Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Converteren AVI VHS film naar kleiner formaat  (gelezen 1070 keer)

Converteren AVI VHS film naar kleiner formaat
« Gepost op: 2013/12/16, 19:12:01 »
Hallo, allemaal:

Hoe converteer ik een VHS film, dus 4:3 beeldformaat, die ik ooit digitaal heb gemaakt en nu 1,5 GB in beslag neemt naar een kleiner bestandsformaat.
Ik wil dit doen in Kdenlive, clip invoegen lukt, daarna kies ik een PAL 4:3 formaat. De film werd echter drie keer zo groot en wel 4,5 GB. Bij MPEG2 conversie.

Bitrate instelling voor video stond op standaard 12000.

LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Converteren AVI VHS film naar kleiner formaat
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/16, 22:32:55 »
Met VLC heb je een mogelijkheid, om een file te bewaren in een ander formaat, probeer eens MP4 of zo, mogelijk dat die kleiner zijn ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Converteren AVI VHS film naar kleiner formaat
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/17, 15:51:54 »
Ron
Het lijkt te lukken met VLC, de film is nu de helft kleiner in MP4 dan in AVI, ik zie zo gauw geen kwaliteitsverlies.
Wist niet dat dit kon met VLC.
En makkelijker dan de hele lijst met uitvoerformaten in Kdenlive.
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Erik

  • Lid
Re: Converteren AVI VHS film naar kleiner formaat
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/17, 16:21:13 »
En makkelijker dan de hele lijst met uitvoerformaten in Kdenlive.

Video is erg technisch onder de kurk. Ergens niet zo raar. Je hebt een hele rits kleine afbeeldingen, die je achter elkaar afspeelt. En dan heb je de audio. Aan alleen al een simpele foto valt een heel boek te schrijven (weten we natuurlijk allemaal). Dan is het niet zo raar dat dat voor video nog wat erger is.

Fijn dat er een oplossing is! Ik ga dan maar even goedgeluimd kerstzegels kopen.
Linux sinds SUSe 6.3, Slackware en nu Ubuntu/Xubuntu. Single boot. Dual is OUT!