Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verschil tussen ubuntu cd en dvd?  (gelezen 1350 keer)

Xavier73

  • Gast
Verschil tussen ubuntu cd en dvd?
« Gepost op: 2006/12/12, 13:47:29 »
Ik heb op internet gelezen dat je van ubuntu ook een dvd kan bestellen. Welk verschil zit er tussen de cd die je kan downloaden en de dvd die je op internet kan bestellen? Zit hier meer software bij en zo ja wat zit hier dan aan software extra bij?

m.vr.gr. Xavier

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Verschil tussen ubuntu cd en dvd?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/12, 13:51:02 »
Meer programma's ja. Maar als je een snelle internetverbinding hebt, is er geen voordeel aan de DVD. Je kunt immers alles wat je wil, via het internet gratis binnenhalen uit de pakketbronnen van Ubuntu.

Overigens: voor beginnende Linuxers is de zeer stabiele Long Term Supported versie 6.06 beter geschikt dan de deels experimentele 6.10.

Groet, Pjotr.

Xavier73

  • Gast
Verschil tussen ubuntu cd en dvd?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/12, 14:15:50 »
Wat zijn de verbeteringen in de 6.10 versie in vergelijking met de 6.06?

wr19026

  • Gast
Verschil tussen ubuntu cd en dvd?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/12, 15:23:11 »
Het ziet er iets gelikter uit, er zit een nieuwere kernel in en wat ik er van begrepen heb is multimedia beter ondersteund.

Offline woteb

  • Lid
Verschil tussen ubuntu cd en dvd?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/12, 15:38:30 »
Citaat van: Xavier73
Ik heb op internet gelezen dat je van ubuntu ook een dvd kan bestellen. Welk verschil zit er tussen de cd die je kan downloaden en de dvd die je op internet kan bestellen? Zit hier meer software bij en zo ja wat zit hier dan aan software extra bij?
Goed dat je deze vraag stelt, want ik loop er eigenlijk ook een tijdje mee. Ik heb altijd gemeend (en ergens gelezen) dat je bij de DVD installatie ook kon kiezen tussen de verschillende smaken, dus uit Ubuntu (Gnome), Kubuntu (KDE) en Xubuntu (XFCE).
Maar die keuze ben ik niet tegen gekomen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Verschil tussen ubuntu cd en dvd?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/12, 16:08:37 »
Citaat van: Xavier73
Wat zijn de verbeteringen in de 6.10 versie in vergelijking met de 6.06?
de 6.10 versie is ook meer "gereedgemaakt" voor Beryl.

Verschil tussen ubuntu cd en dvd?
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/12, 16:26:12 »
Op de DVD versie staan Gnome en KDE en ook XFCE. Daarbij staat er naast de destktop install ook anlternate install en de Ubuntu Server op.
En natuurlijk veel meer programma's die je ook in de repo's kunt vinden.

Arvid

Offline woteb

  • Lid
Verschil tussen ubuntu cd en dvd?
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/12, 16:29:48 »
Citaat van: Burnass
Op de DVD versie staan Gnome en KDE en ook XFCE. Daarbij staat er naast de destktop install ook anlternate install en de Ubuntu Server op.
En natuurlijk veel meer programma's die je ook in de repo's kunt vinden.
Enig idee hoe en vooral -waar- je dan kunt kiezen tussen de verschillende versies?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Verschil tussen ubuntu cd en dvd?
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/12, 16:48:07 »
Citaat van: woteb
Citaat van: Burnass
Op de DVD versie staan Gnome en KDE en ook XFCE. Daarbij staat er naast de destktop install ook anlternate install en de Ubuntu Server op.
En natuurlijk veel meer programma's die je ook in de repo's kunt vinden.
Enig idee hoe en vooral -waar- je dan kunt kiezen tussen de verschillende versies?
Yep, ik weet het,

Na standaard -installatie kun je via apt-get of synaptic kubuntu-desktop, xubuntu-desktop naar keuze ernaast installeren vanaf de DVD, je hebt dus geen internet nodig.