Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Multimedia bekijken  (gelezen 1476 keer)

walvis32

  • Gast
Multimedia bekijken
« Gepost op: 2008/08/20, 17:54:37 »
Hallo mensen,

Ik kan nog steeds geen multimediafilmpjes bekijken zoals trailers van films en games via internet.
Mis ik een of andere plugg in of add on die ik daarvoor nodig heb?
Telkens als ik bijvoorbeeld een trailer aanklik op ziggo.nl dan staat er links onderin beeld java bla bla bla en gebeurd er helemaal niks,ik vind het zo langzamerhand erg irritant worden.
Ik heb zover ik weet alles gedaan wat er in de documentatie staat maar het werkt gewoon niet.
Kan iemand mij misschien zeggen wat voor progammatje(s) ik moet hebben voor Ubuntu en firefox om gewoon alles te kunnen zien en afspelen wat ik ook in internet explorer kan?

Bedankt!

P.S:als ik bijvoorbeeld naar gamekings.tv ga via firefox knalt ie me er meteen uit,werkt dus al helemaal niet.


Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Multimedia bekijken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/20, 18:55:26 »
Hmm, het filmpje op gamekings knalt er bij mij ook uit. Een van de weinige moet ik zeggen. De oplossing van pjotr gaat dus niet genoeg zijn om alle sites goed te krijgen.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Multimedia bekijken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/20, 19:16:35 »
Kun je even de link naar naar Gamekings vermelden. Ik heb daar wat rondgekeken, maar ik kan de filmpjes gewoon bekijken.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Multimedia bekijken
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/20, 21:14:40 »
Ik de de site http://www.gamekings.tv/ geprobeerd. In eerste instantie werkte het openings filmpje niet. Het leek te starten,... liep vast en ff vergrijst.  Na een herstart van firefox doetie het wel en blijft de site ook stabiel werken! Het overkomt mij toch vaker dat flash niet stabiel blijft en ik opnieuw moet opstarten.

BTW. Overigens heb ik nog steeds geen oplossing gevonden voor java"uitrol"menu's die zich verstoppen achter het flashvenstertje. (bv http://www.vtwonen.nl/) of moet ik hier een nieuw draadje voor maken?
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Tom

  • Lid
Multimedia bekijken
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/20, 21:27:56 »
Speelt alles lekker af , geen crash etc goed beeld.
Kijk eens naar mijn instell misschien helpt het .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Multimedia bekijken
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/20, 21:49:58 »
Dank Wandarooze je instellingen pagina zette mij op het goede spoor. Dat java menu probleem zou wel eens 64bit gerelateerd kunnen zijn.


Sun Java 6.0 Plugin
Sun Java 6.0 Plugin kan niet op uw type computer (amd64) geïnstalleerd worden. Ofwel het programma vereist specifieke hardwarefuncties of de leverancier heeft besloten om uw type computer niet te ondersteunen.

Sun ondersteunt de 64bit versie niet????
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Tom

  • Lid
Multimedia bekijken
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/20, 22:06:11 »
Sun ondersteunt de 64bit versie niet????

Ik dacht het wel x64 sun java
http://www.java.com/nl/download/linux_manual.jsp?locale=nl&host=www.java.com:80

Maar hoe je dat aan boord moet leggen weet ik ook niet.
Er komt zeker nog iemand voorbij.
grt Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Drummies

  • Lid
Multimedia bekijken
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/20, 22:16:00 »
dallco

bij de door wandarooze opgegeven link de juiste download kiezen maar eerst de instructie (staat er naast) doornemen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Mij

  • Lid
Multimedia bekijken
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/20, 22:17:05 »
Citaat van: dallco
Dank Wandarooze je instellingen pagina zette mij op het goede spoor. Dat java menu probleem zou wel eens 64bit gerelateerd kunnen zijn.


Sun Java 6.0 Plugin
Sun Java 6.0 Plugin kan niet op uw type computer (amd64) geïnstalleerd worden. Ofwel het programma vereist specifieke hardwarefuncties of de leverancier heeft besloten om uw type computer niet te ondersteunen.

Sun ondersteunt de 64bit versie niet????
Adobe Flash ondersteund sowieso geen 64 bit.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Multimedia bekijken
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/20, 22:43:21 »
Bedankt voor de suggesties maar....

JRE (Sun Java 6 Runtime) is bij mij wel geïnstalleerd. Het gaat om de Sun Java 6 Plugin.   Ik begreep uit wandarooze's instellingen dat hij die ook geinstalleerd heeft en wilde checken of mijn minuscule probleempje daarmee opgelost zou zijn. Ik heb nu de Icedtea Java Plugin dus ben gelukkig niet javapluginloos. Zal wel een kwestie van tijd zijn dat de Sun Java 6 Plugin 64bit ook in software toevoegen/verwijderen verschijnt.
Voorlopig varen we dan nog maar even met javamenu'tjes die zich verstoppen achter flash venstertjes. Ik zal toch niet de enige zijn?
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10