Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netwerkmanager in 8.10???  (gelezen 2043 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
netwerkmanager in 8.10???
« Gepost op: 2008/12/19, 22:16:14 »
Misschien geen echt duidelijke kop.

Het probleem is dat ik een update heb gedaan van 8.04 naar 8.10. Dat ging probleemloos todat ik probeerde mijn draadloos netwerk aan de gang te krijgen.

De netwekmanager is duidelijk anders geworden. Ik kan alleen iets instellen via VPN.Als ik dat aanklik (de rest blijft lichtgrijs en is dus niet aan te klikken) en naar draadloos netwerk ga dan zie ik mijn FRITZBox keurig staan. Hij is alleen niet in staan verbinding te maken. Tot nu toe is me dat altijd fijloos gelukt.
De fritzbox accepteerd een nieuwe aanmelding maar niet die van mijn 8.10 laptop.

Hoe werkt dit alstublieft dank u wel...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: netwerkmanager in 8.10???
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/19, 23:48:24 »
Met wpa2 krijg ik het ook niet voor elkaar.
Heb je wifi-radar ook al geprobeerd ?
Daar kan je van alles instellen, maar bij mij met WPA2 wil het niet lukken.......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: netwerkmanager in 8.10???
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/20, 09:44:18 »
Ha Ron,

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Morgen als ik weer thuis ben ga ik dat nog eens proberen.
Ik ga zo ff de CD branden en daar eens mee spelen. Dit bevalt me nog niet helemaal. Misschien is er toch iets misgegaan tijdens de update. Ik heb dit nooit eerder gehad...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline Sepp2

  • Lid
Re: netwerkmanager in 8.10???
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/20, 16:06:45 »
Hallo,
Bij mij ging het eindelijk weer met RutilT WLAN Manager

Gr Sepp

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: netwerkmanager in 8.10???
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/20, 16:30:20 »
Die heb ik nu geïnstalleerd, maar ik kan hem niet testen, mijn buurman is niet thuis :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Drummies

  • Lid
Re: netwerkmanager in 8.10???
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/21, 10:08:48 »
Citaat van: ejfrolich

Het probleem is dat ik een update heb gedaan van 8.04 naar 8.10. Dat ging probleemloos todat ik probeerde mijn draadloos netwerk aan de gang te krijgen.

De netwekmanager is duidelijk anders geworden. Ik kan alleen iets instellen via VPN



probeer onder systeem>>voorkeuren>>network configuration evt toevoegen aan paneel dmv rechter muisklik
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: netwerkmanager in 8.10???
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/22, 23:40:11 »
Het is een regelrecht drama. Kon ik tot 8.04 alles probleemloos instellen. In 8.10 is dat dus niet meer zo. Welk hulpprogramma ik ook installeer het wil niet werken.

Vanavond heb ik 8.10 verwijderd en 8.04 teruggezet. Binnen 6 seconden verbinding. 8.10 is dus wel erg experimenteel. Iets te voor mij...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline kihid

  • Lid
Re: netwerkmanager in 8.10???
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/23, 12:16:05 »
Ook ik heb sinds ik een nieuwe install heb gedaan met 8.10 constant gedonder met draadloos internet, vind het echt een afgang na een half jaar 8.04 gebruikt te hebben.
En als ik zo eens links en rechts lees zijn er met versie 8.10 veeeeel meer problemen met draadloos als met versie 8.04.

Daarom volg ik de berichten over draadloos internet constant of er verbeteringen zijn/komen.
Bij mij wil het echter niet vlotten, zie alle draadloze buren op mijn laptop maar mijn eigen draadloze verbinding, ho maar, is niet eens te zien.

Ik ga voor een test eens Mint 6 proberen op mijn laptopje, alle andere pc's blijven Ubuntu draaien MET draadje wel te verstaan.
OS: Lubuntu 22.04.2 64 bit  and Mageia 8 64bit Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: netwerkmanager in 8.10???
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/23, 23:10:52 »
mint is eigenlijk precies 8.10 met alle mutimedia etc erbij,,, dus als je met 8.10 problemen had vrees ik het ergste.

al moet ik zeggen dat ik onder 7.10 en 8.04 om met mn nokia op het net te komen handmatig een wvdial moest aanmaken en in mint6 [dus 8.10] na het inprikken van de usb direct kon kiezen voor mn nokia modem en op het net kon.   

ieder voordeel heeft zn nadeel,,, maar ik denk dat jij beter bij 8.04 kan blijven ivm wlan.