Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Syntax Highlighting van code op dit forum mogelijk?  (gelezen 2464 keer)

Offline bart85

  • Lid
Syntax Highlighting van code op dit forum mogelijk?
« Gepost op: 2016/04/26, 21:15:07 »
Het zou mooi zijn als er syntax highlighting beschikbaar is op dit forum. Het herkennen van de taal die word zal denk ik niet altijd meteen duidelijk zijn. Kan er info in de tag worden toegevoegd. Iets in de zin van lang=bash , zodat de taal van de code duidelijk is voor syntax highlighting?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: Syntax Highlighting van code op dit forum mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/26, 22:55:47 »
Het herkennen van de taal die word zal denk ik niet altijd meteen duidelijk zijn.
Lijkt me geen probleem. lang=be/nl zou het moeten doen toch?

En highlighten zou zo moeten kunnen toch?
« Laatst bewerkt op: 2016/04/26, 23:00:09 door Paul Matthijsse »

Offline bart85

  • Lid
Re: Syntax Highlighting van code op dit forum mogelijk?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/27, 10:42:44 »
De bedoeling is als in onderstaande afbeelding, de keywords van een taal een bepaalde kleur krijgen. Het gaat om een programmeertaal.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: Syntax Highlighting van code op dit forum mogelijk?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/27, 10:53:04 »
Maar wil je code die je op dit forum plaatst kleurrijk laten oplichten zoals in je schermfoto? Dat kan niet.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Syntax Highlighting van code op dit forum mogelijk?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/05/03, 08:22:53 »
<?php echo "Hello world!"?>

Er is alleen syntax highlighting voor php.
Andere talen worden standaard niet ondersteund. Mocht er een addon zijn voor het forum die goed ondersteund wordt door de ontwikkelaar dan wil ik er wel naar kijken om die te installeren.