Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: raspberry pi schermpje (slotje oid?)  (gelezen 611 keer)

raspberry pi schermpje (slotje oid?)
« Gepost op: 2013/08/07, 21:47:12 »
hallo, ik dacht dat er voor dit soort dingen neit echt een forum sectie was dus heb het maar gewoon hier neer gezet.


ik ben met wat vrienden een boot aan het op knappen ( een mooi zijljacht die straks de rustige kanaal wateren gaat bevaren)

en we hebben hier voor een auto hifi zet, met zoon 1300 watt aan muziek.

normaal hangen we onze telefoon er aan, maar we hebben ook een caravan en hier staat een pc, voor de muziek, hier hebben we wel gewoon 230v stroom uit het stop contact, maar omdat dat in een boot (zonder generator) onmogelijk is, had ik het idee om een raspberry pi met xbmc en een usb stick met muziek in de boot te hangen, dit is makkelijker dat het geouwehoer met wie zn telefoon er aan moet etc..

nou kan ik wel het een en ander  op de raspberry pi met alleen een toetsenbord, of via ssh, maar de meeste van mijn vrienden niet. daarom dacht ik xmbc is wel makkelijk te begrijpen.

nu zit ik echter met een probleem. het beeld.

is er iemand die mij door kan linken of tips kan geven voor een beeldschermpje dat niet te duur is, minstens 7inch is, op 12volt werkt en hdmi of component video aan boord heeft.

een compleet ander idee is natuurlijk ook welkom!, het budget is alleen niet zo hoog, en we zetten er het liefst niet teveel accu's in.


groeten.
« Laatst bewerkt op: 2013/08/10, 16:02:31 door martijnmoi »
xubuntu!

Offline Gamer

  • Lid
Re: raspberry pi schermpje
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/09, 20:39:42 »
Tip: kijk eens naar beeldschermen voor in de auto. Deze werken ook op 12V.
Als je dat nog niet had gedaan.

Re: raspberry pi schermpje
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/10, 16:01:48 »
dat is inderdaad een goed idee, maar heb niet echt iets kunnen vinden, en dit idee past lang niet binnen ons budget, dus we hangen er gewoon een auto radio in (y)

Re: raspberry pi schermpje (slotje oid?)
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/10, 23:04:57 »
Google met de zoektermen: "12v monitor hdmi" en gij zult vinden.
Zonder "hdmi" kom je ook de componenten schermen tegen.

Prijzen lopen flink uiteen, hier volgens mij we een aardige:
http://www.lightinthebox.com/nl/7-inch-dslr-hd-lcd-monitor-1080p-hdmi-in-uit_p207277.html

Voor puur alleen muziek is naar mijn mening een autoradio misschien handiger.
Deze heb je ook met een usb aansluiting en heb je niet allerlei verschillende apparaten die allemaal op zichzelf (extra) stroom gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2013/08/10, 23:09:04 door Erik Krom »