Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .htaccess: URL herschrijven voor een alias domain  (gelezen 1359 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
.htaccess: URL herschrijven voor een alias domain
« Gepost op: 2015/03/31, 21:52:41 »
Beste mensen,

Graag wil ik weten hoe ik in een .htaccess file een ReWrite/ReDirect kan aanmaken en wel als volgt.

Ik kan bij mijn provider een aliasdomein koppelen aan mijn account maar die komt dan terecht bij mijn hoofddomein.  Stel ik heb hoofddomein.nl en aliasdomein.nl. Normaal zou het zo zijn dat als iemand aliasdomein.nl in typt dat hij dan de inhoud op hoofddomein.nl te zien krijgt. Maar ik wil dat als iemand aliasdomein.nl/index.html in typt dan  terecht komt in de map /aliasdomein/index.html, maar dat hij wel in zijn browser nog steeds  aliasdomein.nl/index.html blijft zien.

Kan dat (volgens mij wel), maar hoe zou ik het uit moeten voeren?

Alvast bedankt voor jullie bijdragen,

Jop
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: .htaccess: URL herschrijven voor een alias domain
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/31, 23:19:47 »
Graag wil ik weten hoe ik in een .htaccess file een ReWrite/ReDirect kan aanmaken en wel als volgt
Naar wens zelf aan te passen:
   http://www.htaccessredirect.net/

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: .htaccess: URL herschrijven voor een alias domain
« Reactie #2 Gepost op: 2015/04/01, 21:41:53 »
@EZ-man
Leuke pagina, maar wat ik zou willen staat er niet bij. Of zie ik dat verkeerd?
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: .htaccess: URL herschrijven voor een alias domain
« Reactie #3 Gepost op: 2015/04/02, 21:05:06 »
@Buzzin
Dank je voor je reactie. Ik host bij een gedeelde server dus ik kan niet in de virtuele hosts. Vandaar dat het met een rewrite in .htaccess zal moeten. Ik had deze site al eerder bekeken, maar ik kom er niet uit. Er zijn zoveel mogelijkheden. Kun je mij een voorbeeld geven hoe het er ongeveer uit zou moeten zien?
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: .htaccess: URL herschrijven voor een alias domain
« Reactie #4 Gepost op: 2015/04/03, 14:03:53 »
Dank je, ik ga er mee aan de slag.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.