Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wat moet ik doen als een upgrade me niet bevalt?  (gelezen 582 keer)

wat moet ik doen als een upgrade me niet bevalt?
« Gepost op: 2013/01/31, 14:47:14 »
ik ben een leek en volgens mijn zoon moet ik de aanbevolen upgrades installeren om ook de nieuwe virus scanners te upgraden. nu heb ik dat gedaan maar mijn hele uiterlijk van mijn beginscherm is veranderd, en documenten met uitgang .odt worden niet meer herkend. ik ben niet de jongste meer en was net lekker bezig met de vorige versie van ubuntu waarbij de knoppen niet links zaten. margreet

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wat moet ik doen als een upgrade me niet bevalt?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/31, 14:51:10 »
nieuwe virus scanners te upgraden.
Virusscanners zijn overbodig in Ubuntu:
https://sites.google.com/site/computertip/veiligheid

Als je niet kunt wennen aan het nieuwe uiterlijk van Ubuntu, overweeg dan eens een overstap naar het veel traditionelere en klassieke uiterlijk van Xubuntu. Ombouwen doe je zo:
https://sites.google.com/site/computertip/klassiek

Moet lukken zo. Succes! :)

Re: wat moet ik doen als een upgrade me niet bevalt?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/31, 15:31:53 »
ik heb inderdaad mijn oude "looks"weer terug, dank je wel Pjotr!!
alleen het probleem met de foutmelding bij tekstbestanden blijft, ik krijg steeds de melding "archieftype wordt niet ondersteund¨
heb je daar ook zo'n handige pagina voor?

Re: wat moet ik doen als een upgrade me niet bevalt?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/31, 15:35:58 »
ik heb inderdaad mijn oude "looks"weer terug, dank je wel Pjotr!!
alleen het probleem met de foutmelding bij tekstbestanden blijft, ik krijg steeds de melding "archieftype wordt niet ondersteund¨
heb je daar ook zo'n handige pagina voor?
Rechtsklikken -> Eigenschappen -> Stel het programma in waarmee dit bestand moet worden geopend. Misschien staat deze optie ook bij Rechtsklikken -> Openen (met).


Re: wat moet ik doen als een upgrade me niet bevalt?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/31, 15:39:21 »
ik zie inderdaad dat hij hem standaard wil openen met Archiefbeheer programma en niet met een tekstverwerkingsprogramma. tja, dat komt misschien door die upgrade?

Re: wat moet ik doen als een upgrade me niet bevalt?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/31, 15:40:38 »
ik zie inderdaad dat hij hem standaard wil openen met Archiefbeheer programma en niet met een tekstverwerkingsprogramma. tja, dat komt misschien door die upgrade?
Misschien is LibreOffice wel verwijderd. Kun je in het menu linksonder bij Kantoor nog Writer/Calc/Impress vinden? De groene, blauwe en rode icoontjes?

Re: wat moet ik doen als een upgrade me niet bevalt?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/31, 15:43:49 »
ik heb zoals je voorstelde bij eigenschappen het programma veranderd waarmee de documenten geopend moeten worden en nu herkent hij ze en opent ze. dank jullie wel.