Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HELP! Restricted Drivers Manager  (gelezen 975 keer)

styliej

  • Gast
HELP! Restricted Drivers Manager
« Gepost op: 2007/07/02, 09:44:51 »
Hallo,
ik lees veel over dat je via System-menu --> Administration --> Restricted Drivers Manager -
altenatieve ati drivers kan inschakelen, echter als ik Restricted Drivers Manager wil starten krijg ik een foutmelding (ingelogd als root/gewone gebruiker)
heeft iemand voor mij de oplossing?

m.v.g.
Remon

Offline Soul-Sing

  • Lid
HELP! Restricted Drivers Manager
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/02, 10:04:22 »
je moet je inlogpassw=(sudo)rootpassw invoeren in het venster.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
HELP! Restricted Drivers Manager
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/02, 10:04:30 »
welke foutmelding krijg je?

styliej

  • Gast
HELP! Restricted Drivers Manager
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/02, 10:57:37 »
Ik krijg helemaal geen scherm waar ik mijn wachtwoord kan kan invoeren, en ik ben al ingelogd als ROOT.

volgens mij krijg ik de melding "driver not needed" weet het niet helemaal zeker zit op mijn werk vandaar.

Offline Soul-Sing

  • Lid
HELP! Restricted Drivers Manager
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/02, 11:05:19 »
ben al ingelogd als root? hoe dat je dat? waarom?
klinkt niet goed dit....

styliej

  • Gast
HELP! Restricted Drivers Manager
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/02, 11:13:06 »
eerst ga je via user and groups naar de root account en geef je de account vast wachtwoord naar eige keuze, vervolgens ga je via system -> sessions , daar kun je in volgens mij het 4e  tabblad kiezen dat de admin account mag inloggen.

log je normale gebruiker uit, en log je vervolgens in met root en je gekozen wachtwoord bij user and groups

HELP! Restricted Drivers Manager
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/02, 18:55:40 »
Citaat van: styliej
eerst ga je via user and groups naar de root account en geef je de account vast wachtwoord naar eige keuze, vervolgens ga je via system -> sessions , daar kun je in volgens mij het 4e  tabblad kiezen dat de admin account mag inloggen.

log je normale gebruiker uit, en log je vervolgens in met root en je gekozen wachtwoord bij user and groups
how zeker ? waar zit je ergens? je logt toch gewoon in met naam en paswoord dan kom je op je bureaublad daar kies je systeem ==>voorkeuren==>bureaublad effecten of beperkt ondersteunde stuurprogrammas

en dan krijg je die melding jou grafische kaart heeft geen beperkt onder....... nodig
is het die melding die je krijgt en toch kan je de bureaublad effecten niet activeren is het dat?

dan zal je een driver moeten installeren
kijk eens bij hardware en drivers videokaart installeren op ubuntu feisty maar download dan een driver voor jou kaart