Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] van printopdracht naar bijvoorbeeld pdf... hoe?  (gelezen 1407 keer)

[opgelost] van printopdracht naar bijvoorbeeld pdf... hoe?
« Gepost op: 2012/05/21, 18:02:07 »
Een kleine inleiding...Voor mijn nieuwe baan moet ik een precies overzicht hebben van mijn vorige werkgevers, via mijn pensioenfonds vind ik een prachtig overzicht. Dat overzicht kan ik via deze site alleen printen. Ik wil de gegevens alleen graag digitaal in bijvoorbeeld pdf vorm. Hoe doe ik dat nou??

Bij de site van het pensioenfonds opent er een nieuw window van 7 pagina's waar ik naar beneden kan scrollen en als enige optie "print"
kan kiezen er opent dan een nieuw window waar ik een printer kan selecteren, print ik.... (maar mijn printer is stuk...) dan krijg ik in mijn boven balk natuurlijk wel de wachtende opdracht te zien. Is er nu geen manier om deze print opdracht op een of andere (door mij te lezen) manier digitaal op te slaan?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/21, 21:36:17 door lekkeropreis »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: van printopdracht naar bijvoorbeeld pdf... hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/21, 18:06:50 »
het pakket 'cups-pdf' installeren. Dan naar localhost:631 surfen. Administration, add new printer. Virtual PDF printer kiezen hier. En je zou kunnen printen :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: van printopdracht naar bijvoorbeeld pdf... hoe?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/21, 19:02:37 »
Standaard (dus zonder cups-pdf te hoeven installeren) vind je in elke printdialoog van gnome een "printer" "print to file", maarmee je naar postscript of naar PDF kunt "printen".

Re: van printopdracht naar bijvoorbeeld pdf... hoe?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/21, 20:37:56 »
Als eerste bedankt voor het mee denken!

Beste vanadium dat dacht ik ook... ik ben opnieuw opgestart met gnome, naar de site gegaan van mijn pensioenfonds maar ik kan nergens de optie vinden "print to file", de enige printer die ik kan kiezen is de printer die ik standaard heb ingesteld.

@Femke98 Er opent een nieuw venster (flash ?) wat "Afdrukvoorbeeld" heet, (zie screenshot) hier kan ik kiezen voor print, waarna er weer een venstertje verschijnt waarin ik dan alleen maar mijn printer kan selecteren (zie het screenshot)... Mocht ik ergens .doc of zo kunnen vinden dan ben ik al helemaal blij.

@Timo Bedankt voor de tip dat ga ik proberen!

Maar ik zou idd zoals vanadium zegt graag de mogelijkheid hebben ergens de "print to file" optie te vinden.



Re: van printopdracht naar bijvoorbeeld pdf... hoe?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/21, 20:50:26 »
Zoals in bovenstaande post aangekondigd ging ik Timo's advies volgen..... Dat werkte makkelijk... 

Hoe doe je het?;
Softwarecenter openen, instaleer CUPS (bleek ik al te hebben) vergeet niet de derde add-on van cups aan te vinken (="pdf writer backed for cups", dat had ik dus niet) daarna heb je gewoon de mogelijkheid je fysieke printer of een pdf te kiezen als "printer".

Bedankt, mooie avond,

Robin

Re: [opgelost] van printopdracht naar bijvoorbeeld pdf... hoe?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/22, 11:34:15 »
Je opent het dus in de browser; dan had je gewoon Betand->afdrukken kunnen doen en dan printen naar bestand, zoals ik dus al zei.
En dan krijg je de pagina in een .pdf bestandje op je pc.

Maar fijn dat het zo ook gelukt is, maar je had het dus ook zonder iets anders te installeren, ook gekund.
Punt is, dat TS een Flash-pagina afdrukt middels de eigen Afdrukken-optie van de Flash-player. Dit is de enige manier om Flash-inhoud af te drukken.

Dit dialoogvenster wijkt af van het standaard GNOME-venster.

Re: [opgelost] van printopdracht naar bijvoorbeeld pdf... hoe?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/22, 12:52:43 »
Natuurlijk volg ik mijn vraag nog op het forum.

 @Femke ik kan idd het afdrukvoorbeeld gewoon via "bestand->afdrukken" en dan kiezen voor een pdf.... jammer genoeg is de pdf die dan ontstaat (op een kopje van mijn pensioenfonds na) leeg....

Mooie dag, Robin

Re: [opgelost] van printopdracht naar bijvoorbeeld pdf... hoe?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/22, 13:44:46 »
Ik herken het dialoogvenster, dat is dus Flash.