Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toetsenbord probleem bij AMD64 installatie  (gelezen 969 keer)

TonB

  • Gast
Toetsenbord probleem bij AMD64 installatie
« Gepost op: 2006/06/12, 08:52:55 »
Hallo,

Bij installatie van zowel Ubuntu 5.10 als 6.06 en Debian laatste versie Testing voor AMD64 heb ik het probleem dat mijn toetsenbord soms wel maar meestal niet werkt. De "enter" geven om de installatie te beginnen lukt nog maar daarna gedurende het installatie process houdt het toetsenbord er meestal mee op. Heb

TonB

  • Gast
Toetsenbord probleem bij AMD64 installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/20, 11:03:26 »
Heb in de tussentijd nog een aantal keren geprobeerd een AMD64 installatie te doen, maar ik kom eigenlijk niet verder dan het eerste scherm, waarin gevraagd wordt een taal te kiezen.

Heb tot nu toe gedacht dat ik dan niet meer verder kom omdat het toetsenbord niet herkend wordt, maar het kan natuurlijk ook dat het systeem dan gewoon hangt. Het resultaat is in ieder geval hetzelfde, ik kan geen antwoord geven op de vraag, en kan niets anders doen dan de installatie afbreken.

Mijn mogelijkheden om verder te komen beginnen langzaam uitgeput te raken. Iemand een suggestie om mij weer op gang te helpen? Tips waar ik op moet letten, websites waar info te vinden is, whatever....!


Bedankt, groeten, Ton

Wereldvreemd

  • Gast
Toetsenbord probleem bij AMD64 installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/21, 13:14:00 »
Beste Ton, hoewel ik geen Ubuntu-expert ben denk ik dat het hier een algemeen AMD64 probleempje betreft wat misschien in de bios-settings kan worden opgelost.
Kijk in je bios settings eens of  standaard de instelling "usb keyboard support" aanstaat en zoja, vink deze uit.
In de meeste bios' is deze setting te vinden onder een naam als "legacy keyboard emulation" of iets dergelijks.
Probeer eens of dit werkt.
Succes.
Wereldvreemd