Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XMBC videoproblemen  (gelezen 1640 keer)

XMBC videoproblemen
« Gepost op: 2009/07/23, 00:09:14 »
XBMC ziet er gelikt uit! Jammer genoeg werkt het ding bij mij niet goed... Als ik een video afspeel, deelt ie hem in vieren. Rechtsboven is degene waar de video afgespeeld wordt, de andere drie hokjes hebben allemaal gare strepen enzo... Kent iemand dit probleem en hoe zou ik het moeten tackelen?

Paar gegevens:

Ubuntu 8.04.3 LTS
Systeem: Acer laptop met een ATI Xpress 1100 grafische kaart. Dankzij geheugenuitbreiding heeft ie 128 mb videogeheugen onboard.

Draait geloof ik opengl 1.2 (althans, dat zegt Ati Catalyst).



"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: XMBC videoproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/23, 09:21:32 »
Heb je de open of de closed drivers?

Re: XMBC videoproblemen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/23, 09:27:42 »
De closed (open werkt niet met 3d, dus al helemaal niet met XMBC).
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Tom

  • Lid
Re: XMBC videoproblemen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/23, 11:44:20 »
http://lcardinaals.wordpress.com/2009/05/17/ubuntu-xbmc/

Staat hier iets in wat U verder kan helpen ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: XMBC videoproblemen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/23, 23:21:36 »
Eh... daar staat niets in wat ik al niet geprobeerd heb ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
Re: XMBC videoproblemen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/24, 17:13:49 »
Ik heb vandaag Xbmclive op m´n Revo geinstalleerd en ook een raar probleem , hd speelde zonder problemen.
Alleen een "normale" TS gaf geen geluid (een raar gekraak) en het beeld waren allemaal diagonale strepen :|.

Heb audio op anoloog ipv digitaal gezet en nu is het perfect ???  (zowel beeld als geluid XD)

Misschien heb je er iets aan??

Gr Roland.

Nu alleen het netwerk nog in orde te zien krijgen.
Kan vanaf XBMC wel m´n shares op de desktop benaderen (En gebruiken) alleen zie ik XBMC NIET in m´n netwerk, zelfs niet via FTP  >:(.

Ook krijg ik met de iPhone (AB) geen verbinding.

Update: iPhone werkt nu als AB =D, (Verschil tussen een . en een , is niet zo groot ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/07/25, 13:58:17 door Roland »
Ubuntu user #12040 ;)

Re: XMBC videoproblemen
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/26, 01:41:55 »
Nee, heb audio al op analoog staan :) Had al ergens gelezen dat daar problemen mee waren ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."