Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foto slepen vanuit Firefox  (gelezen 1064 keer)

Offline edgar

  • Lid
Foto slepen vanuit Firefox
« Gepost op: 2016/08/09, 16:32:42 »
Tot voor kort kon ik een afbeelding direct vanuit Firefox naar een starter slepen in het Unity menu aan de zijkant, bijv. Gimp. De Gimp startte dan op, waarna ik de foto direct kon bewerken.
De functionaliteit werkt nog steeds als ik een afbeelding sleep vanuit het bureaublad of Nautilus, maar helaas niet meer vanuit FF.
In Chromium werkt het ook niet, maar ik weet niet of dat ooit heeft gewerkt, het zou dus aan de update naar FF 48.0 kunnen liggen.

Iemand suggesties?
« Laatst bewerkt op: 2016/08/09, 16:43:34 door edgar »
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Frederik

  • Gast
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2016/08/09, 22:40:41 »
Weer wat geleerd, wist niet eens dat het kon  :-*
Met Firefox 48 een foto van de dag op nu.nl naar Gwenview geopend. Programma start op en kan de foto gelijk opslaan.

Offline edgar

  • Lid
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2016/08/10, 22:35:38 »
Weer wat geleerd, wist niet eens dat het kon  :-*
Met Firefox 48 een foto van de dag op nu.nl naar Gwenview geopend. Programma start op en kan de foto gelijk opslaan.
Hoi Frederik, was het ook met 14.04?
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Frederik

  • Gast
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2016/08/12, 21:09:38 »
Xubuntu 14.04.4 met Firefox 48. In Ubuntu mag dat (denk ik) geen verschil uitmaken.
Als je het probleem nog steeds hebt, kun je Firefox terug zetten naar de fabrieksinstellingen.

Offline edgar

  • Lid
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2016/08/12, 23:20:28 »
Xubuntu 14.04.4 met Firefox 48. In Ubuntu mag dat (denk ik) geen verschil uitmaken.
Als je het probleem nog steeds hebt, kun je Firefox terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
Maar toch wel met Unity neem ik aan?
Hoe zet ik Firefox terug naar de fabrieksinstellingen, verwijderen en opnieuw installeren?
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2016/08/13, 00:00:02 »
@ edgar,

Niet verwijderen noch herinstalleren, terugzetten naar standaardwaarde.

Firefox :  --> Voorkeuren > Algemeen > Standaard herstellen.--> zie plaatje.

groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2016/08/13, 00:20:11 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline edgar

  • Lid
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2016/08/13, 09:45:52 »
Volgens mij zet je dan alleen de startpagina terug naar 'about:startpage'
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #7 Gepost op: 2016/08/13, 13:20:11 »
@ edgar,

bekijk dan eens het volgende en voer uit: https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-vernieuwen-add-ons-instellingen-herinitialiseren

**Het volgende zal jou vraag beter /duidelijker beantwoorden: 
https://www.pcrisk.nl/hoe-spyware-verwijderen/browsers-herstellen-standaard-instellingen#firefox

Hoe de Mozilla Firefox instellingen naar standaard herstellen?

De Mozilla Firefox instellingen herstellen zal de browser terugzetten naar de fabrieksinstellingen. De herstelfunctie is in staat verscheidene problemen op te lossen die gerelateerd kunnen zijn aan browser hijackers en adware. Merk op dat bij een herstel van Firefox je belangrijke informatie zoals bladwijzers en open tabs zal bewaard blijven. Door het volgen van deze stappen zal je je extensies en thema's, zoekmachines, beveiligingsinstellingen, plugin instellingen, aangepaste werkbalken, gebruikersstijlen en andere instellingen kunnen herstellen.

1. Open Mozilla Firefox en klik op de "Firefox"-knop (in de linkerbovenhoek van het hoofdscherm). én lees verder op de website...voer uit.

Succes. Hopelijk lukt dit.

groet,
spievensterke.

P.s.: voor de andere browsers staat er ook een beschrijving...doe er uw voordeel mee. ;)
« Laatst bewerkt op: 2016/08/13, 13:40:33 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline edgar

  • Lid
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #8 Gepost op: 2016/08/13, 15:24:21 »
Bedankt voor de uitgebreide info spievensterke. Het heeft helaas niet mogen baten :(
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Frederik

  • Gast
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #9 Gepost op: 2016/08/13, 16:01:33 »
Bedankt voor de uitgebreide info spievensterke. Het heeft helaas niet mogen baten :(

Probeer eens het volgende:
Start Firefox > klik in de menubalk op Help > klik op Probleemoplossingsinformatie > klik rechtsboven op Firefox vernieuwen > klik nogmaals in popupvenster op Firefox vernieuwen.
Vrijwel alle spontaan optredende klachten met Firefox worden met deze procedure verholpen.

Offline edgar

  • Lid
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #10 Gepost op: 2016/08/13, 16:28:27 »
@frederik
Die procedure had ik uitgevoerd en mocht niet baten.
Een paar posts terug zei je dat je het slepen met Xubuntu hebt getest, maar dat werkt met Xfce of heb je ook Unity als GUI geïnstalleerd?
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Frederik

  • Gast
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #11 Gepost op: 2016/08/13, 18:07:52 »
Unity heb ik als GUI niet geïnstalleerd, ik werk met Xfce, maar als herinitialiseren geen effect heeft gehad kun je nu aannemen dat het geen probleem van Firefox is.

Offline edgar

  • Lid
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #12 Gepost op: 2016/08/13, 20:35:09 »
Firefox kunnen we inderdaad wel uitsluiten. Het zal een wijziging in Unity zijn.

Alleen begrijp ik niet hoe je dat in Xfe wel voor elkaar hebt gekregen, omdat ie een startmenu heeft waar je niets heen kan slepen. Of bedoel je misschien naar een starter op je desktop?

Enfin als er iemand is die met Unity hetzelfde 'probleem' heeft, dan hoor ik het graag :-)
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Frederik

  • Gast
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #13 Gepost op: 2016/08/13, 21:57:15 »
Wat ik bedoel is: afbeelding in Firefox sleep ik in Xubuntu naar Starter van fotobewerkingprogramma in mijn onderste taakbalk: programma start op met daarin de gesleepte afbeelding.
Dat werkt ook zo in Mint 17 Xfce

Wat ik na wat stoeien tot mijn verassing merk is dat dit allemaal prima gaat met http websites, maar zodra het een https website wordt mislukt het slepen (ook met Mint) omdat afbeeldingen niet gevonden kunnen worden, blijkbaar blokkeert https het inladen van afbeeldingen op deze manier.

Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #14 Gepost op: 2016/08/13, 22:20:58 »
https: is een beveiligde verbinding, vandaar dat dit niet mogelijk is.
Veiligheid primeert, voor je het weet breng je 'rommel' binnen op het systeem.
Gebruik niet beveiligde verbindingen met achterdocht en met argwaan (gefronste wenkbrauwen zoals je wil), met de grootste omzichtigheid.

groet,
spievensterke.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Frederik

  • Gast
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #15 Gepost op: 2016/08/14, 02:05:25 »
Gebruik niet beveiligde verbindingen met achterdocht en met argwaan (gefronste wenkbrauwen zoals je wil), met de grootste omzichtigheid.

Dat is echt onzin! Ik begrijp de gedachte er achter, maar het is niet juist. Ik heb een persoonlijke website over plantjes en bloemetjes, een website over huisinrichting en een website over de veenkoloniën en turfstekers en dat draait allemaal op het http protocol. Simpelweg omdat de host nog niet zover is om duizenden websites op https over te zetten.
Voor dit moment geen enkele reden om wenkbrauwen mee te fronsen of paranoïde te worden :(
Daar zijn pilletjes voor.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #16 Gepost op: 2016/08/14, 09:32:25 »
Hallo allemaal,

Verdraaid, ja zeg! Ik sleep een afbeelding naar de starter van GIMP op de werkbalk en hoppa, de boel draait. Op Xubuntu 16.04, alles standaard.

En dat doet het niet op Unity? Heu?

Zeg, maar als dit allemaal werkt en we met dat zoekvenster in het startmenu ook nog een eenvoudige Dash hebben in Xubuntu, wat is dan nog het nut van Ubuntu en Unity, afgezien van al de mooie BlingBling? Dat vreet alleen maar kracht van mijn i5 cpu en de GPU. Blijer dan ooit met Xubuntu ... .

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline edgar

  • Lid
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #17 Gepost op: 2016/08/14, 10:38:57 »
Hallo allemaal,

Verdraaid, ja zeg! Ik sleep een afbeelding naar de starter van GIMP op de werkbalk en hoppa, de boel draait. Op Xubuntu 16.04, alles standaard.

En dat doet het niet op Unity? Heu?

Zeg, maar als dit allemaal werkt en we met dat zoekvenster in het startmenu ook nog een eenvoudige Dash hebben in Xubuntu, wat is dan nog het nut van Ubuntu en Unity, afgezien van al de mooie BlingBling? Dat vreet alleen maar kracht van mijn i5 cpu en de GPU. Blijer dan ooit met Xubuntu ... .

groet,

Just

Oké, op de werkbalk van xubuntu , nou snap ik het!
Maar dan moet het programma geopend staan . Het leuke van Unity WAS dat het programma in de zijbalk zichzelf opende als je de afbeelding er op liet vallen, er verscheen dan een plusje.

@Frederik https of http maakt niet uit.
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #18 Gepost op: 2016/08/14, 10:55:30 »
Nee nee, Edgar :D !

Het programma stond niet geopend! Zie de bijgaande schermafbeelding.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline edgar

  • Lid
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #19 Gepost op: 2016/08/14, 14:00:48 »
Ok, ok  :D!
Ik zit me even de oude ubuntu voor de geest te halen. En daar je kon inderdaad wel wat starters maken, maar ook weer niet te veel anders had je geen ruimte meer voor geopende tabs of je moest een extra werkbalk maken.
In Unity heb ik heb een hele rits veelgebruikte progs in de zijbalk staan en alles wat een afbeelding kan verwerken licht dan op bij het oppakken van een afbeelding.

Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.


« Laatst bewerkt op: 2016/08/14, 15:35:32 door edgar »
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Offline edgar

  • Lid
Re: Foto slepen vanuit Firefox
« Reactie #20 Gepost op: 2016/08/19, 15:12:58 »
Ik heb, omdat het toch in de planning stond een verse 16.04 geïnstalleerd.
Helaas is het slepen vanuit een browser in Unity niet meer mogelijk, jammer! :( :(
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)