Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows Lettertypes...  (gelezen 3298 keer)

Offline Pisces75

  • Lid
Windows Lettertypes...
« Gepost op: 2011/02/14, 01:20:32 »
Windowslettertypes in Kubuntu... Niet mogelijk???

Kl#ten-Linux...  :-[ :'( :evil:

Waren de besturingssystemen Linux Ubuntu en Linux Kubuntu wel de juiste keuze???
Of had ik beter geld uit kunnen geven aan een versie van Windows 7... Ik heb dus grote problemen met Linux...

Er is vast al wat over geschreven... maar:

Op wiki.ubuntu-nl.org/directdoen las ik dat als je de windows lettertypes wilde installeren je een extra pakket nodig was. [ Ubuntu-restricted-extras ]
Ik heb dit pakket gedownload en geïnstalleerd. Op/in Ubuntu is het geen enkel probleem
om in Firefox en Thunderbird het Lettertype aan te passen. Dit staat nu ingesteld op de lettertypes die ook in de Windows versie gebruikt worden.

Nu Kubuntu... Omdat deze Linux versie op Ubuntu is gebaseerd heb ik hetzelfde pakket gedownload
Maar de Windows letters zijn niet te zien in Firefox en Thunderbird.
Ook niet nadat ik opnieuw heb opgestart... ( Wat met Ubuntu wel het geval was...)
Arial, Times New Roman en de overige letters ontbreken helemaal in de lijst van lettertypes in Thunderbird en Firefox.

Terwijl het pakket toch geïnstalleerd is... wat is er mis of waar gaat het mis?

Welk pakket moet ik downloaden om de windowslettertypes in Kubuntu te krijgen?

( Ik ben sinds ik Linux (K)Ubuntu gebruik een behoorlijke fan geworden van dit besturingssysteem... maar op dit moment denk ik er heel hard over om GILLEND terug te gaan naar windows... die dus toch nog niet zo slecht blijkt te zijn als ik dacht...)

Ja, ik ben nieuw in de wereld van Linux (K)Ubuntu en heb er nog niet heel veel kaas van gegeten.
En ben het installeren en herinstalleren eigenlijk een beetje zat. Dacht dat het in orde zou zijn nu...
Maar weer is het mislukt. ( Wel een pluspunt een herinstallatie is sneller voor elkaar dan Windows herinstalleren... na een keer of 5 verwijderen en herinstalleren ga je dat wel waarderen...)
De aanhouder wint zeggen ze... Maar ik zit er inmiddels over te denken om terug te gaan naar dat vage Windows Vista...

Narig omdat de installatie van de Windows-lettertypes weer eens fout is gegaan...  :evil:
Groet, Pisces75

Op naar de volgende uitdaging...;-)

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/14, 02:56:31 »
Kun je het beste ff bij Vistaus op de site kijken:
http://www.ubukuntu.nl.ae/

Kubuntu: na het installeren punt 5

- Roc

Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/14, 10:47:41 »
Inderdaad Roc.am :D

Het is wel degelijk mogelijk en ik heb het inderdaad behandeld in Kubuntu: na het installeren. kubuntu-restricted-extras is het pakket dat o.a. de Windows-lettertypen bevat.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/14, 11:32:51 »
@Pisces75: Niks klote-Linux. PEBKAC, oftewel het probleem bestaat tussen het toetsenbord en de stoel. Jij bent zelf het probleem.

Als je zomaar wat gaat zitten donderjagen, en vervolgens begint met razen en tieren op het besturingssysteem, dan kom je niet ver. Met geen enkel besturingssysteem. En als je met Windows gelukkiger bent, wie houdt je tegen? Ik zal er geen seconde van wakker liggen.  =D

Lettertypes installeren is kinderlijk eenvoudig in Linux:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Hoe-installeer-ik-lettertypen-die-i
Eenvoudigweg de meuk ff kopiëren vanaf een Windowsje dat ergens rondslingert, zo simpel kan het leven soms zijn.

Zoals je had kunnen weten, als je de moeite zou hebben genomen om even wat rond te kijken op het web.

« Laatst bewerkt op: 2011/02/14, 11:52:42 door Pjotr »

Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/14, 14:04:50 »
@Pjotr: Hij gebruikt Kubuntu en niet Ubuntu, dus aan jou handleiding zal ie niet veel hebben (tenzij ie alles zou kunnen omzetten naar de Kubuntu-manier, maar dat denk ik niet, want hij geeft zelf aan een beginner te zijn).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/14, 15:03:56 »
@Pjotr: Hij gebruikt Kubuntu en niet Ubuntu, dus aan jou handleiding zal ie niet veel hebben (tenzij ie alles zou kunnen omzetten naar de Kubuntu-manier, maar dat denk ik niet, want hij geeft zelf aan een beginner te zijn).

Volgens mij werkt de verborgen map .fonts ook op Kubuntu. Of zie ik dat verkeerd?

Offline Pisces75

  • Lid
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/14, 15:44:13 »
Dank voor jullie antwoord Vistaus en Roc.am
Inderdaad ik ben nieuw in de wereld van Linux... En moet nog erg veel leren van/ over dit besturingssysteem.
Het was meer een schreeuw om hulp dan Linux vervloeken... Heb even op de genoemde website, ubukuntu.nl.ae, gekeken... Ziet er nog best ingewikkeld uit om de lettertypes te installeren. Mocht ik Kubuntu ooit nog eens weer gebruiken dan zal ik deze website er zeker bij pakken.

Citaat
@Pisces75: Niks klote-Linux. PEBKAC, oftewel het probleem bestaat tussen het toetsenbord en de stoel. Jij bent zelf het probleem.

Als je zomaar wat gaat zitten donderjagen, en vervolgens begint met razen en tieren op het besturingssysteem, dan kom je niet ver. Met geen enkel besturingssysteem. En als je met Windows gelukkiger bent, wie houdt je tegen? Ik zal er geen seconde van wakker liggen.   =D

Op antwoorden zoals deze van Pjotr zit ik dus echt niet te wachten!!!
Net of persoon Pjotr meteen met Linux overweg kon...

Ik dus niet... en ik denk dat er meerdere mensen zijn die als ze over stappen op Linux tegen problemen aan lopen...

Maar probleem is opgelost hoor... Windows draait weer  [ Dankjewel Pjotr ;) ]

Mag op slot.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/14, 15:57:52 door Pisces75 »
Groet, Pisces75

Op naar de volgende uitdaging...;-)

Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/14, 16:25:06 »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Pisces75

  • Lid
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/14, 16:32:19 »
Een hoger IQ en meer geld te besteden... 't Is toch wat...  ;)
Maar wondermooie machientjes die Apple's...
Groet, Pisces75

Op naar de volgende uitdaging...;-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/14, 18:51:43 »
@Joris Donders:  :D
+1

@Pisces75: een kort lesje forummanieren: dit is een forum van vrijwilligers, die heus niet te beroerd zijn om iemand met Linuxproblemen te helpen. Wanneer die dat vriendelijk en beleefd vraagt, op rustige toon. Gewoon, omdat het prettig is om zo iemand een handje te helpen.

Wat we hier kunnen missen als kiespijn, zijn lieden die hier brullend komen binnenvallen met kreten als klote-Linux. Dat is simpelweg onbeschoft gedrag. Op elk forum: of het nou een forum is voor kanariepieten, modeltreinen of Linux, dat doet er verder niet toe.

We zijn hier geen boksbal voor jouw frustraties; geef dan je auto maar een schop of zo.

Offline Pisces75

  • Lid
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/14, 19:07:36 »
Ja jong je hebt gelijk... jij kon dus meteen met Linux overweg...
Maar jij geeft een net en vriendelijk antwoord! Een antwoord dat beginners in Linux helpt!!!
Dus kijk ook even naar jezelf!!!
 
Als er na de zoveelste poging weer iets mis gaat dan is het geen wonder toch dat je een keer gefrustreerd raakt en de woorden anders overkomen dan ze werkelijk bedoeld zijn? Jij nooit last van gehad? maar goed... ik zal wel iets te vel uit mijn slof geschoten zijn sorry daarvoor... Zo was het bericht bedoeld...
Neen jij een voorbeeld aan Vistaus en Roc.am! Die geven tenminste antwoorden waar je wat aan hebt. Die schieten niet meteen uit de slof.

Zoals je hebt kunnen lezen in mijn eerste stukje in dit topic heb ik meerdere keren geprobeerd om de lettertypes werkend te krijgen.
En dat ik een beginner ben met linux...

Maar laat maar, het besturingssysteem waar ik meteen na installatie wild van was heeft afgedaan... en zijn vervangen door Windows...

[ Edit: om niet een woord te verwijderen en de rest van het topic te ontregelen het betreffende woord doorgestreept... op dat moment dat ik het bovenstaande stukje heb geschreven heb ik echt neer getypt wat er op dat moment in me opkwam... ]

« Laatst bewerkt op: 2011/02/14, 21:09:38 door Pisces75 »
Groet, Pisces75

Op naar de volgende uitdaging...;-)

Offline Pisces75

  • Lid
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/14, 19:21:11 »
Admins, zet maar een ban op mijn account!
Groet, Pisces75

Op naar de volgende uitdaging...;-)

Offline wowo

  • Lid
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/14, 19:28:01 »
Richtlijnen van Ubuntu Nederland:
http://www.ubuntu-nl.org/ubuntunl/richtlijnen#Forum
Pjotr is een zeer gewaardeerd lid van de Ubuntu gemeenschap die met zijn site: http://sites.google.com/site/computertip/ heel wat gebruikers blijvend van dienst is.

Maar dat zal je wel niet meer lezen ........
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/14, 20:28:18 »
Ten eerste: het is niet netjes dat je Pjotr "jong" noemt; Pjotr is ouder dan jij.
Ten tweede: of iemand snel of niet met Linux overweg kan, verschilt nogal. Voor zover ik weet kon Pjotr er meteen mee overweg (dat wil zeggen: de basisdingen) en kijkende naar mezelf geldt daar hetzelfde voor.
Ten derde: hoezo ingewikkeld? Als er iets ingewikkeld is, zeg het me alsjeblieft want ik heb mijn website (ubukuntu.nl.ae) juist zo makkelijk mogelijk gemaakt :) Dus zeg maar als er iets is wat te ingewikkeld is hoor.

Als Pisces75 verder niet meer terugkomt: laat het topic dan verder maar, dan zakt het vanzelf naar de diepe put van pagina's ;)

Offline Pisces75

  • Lid
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/14, 20:53:37 »
Weet ik dat dat niet netjes was... maar het staat er nu.
Ja het kan best zijn dat het een zeer gewaardeerd lid is maar laat dat zeer gewaardeerde lid zijn uitspraken ook een beetje in toom houden
Citaat
Als je zomaar wat gaat zitten donderjagen, en vervolgens begint met razen en tieren op het besturingssysteem, dan kom je niet ver. Met geen enkel besturingssysteem. En als je met Windows gelukkiger bent, wie houdt je tegen? Ik zal er geen seconde van wakker liggen.

Als Pjotr mijn stukje had gelezen had ie gezien dat het installeren van de lettertypes meerdere keren fout is gegaan!!!
Maar Pjotr is waarschijnlijk door mij op zijn tenen getrapt omdat ik een gemaskeerd scheldwoord ( word door de moderators verwijderd...) heb gebruikt en dan meteen er achter aan Linux heb genoemd.

En als ik schrijf:
Citaat
Als er na de zoveelste poging weer iets mis gaat dan is het geen wonder toch dat je een keer gefrustreerd raakt en de woorden anders overkomen dan ze werkelijk bedoeld zijn? Jij nooit last van gehad? maar goed... ik zal wel iets te vel uit mijn slof geschoten zijn sorry daarvoor... Zo was het bericht bedoeld...
Val dan niet nog een keer over mijn stukje heen...

Ik denk dat iedereen weleens zon moment gehad heeft in Linux.

In  ieder geval bedankt voor de antwoorden... om de goede vrede te bewaren mag dit topic op slot of de prullenbak in..

Val allemaal nog maar eens lekker over me heen!!!
Groet, Pisces75

Op naar de volgende uitdaging...;-)

Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/14, 20:57:05 »
"Ja het kan best zijn dat het een zeer gewaardeerd lid is maar laat dat zeer gewaardeerde lid zijn uitspraken ook een beetje in toom houden"

Ik heb ook nergens gezegd dat Pjotr niet fout is geweest. Het ging mij alleen om het woordje "jong" wat je tegen Pjotr zei. Maar ook Pjotr had zich inderdaad wel wat in kunnen houden. Ik maak geen onderscheid tussen een gewaardeerd lid en een minder gewaardeerd lid. Als je fout/niet netjes bent, dan is dat gewoon zo en dan zal het mij worst wezen of dat Pjotr is of dat de HKH dat is. Dus ook aan Pjotr geldt dat ie zich volgende keer wat in moet houden.

Maar nogmaals: als er iets ingewikkeld is op mijn website ubukuntu.nl.ae: geef het door en dan versimpel ik het, want mijn site is juist heel simpel geschreven zodat zowel jong als oud, beginneling als gevorderde het kan volgen :) Dus als ik iets misschien niet duidelijk of simpel genoeg heb geschreven, dan hoor ik dat graag van je en dan hoop ik dat je er wel uitkomt met Kubuntu :)
« Laatst bewerkt op: 2011/02/14, 20:58:42 door Vistaus »

Offline Pisces75

  • Lid
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #16 Gepost op: 2011/02/14, 21:06:30 »
Ja ik weet het... dat was ook niet leuk van mij... zal ff de doorstreep functie gebruiken bij dat woord...
Maar op dat moment heb ik ook echt geschreven wat er op dat moment in me op kwam.

Kubuntu en de overige versies gebaseerd op Ubuntu zullen waarschijnlijk de eerste tijd niet meer op mijn computer komen.
Met frisse tegenzin heb ik Vista weer geinstalleerd...

Mijn begin stukje was niet bedoeld om het besturingssysteem Linux te vervloeken... Wat misschien wel zo lijkt als je het eerste stukje leest.
Om heel eerlijk te zijn had ik meteen het eerste moment zoiets met Ubuntu... wauw...dit had ik eerder moeten doen.


Bedankt voor de antwoorden!
« Laatst bewerkt op: 2011/02/14, 21:16:32 door Pisces75 »
Groet, Pisces75

Op naar de volgende uitdaging...;-)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #17 Gepost op: 2011/02/14, 21:16:56 »
Het is begrijpelijk dat er na uren 'rommelen' zonder resultaat, het humeur er niet beter op wordt  ;) Het beste is dan even af te koelen...

We zijn allemaal ooit als beginneling gestart met Linux, de ene met wat meer voorervaring dan de andere. En we zijn niet te beroerd om iemand te helpen, als we onze ervaring kunnen bundelen.
Kubuntu is een fraaie distro, en als u vragen heeft of wilt weten hoe iets werkend te krijgen, dan meld u zich maar. En dan proberen we het werkend te krijgen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #18 Gepost op: 2011/02/14, 22:54:32 »
of iemand snel of niet met Linux overweg kan, verschilt nogal. Voor zover ik weet kon Pjotr er meteen mee overweg (dat wil zeggen: de basisdingen)

Ik kon er in het begin (Ubuntu 5.04, geloof ik) beslist niet mee overweg, en ik was daar af en toe danig door gefrustreerd. Mijn eerste vraag ging over het installeren van programma's, want daar begreep ik helemaal niks van. Ik werd daar toen zo moedeloos van, dat ik uiteindelijk Ubuntu van de harde schijf heb gedonderd en pas ruim een half jaar later weer eens een poging deed.

Ik vind het nogal lullig om mezelf als voorbeeld te stellen, want ik heb er doorgaans een hekel aan als mensen zichzelf als voorbeeld stellen aan anderen. Maar in dit geval ontkom ik er niet aan, vrees ik.  :(  

[opschep-modus aan] Dus bij dezen: ondanks mijn grote frustraties en ergernissen in het begin, heb ik (voorzover ik me kan herinneren) mijn hulpvragen op dit forum, altijd op beleefde toon gesteld. Enfin, lees ze maar na.... Het botvieren van mijn ergernissen over Ubuntu, heb ik bewaard voor de boksbal die op zolder hangt. [opschep-modus uit]
« Laatst bewerkt op: 2011/02/14, 23:00:04 door Pjotr »

Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #19 Gepost op: 2011/02/14, 23:22:20 »
Dat is moeilijk na te lezen want alleen al je allereerste berichtje bestaat uit:
"Linux is fijn om te gebruiken. Alleen"

Foutje in de conversie naar SMF ;)
Maar ik geloof je :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #20 Gepost op: 2011/02/14, 23:25:09 »
Dat is moeilijk na te lezen want alleen al je allereerste berichtje bestaat uit:
"Linux is fijn om te gebruiken. Alleen"

Foutje in de conversie naar SMF ;)
Maar ik geloof je :)

In elk geval een ander begin dan "klote-Linux".  :P

Offline Pisces75

  • Lid
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #21 Gepost op: 2011/02/15, 00:13:39 »
Ja Pjotr je hebt helemaal gelijk... dat ik die woorden heb gebruikt kwam uit frustratie omdat de installatie van de windows letter types voor de zoveelste keer mislukte...
Hou dr nu maar over op als jij mijn bericht door gelezen had, had je ook kunnen lezen dat ik eigenlijk meteen weg was van Ubuntu.
Op dit moment heb ik er spijt van dat ik je een privebericht heb gestuurd waarin ik probeer uit te leggen dat die eerste zinnen uit frustratie zijn geschreven.
Maar  zoals ik nu merk helpt dat niet en heb jij je oordeel over mij al klaar...

Citaat
Windowslettertypes in Kubuntu... Niet mogelijk???

Kl#ten-Linux...    

Waren de besturingssystemen Linux Ubuntu en Linux Kubuntu wel de juiste keuze???
Of had ik beter geld uit kunnen geven aan een versie van Windows 7... Ik heb dus grote problemen met Linux...
[size=8Had ik niet moeten zeggen/schrijven... sorry daarvoorpt][/size]

Er is vast al wat over geschreven... maar:

Op wiki.ubuntu-nl.org/directdoen las ik dat als je de windows lettertypes wilde installeren je een extra pakket nodig was. [ Ubuntu-restricted-extras ]
Ik heb dit pakket gedownload en geïnstalleerd. Op/in Ubuntu is het geen enkel probleem
om in Firefox en Thunderbird het Lettertype aan te passen. Dit staat nu ingesteld op de lettertypes die ook in de Windows versie gebruikt worden.

Nu Kubuntu... Omdat deze Linux versie op Ubuntu is gebaseerd heb ik hetzelfde pakket gedownload
Maar de Windows letters zijn niet te zien in Firefox en Thunderbird.
Ook niet nadat ik opnieuw heb opgestart... ( Wat met Ubuntu wel het geval was...)
Arial, Times New Roman en de overige letters ontbreken helemaal in de lijst van lettertypes in Thunderbird en Firefox.

Terwijl het pakket toch geïnstalleerd is... wat is er mis of waar gaat het mis?

Welk pakket moet ik downloaden om de windowslettertypes in Kubuntu te krijgen?

( Ik ben sinds ik Linux (K)Ubuntu gebruik een behoorlijke fan geworden van dit besturingssysteem... maar op dit moment denk ik er heel hard over om GILLEND terug te gaan naar windows... die dus toch nog niet zo slecht blijkt te zijn als ik dacht... Lees de doorgestreepte zin ook maar niet...

Ja, ik ben nieuw in de wereld van Linux (K)Ubuntu en heb er nog niet heel veel kaas van gegeten.
En ben het installeren en herinstalleren eigenlijk een beetje zat. Dacht dat het in orde zou zijn nu...
Maar weer is het mislukt. ( Wel een pluspunt een herinstallatie is sneller voor elkaar dan Windows herinstalleren... na een keer of 5 verwijderen en herinstalleren ga je dat wel waarderen...)
De aanhouder wint zeggen ze... Maar ik zit er inmiddels over te denken om terug te gaan naar dat vage Windows Vista...

Narig omdat de installatie van de Windows-lettertypes weer eens fout is gegaan... 

Maar jammer dat Pjotr nogmaals de woorden kloten Linux aanhaalde... vooral ook omdat ik al heb aan gegeven dat die woorden niet zo bedoelt waren.

Zullen we er maar een slotje opzetten?
Groet, Pisces75

Op naar de volgende uitdaging...;-)

Offline Pisces75

  • Lid
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #22 Gepost op: 2011/02/15, 00:20:22 »
@ asphyxia... bedankt voor het aanbod...  =D Maar is niet meer nodig.
Ik had niet gedacht dat iemand zo over die woorden zou vallen... zeker omdat de woorden NIET zo bedoeld waren!
Ik blijf bij Windows, met alle rare capriolen die dat besturingssysteem heeft...
Erg jammer dat het zo gelopen is op dit forum.
Zeker omdat ik het niet zo bedoeld heb :(
Voor mij is het plezier nu wel van Linux af en ook het plezier aan dit forum.

Sorry, maar dit moest ik nog even kwijt.

Slotje
Groet, Pisces75

Op naar de volgende uitdaging...;-)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #23 Gepost op: 2011/02/15, 00:27:55 »
@Pisces75,

we plaatsen normaal gesproken geen slotjes op hulpvragen, dan is het de bedoeling dat de topicstarter [Opgelost] in de titel zet  ;)

Wat u eigenlijk bedoelt is duidelijk genoeg overgekomen. Alleen, we letten toch op taalgebruik omdat hier per slot van rekening ook kinderen meelezen. Daarnaast, het gebeurt wel vaker dat er wat 'ergernis in de tekst zit', en dan hebben sommige forumleden zoiets van 'niet alweer'. We doen dit als vrijwilligers en voor de lol.

Laat het even bezinken, het is niet zo zwaar allemaal, hoor  ;)
En als u toch weer aan kubuntu gaat snuffelen en een vraag hebt, dan komt u maar.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Windows Lettertypes...
« Reactie #24 Gepost op: 2011/02/15, 00:28:11 »
Jammer Pisces75, hopelijk zien we je nog eens terug in de toekomst! En ik blijf mijn website gewoon bijhouden, dus wie weet lukt het je op een dag wel met mijn website bij de hand :)
Verders: slotje dan maar. Zo heeft het topic ook geen nut meer.