Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: waarom gaat dat in buntu zo moeilijk met de schijven  (gelezen 4679 keer)

Offline balsat

  • Lid
waarom gaat dat in buntu zo moeilijk met de schijven
« Reactie #25 Gepost op: 2007/04/09, 00:28:05 »
gaat dat in edgy op de zelfde manier met die schijven
krijg de indruk dat die nog wat stabieler is als 6.06
ubuntu voor human beings ben ik zeker niet human is wel heel moeilijk

koos

  • Gast
waarom gaat dat in buntu zo moeilijk met de schijven
« Reactie #26 Gepost op: 2007/04/09, 00:34:06 »
Kun je beter wachten op 19 april, dan komt feisty uit. Die schijnt heel goed te zijn.

Offline balsat

  • Lid
waarom gaat dat in buntu zo moeilijk met de schijven
« Reactie #27 Gepost op: 2007/04/10, 20:27:03 »
ik ben het nu in 6.10 aan het proberen hoop dat dat ook werkt
ubuntu voor human beings ben ik zeker niet human is wel heel moeilijk

waarom gaat dat in buntu zo moeilijk met de schijven
« Reactie #28 Gepost op: 2007/04/10, 21:36:47 »
Citaat
gaat dat in edgy op de zelfde manier met die schijven
Dapper Drake 6.06 is de stabiele LTS versie.

Edgy 6.10> betekent : "op het randje" en is minder stabiel en meer om te testen en in te rommelen.

Kreeg zelfs sterk de indruk dat hierin een boel getest werd voor Feisty wat de nieuwste telg word over een weekje.

Jouw schijven probleem is vrees ik meer een combinatie van de indeling van de schijven en je moederbord. ( Bios instellingen)

Ik maak nooit (zelden) mee dat Ubuntu in welke vorm op jouw manier problemen geeft.
En mocht jouw probleem een algemeen probleem geweest zijn had dit forum bol gestaan met postjes hierover.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline balsat

  • Lid
waarom gaat dat in buntu zo moeilijk met de schijven
« Reactie #29 Gepost op: 2007/04/11, 11:25:49 »
ik ben er al ruim een jaar mee bezig ik vind dat dat schijfbeheer toch wel wat makkelijker kan
vind dat een hopeloze zaak
ubuntu voor human beings ben ik zeker niet human is wel heel moeilijk

Offline Dave

  • Lid
waarom gaat dat in buntu zo moeilijk met de schijven
« Reactie #30 Gepost op: 2007/04/11, 11:49:18 »
die herkenning zou inderdaad wel wat handiger mogen zodat elke beginner daar niet tegen aan stuiterd.
met usb is het wel goed geregeld inmiddels.

waarom gaat dat in buntu zo moeilijk met de schijven
« Reactie #31 Gepost op: 2007/04/11, 12:50:33 »
Makkelijker zou in jouw beeld alleen maar automatischer zijn.

Wat is er nou zo moeilijk aaan om ff te kijken welke partitie's je hebt.
Vervolgens een tekstfile te openen en dit er ff bij typen.

Gemiddeld kost dit je 2 a 4 minuten maximaal.

Moet je proberen Windows eens aan zijn kop te breien dat er een HD inzit die hij niet herkend.
Of het lukt je na veel geklooi, of het lukt je nooit.

Waar je tegenaan loopt is dat je nog niet door hebt hoe je wat moet doen in Ubuntu / Linux.
Zodra je dit eenmaal doorhebt speel je ermee en doe je dat soort klusjes in een oogwenk.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

koos

  • Gast
waarom gaat dat in buntu zo moeilijk met de schijven
« Reactie #32 Gepost op: 2007/04/11, 13:18:05 »
Je hebt in principe gelijk Gandyman, maar als je net nieuw bent kan het even duren voor je er achter bent hoe het moet. ik zelf heb 5 jaar windows gebruikt en dan is zo'n terminalvenster met alle commands toch even schrikken, maar ik moet toegeven dat als je even doorzet, en gebruik maakt van de vele behulpzame mensen op dit forum, het allemaal wel meevalt.

ik gebruik ubuntu nu pas 4 weken, en ik moet zeggen, dat het steeds makkelijker gaat om de goede coomands te vinden en ook om ze goed toe te passen.
En dan beschouw ik me zelf als een best wel noob wat betreft computers.

waarom gaat dat in buntu zo moeilijk met de schijven
« Reactie #33 Gepost op: 2007/04/11, 14:31:32 »
Sja ik kom nog uit het tijdperk van Vroeghur :P

Dus ben begonnen in DOS, wat trouwens zeer stabiel was en nooit crashte :)

Nu je ineens naar Linux overschakelt waarbij iedereen altijd gewoon was in de terminal te werken, die normaal gesproken zo groot is als je monitor is het ff wennen, dat geef ik volmondig toe.

Nu pas sinds kort probeert men het in Linux zo ergonomisch mogelijk te maken met een Desktop en menu's zoals je in Windows gewoon was.

Ik zit zelf ook wel eens te kijken op het forum en merk dan ook op dat alle zaken in je Desktop niet aangewezen worden om te gebruiken , en dat daarentegen iedereen DIRECT naar de Terminal wijst met bijbehorende opdracht.

Geeft nix natuurlijk maar voor mensen die vanuit Windows komen en zelfs daar nooit in de Opdrachtprompt gewerkt hebben is dit zwaar slikken, en een hele omschakeling.

ea komt gewoon dat je met de Terminal sneller en directer werkt, mja .....

BTW zo'n schil met knopjes waar je op kan drukken noemt men in dit wereldje een "Gui"
Het is echter een schil om een scriptje heen, want in principe heb je dit niet nodig.

Leuk voorbeeldje vind ik altijd die opdracht die Profox geeft om iets te rippen en te kopieren van een DVD of een CD.

Kijk je kan K3b openen en alles grafisch doen natuurlijk zoals je dat in Windows gewend was.
Maar je kan ook in Ternimal ingeven:
mkfifo sndpipe; oggenc -b 128 sndpipe -o sound_rip.ogg & mplayer -vo null -vc dummy -quiet -ao pcm:file=sndpipe video_of_audio.avi; rm sndpipeof je hebt een DVD waar een concert opstaat en wilt deze muziek apart op cd hebben of op de pc:

Dan geef je de opdracht :
mkfifo sndpipe; oggenc -b 128 sndpipe -o sound_rip.ogg & mplayer -vo null -vc dummy -quiet -ao pcm:file=sndpipe dvd://1; rm sndpipezo zie je maar mensen die gewend zijn met de terminal te werken hebben geen grafische schil nodig.
en let op he dit zijn voorbeelden, je kan het proberen maar in de praktijk zal je dingetje moeten aanpassen, want ik weet niet of dvd://1 exact is wat je zoekt, want er kunnen meerdere titels op de DVD staan waardoor het misschien dvd://2 of dvd://3 moet worden...

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

papoose1

  • Gast
waarom gaat dat in buntu zo moeilijk met de schijven
« Reactie #34 Gepost op: 2007/04/21, 15:39:53 »
Hallo Kubuntu-volk!
ik heb 2 harde schijven.
- een schijf alleen voor opslag van bestanden.
- een schijf met Vista en Kubuntu naast elkaar.

Ik ben ingelogd in Kubuntuen wil bestanden halen uit de windowspartitie maar ik zie helemaal geen partities behalve die van Kubuntu.

Help even Kubuntus! ik heb totaal geen verstand van Linux maar het boeit me wel!!

veel dank alvast.
Papoose1

koos

  • Gast
waarom gaat dat in buntu zo moeilijk met de schijven
« Reactie #35 Gepost op: 2007/04/21, 15:47:40 »
wget http://media.ubuntu-nl.org/scripts/diskmounter
sudo bash diskmounter
rm diskmounter

heb je dit al geprobeerd?
zijn 3 verschillende commando's die je 1 voor 1 moet uitvoeren in terminalvenster