Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: python en batch?  (gelezen 19807 keer)

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
python en batch?
« Reactie #25 Gepost op: 2008/05/02, 22:22:57 »
Citaat van: doan
Citaat van: leendert
Je de shell-opdracht perse afsluiten met dat gimp-quit omdat je programma anders geen signaal terug krijgt. De opdracht wordt dus wel goed uitgevoerd  maar mijn programma krijgt niet het signaal dat de opdracht voltooid is.

Dus dat gaat niet werken.

Je hebt wel gelijk dat je in één regel zoveel batch opdrachten kan geven als je wilt. Maar dan moet je de opdrachten van de gebruiker dus opsparen. En je kan dan dus niet na elke keuze van de gebruiker het resultaat al laten zien.
ok, das jammer.
Zeker, maar ik ga nu eens kijken wat de mogelijkheden van ImageMagick zijn ;)

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
python en batch?
« Reactie #26 Gepost op: 2008/05/03, 21:37:57 »
Oke, ondertussen met ImageMagick aan de slag gegaan. En dat gaat stukken sneller.
Waar GIMP-batch 30 secondes over deed gaat hiermee in 3 secondes :)

Over een paar weekjes zal ik in de etalage op dit forum een bèta plaatsen ;)

Offline Mij

  • Lid
python en batch?
« Reactie #27 Gepost op: 2008/05/03, 21:44:08 »
Citaat van: leendert
Oke, ondertussen met ImageMagick aan de slag gegaan. En dat gaat stukken sneller.
Waar GIMP-batch 30 secondes over deed gaat hiermee in 3 secondes :)

Over een paar weekjes zal ik in de etalage op dit forum een bèta plaatsen ;)
ok leuk!

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
python en batch?
« Reactie #28 Gepost op: 2008/05/05, 00:22:19 »
Citaat van: profoX
Da's waar. Misschien kan je Phatch wel uitbreiden met een Gimp systeem? :)
Zodat men Phatch actions kan schrijven zowel met PIL als met Gimp batch.
Het is maar een idee.
Voor wie mijn presentatie gevolgd heeft. Phatch 0.1 is slechts de eerste versie de basis legt. Phatch 0.2 zal worden uitgebreid met functionaliteit van Gimp, Imagemagick, Uniconvertor, Inkscape, Blender, ... Ik ben uitgenodigd door Gimp developers om te spreken over Phatch op Libre (http://www.libregraphicsmeeting.org/2008/index.php?lang=en). Ik zal daar ook de hoofdontwikkelaars van alle andere grafische programma's ontmoeten.

Leendert, het lijkt dus of je het wiel opnieuw gaat heruitvinden. Als je aan de volgende versie van Phatch wil bijdragen, ben je meer dan welkom. Kom je naar de release party in Amsterdam? Dan kunnen we even praten en overleggen (of desnoods over irc). Het is mij niet volledig duidelijk wat het verschil is met Phatch. Volgens mij staan de doelstellingen zoals je ze nu beschrijft allemaal op de Phatch roadmap.

Offline Mij

  • Lid
python en batch?
« Reactie #29 Gepost op: 2008/05/05, 08:10:22 »

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
python en batch?
« Reactie #30 Gepost op: 2008/05/05, 19:47:00 »
Beste Stani,

Ik had toch een ander programma voor me als Phatch. Gewoon meer een standaard eenvoudig fotobewerkingsprogramma. Waar je bewerkingen op één foto tegelijk uitvoert, je ziet ook steeds op de foto het resultaat.

Ik ben ook nog maar een paar weken bezig met Python, hiervoor wel al een paar jaar ervaring met php. En een klein beetje kennis van Visual Basic en C#.

Wat ik doe is dus eigenlijk meer experimenteren en zo spelenderwijs van alles leren en ontdekken.

Maar ik zou je best willen helpen met uitbreiden met GIMP scripts (ik heb ook al een paar jaar ervaring met GIMP, een jaartje terug heb ik dutchgimpers.nl opgericht,  die is nu wel niet meer van mij, ook heb ik tientallen GIMP tutorials geschreven) en ImageMagick.

Ik ga niet naar de release party in Amsterdam ;)

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
python en batch?
« Reactie #31 Gepost op: 2008/05/06, 15:45:31 »
Citaat van: leendert
Beste Stani,

Ik had toch een ander programma voor me als Phatch. Gewoon meer een standaard eenvoudig fotobewerkingsprogramma. Waar je bewerkingen op één foto tegelijk uitvoert, je ziet ook steeds op de foto het resultaat.

Ik ben ook nog maar een paar weken bezig met Python, hiervoor wel al een paar jaar ervaring met php. En een klein beetje kennis van Visual Basic en C#.

Wat ik doe is dus eigenlijk meer experimenteren en zo spelenderwijs van alles leren en ontdekken.

Maar ik zou je best willen helpen met uitbreiden met GIMP scripts (ik heb ook al een paar jaar ervaring met GIMP, een jaartje terug heb ik dutchgimpers.nl opgericht,  die is nu wel niet meer van mij, ook heb ik tientallen GIMP tutorials geschreven) en ImageMagick.

Ik ga niet naar de release party in Amsterdam ;)
Ik zit dus nu even in Wroclaw. Mijn draadloos doet het niet, dus verwacht binnen de week geen reactie meer. Misschien moet ik beter begrijpen wat je precies voor ogen hebt. Misschien valt er bepaalde code wel gemeenschappelijk te ontwikkelen.