Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Graag wat commentaar op Tele2  (gelezen 4513 keer)

Quatroking

  • Gast
Graag wat commentaar op Tele2
« Gepost op: 2008/03/05, 20:27:47 »
Klik

Ik vroeg me af of iemand dit pakket heeft of internet+telefonie van Tele2 heeft, want in vergelijking met wat we nu hebben is het stukken sneller. Weet iemand of tele2 betrouwbaar is en goed werkt? Mocht iemand weten welke modem hier bij zit, dan zou ik dat graag willen weten.

bedankt!

Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/05, 20:31:09 »
Citaat van: Quatroking
Klik

Ik vroeg me af of iemand dit pakket heeft of internet+telefonie van Tele2 heeft, want in vergelijking met wat we nu hebben is het stukken sneller. Weet iemand of tele2 betrouwbaar is en goed werkt? Mocht iemand weten welke modem hier bij zit, dan zou ik dat graag willen weten.

bedankt!
Wij hebben tele2... Drama. Zit een galm in de telefoon als je naar ons belt, internet is verder wel redelijk. Alleen als je fanatiek download wordt de telefoon onbruikbaar :/ Maar ik moet zeggen, de snelheid van het internet waarderen ze wel netjes op :D

En de modem, die zal ik even op moeten zoeken. Ubuntu heeft er in ieder geval geen moeite mee ;)

edit: wij hebben een pakket met dezelfde internetsnelheden, alleen andere telefoonkosten. Maar is wel vergelijkbaar toch? :P
Op de chat te vinden als debiantux

Quatroking

  • Gast
Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/05, 20:44:54 »
Heh, wij hebben op het moment planet internetplusbellen economy, en als er langer dan een kwartier gebeld word dan gaat de snelheid zo ver omlaag dat zelfs google moeite heeft met laden.

Heeft iemand anders de zelfde ervaring?

Offline Duckie

  • Lid
Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/05, 21:00:41 »
Een vriendin van me heeft ook Tele2 internet en bellen met een draadloos modem. Vanaf het begin heeft ze al ellende met zowel telefoneren als met internetten. Het modem moet ze zo'n 3 keer in de week resetten en ze is regelmatig niet telefonish te bereiken. Hoevaak ze al met de helpdesk heeft gebeld is al niet meer bij te houden en het lijkt er op dat ze niets doen om het te verbeteren. Ze is nu dan ook al een paar weken bezig met er van af te komen, maar ook dat gaat niet zoals het zou horen te gaan. De snelheid van de internetverbinding die ze beloven is overigens ook met geen mogelijkheid te halen. Dit zou volgens hen komen door een slechte telefoonlijn, welke ze notabene van te voren zelf hebben doorgemeten en goed bevonden.
Wat kebabfish zegt over de galm klinkt ook heel bekend.
Overigens heb ik van haar begrepen dat ze een lijn van KPN moest houden omdat het anders niet mogelijk was voor hun om een signaal te leveren, maar misschien is dat niet meer zo.

Wat dat betreft zou het dus niet aan te raden zijn.
Aan de andere kant heb ik een tijdje geleden ook mensen gesproken die ditzelfde pakket hebben, en die zijn wel erg tevreden. Ze hebben nog nooit problemen gehad en volgens hun is de snelheid ook prima.

Dat modem hoef je je in ieder geval niet druk om te maken. Het draadloze modem dat ze leveren heeft ook een routerfunctie en werkt prima met Ubuntu.
____________________________________________

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/05, 21:04:45 »
Wij hebben hier tele2 compleet 20MB internet, als een trein.Hadden in het begin wat problemen met het wegvallen van de verbinding. Nieuwe firmware op de modem en geen problemen meer. Zelf aangesloten, appeltje eitje.
Geen commentaar aan deze kant, werkt prima!!

en inderdaad...ubuntu werkt prima :)
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Quatroking

  • Gast
Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/05, 21:04:55 »
Tele2 klinkt nogal "of je hebt geluk of je hebt het niet" naar mijn oren. Weet iemand een goeie provider in postcode 3225? We betalen momenteel €44,95 voor 1.5Mbit/128Kbit met onbeperkt bellen voor een vast bedrag.

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/05, 21:05:50 »
Citaat van: Quatroking
jakkiebah. Tot nu toe klinkt het slecht. Weet iemand een goeie provider in postcode 3225? We betalen momenteel €44,95 voor 1.5Mbit/128Kbit met onbeperkt bellen voor een vast bedrag.
lees het stukje boevn jou post ff....ben zeer tevreden
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Quatroking

  • Gast
Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/05, 21:06:25 »
10 seconden verschil. al ge-edit.

Offline Dave

  • Lid
Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/05, 21:09:29 »
afgelopen jaren tot 3x toe dat vrouwlief het zich liet aansmeren en telkens waren we dolblij weer terug bij KPN te zijn.

Zo was er een tijd dat je een kastje er tussen moest doen. Meestentijds was men altijd in gesprek tot je het kastje ertussen uit haalde, dan was de hele wereld weer bereikbaar.
Later ging dat via de centrale. Op drukke tijden zelfde euvel maar ging je van nood maar met de mobiel bellen om te horen dat men geheel niet in gesprek geweest was.
Dan nog wat mobiele ellende zoals in buitenland ineens zonder verbinding en de rest van de vakantie ook.
En een an al ellende om van zo'n abbo af te komen ongeacht de duidelijke klachten.
Ze reageren nergens op maar doodleuk iedere maand weer een nieuwe van incasso bureau en iedere maand zelfde uitleg.
Tele2? Blijf er in hemelsnaam bij uit de buurt.

Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/05, 21:09:46 »
internet via tele2 samen met telefoon
*     modem bevat een standaard wachtwoord wat veel mensen neit aanpassen....
je kan dus extreem makkelijk bij andere mensen naar binnen komen als ze dat niet gewijzigd hebben

*    galm in telefoon
*    KUT modem... en je hebt geen toegang tot het telefoon gedeelte van het modem...

Quatroking

  • Gast
Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/05, 21:20:19 »
Ik denk dat Tele2 weinig kans meer maakt. Enige andere providers?

Offline Tico

  • Lid
Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/05, 21:27:52 »
ikzelf ben uitermate tevreden met Tele2, heb echt geen seconde spijt. Zit er al vanaf de zonnet tijd toen werd het versatel en thans Tele2. Ik heb niet de (tot)20 Mb versie, maar de 4Mb Compleet (internet+bellen).

Wil je wat anders? Mijn schoonouders en ook mij zwager heeft Alice, die zijn daar ook laaiend enthousiast over. Maar ook over Alice zijn op de fora de ervaringen wisselend.

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/05, 21:37:33 »
Ik gebruik nu zo´n 4 jaar Wanadoo/Orange family ZONDER ook maar enig probleem, Heb wel een 20 mb verbinding maar ik kom niet verder dan 11 mb maar dat zou liggen aan de afstand naar de centrale.
Heb geen ervaring met het bellen (Gebruik alleen m´n mobieltje) via wanadoo/orange dus ook geen wazige/irritante vragen tijdens het eten ;) Maar m´n zusje en zwager hebben wel het wanadoo/Orange incl bellen en zijn er erg tevreden over, kosten voor mij zijn €9,95 p/m voor de telefoon lijn (Kpn) en €24,95 p/m voor wanadoo/Orange family Internet.

Gr Roland.

Ps Ik gebruik de Lifebox niet maar een Linksys Router.
Ubuntu user #12040 ;)

Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/05, 21:52:19 »
Ik heb via UPC mijn telefoon onbeperkt bellen nationaal en alleen 0900 en 06 moet ik apart betalen en internet 1,6 Mbit voor € 29,95. Sporadisch uitval van internet, niet altijd leuk maar je leert er mee leven. Mijn totaal oordeel tevreden.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/06, 01:16:15 »
Ik had dit al gezegd in dat andere topic van je...

Idien je een modem/router (voip) krijgt van de provider gooi die dan in de kast als reserve en koop een fatsoenlijk apparaat.

Liefst 1 met raffic shaping zodat je altijd de juiste bandbreedte overhoud om te bellen.

Al dit geneuzel als resetten en galm komt door die bagger apparaten.

Dat resetten komt omdat er veel te weinig geheugen in die dingen zit en dat loopt vol.
Bij betere modem/routers zit er meer geheugen in en zal je misschien om de 100Gig traffic moeten resetten.

Andere modellen met goede firmware legen zelf het geheugen, en
indien de firmware dit niet doet kan je altijd instellen dat hij het log naar een ipadres moet versturen.
Prompt leegt hij dan automatisch zijn geheugen en heb je er ook geen last meer van.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Azalin

  • Gast
Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #15 Gepost op: 2008/03/06, 09:02:23 »
Alleen een beetje lastig als je internet en bellen via de kabel hebt, dan zit je aan de modem van je provider vast ... of je moet echt flinke bedragen neerleggen volgens mij. Oftewel, een andere modem pakken kan alleen als je ADSL hebt.. toch? En nu niet aankomen met: ja, het kan wel maar het kost een fortuin want dan kan het dus niet :P

Offline Dave

  • Lid
Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #16 Gepost op: 2008/03/06, 09:26:04 »
zowel thuis als vakantieadres een box van KPN met internet plus bellen.
nog geen probleem mee gehad, alleen de installatie was even lastig. (software moest geupdated worden)
nu ruim een jaar maar nog geen storingen gehad, ook geen vreemde geluiden of galm in de telefoonlijn geconstateerd.

KPN is niet de goedkoopste maar wel steeds de bedrijfszekerste is onze ervaring.
aan de andere kant heb je nog maar zeer weinig telefoonkosten er overheen, die waren hier voorheen wel vaak honderden euro's (bedrijf)

Alleen mobiel hier slecht bereik en is orange goed. Laat nu rabomobiel overstappen van Orange naar KPN dus dat abbo kan stoppen.
Maar iedere GSM provider heeft gebieden met minder bereik en vanwege buiten gebied zegt dit verder niets over KPN alleen voor ons persoonlijk dus wel.

Graag wat commentaar op Tele2
« Reactie #17 Gepost op: 2008/03/06, 13:34:34 »
@ Azalin ,
Klopt ik heb het alleen over ADSL.

Dat kabel verhaal ligt heel anders, en ben je echt afhankelijk  van die gasten.

Of je moet zowel software als electronisch zeer goed onderlegt zijn om dit te hacken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D