Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kernel panic met live cd  (gelezen 2430 keer)

stekske

  • Gast
Kernel panic met live cd
« Gepost op: 2007/12/12, 21:30:19 »
Van vorige week heb ik de live cd van Ubuntu 7.10 gekregen via een steunpunt.
eveneens kreeg ik een live cd van partition magic mee.

Nu wou ik graag Ubuntu ontdekken maar ik krijg onmiddellijk een foutmelding

Bij de live cd geraak ik in het eerste scherm. Taal instellen gaat maar van zodra ik naar 'start of installeer ubuntu' ga,  krijg ik een scherm met veel cijfers gevolgd door Kernel panic - not syncing! Attempted to kill init!

Hierna kan ik alleen nog de computer herstarten(door reset).

Dezelfde foutmelding krijg ik bij 'check cd for defects'.

Ook zo bij live cd van partition magic. Eerste scherm komt maar van zodra ik door ga onmiddellijk dezelfde foutmelding.

Ik heb al veel forums afgezocht. Ik weet ondertussen wat de foutmelding betekent maar ik krijg ze niet opgelost.

1 van de oplossing was om naar de bios te gaan en daar de harde schijf te laten detecteren door de bios ipv het OS.  
Iemand die weet hoe dit moet? Ook daar ken ik te weinig van.


Mijne computer

Microsoft Windows XP professional
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
1Gb
Maxtor 6Y160M0 150GB

Iemand die mij kan helpen? Want binnenkort heb ik geen haren meer op mijne kop.

Wim

Kernel panic met live cd
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/13, 00:03:49 »
Hmz het gaat wel erg moeilijk worden je door de bios te kletsen als je er weinig verstand van hebt.

Wat je kan doen, is de optie "Failsafe"mode gebruiken.
Wanneer je in je bios bent vind je dit bij het laatste tabblad, waar je ook een Save opdracht moet geven om je veranderingen te saven.

Kijk even of in je bios aangegeven staat dat hij OS2 moet detecteren, en zet dit uit.

Trek dan alle USB apparaten uit je PC en start nogmaals op van de live cd.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

stekske

  • Gast
Kernel panic met live cd
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/13, 13:32:50 »
mijn bios configureert alle apparaten. dit weet ik al
boot to os/2 staat op no

ik heb de "Failsafe" mode ingesteld maar de live cd geeft nog altijd dezelfde foutmelding.

in de "Failsafe" mode had ik wel geen internetverbinding. Bij de overschakeling terug naar de 'optimized defaults' heb ik de driver van de raid controller terug moeten installeren en werd mijn internetaansluiting terug zichtbaar.
Mss heeft dit iets van belang.

Nog suggesties?

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Kernel panic met live cd
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/13, 13:41:24 »
Gaat het om een zelf gebrande CD's die je gekregen hebt? Want als ik dit zo lees lijkt het probleem aan de CD's te liggen, of aan de manier waarop ze gelezen worden. Als je een test doet van de CD en hij geeft fouten aan, dan ligt het misschien daar wel aan. Heb je de mogelijkheid om zelf de ISO van Ubuntu te downloaden en te branden op een CD? Of misschien eens een andere CD-rom speler testen?

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

stekske

  • Gast
Kernel panic met live cd
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/13, 13:48:39 »
nee het is een officieel cd van ubuntu zelf en die andere cd is zelf gebrand. ik heb hier 2 cd/dvd stations. allebei geven die fout. ik kan is proberen op computer van ne kameraad te bekijken. Maar dat kan ik nu niet onmiddellijk.

stekske

  • Gast
Kernel panic met live cd
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/13, 14:20:08 »
ik zou op papier moeten kunnen downloaden tegen 1mb/sec. In werkelijkheid is da 10 tot 20 kb/sec. Daarom wil ik nog even wachten met het iso bestand zelf te downloaden. Kwestie van weinig geduld

Kernel panic met live cd
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/13, 19:30:19 »
Effe voor de verduidelijking...

Stekske heeft zijn Ubuntu-CD van mij gehad. 't Is een officiële CD dus die zou goed moeten zijn. De andere CD is de GParted live-CD (een zelf gebrande).

Het feit dat bij beide CD's dezelfde foutmelding onmiddelijk bij opstart komt, vermoed ik dat het ergens in de hardware zit.

@Stekske:
Misschien kan je enkele hardware even uittrekken bijvoorbeeld het DVD-station of de CD-Station, de harde schijven, netwerkkaart,...
Als de Cd van Ubuntu dan wel werkt, vervolgens de hardware één voor één terug insteken en telkens de CD terug opstarten tot je de boosdoener gevonden hebt. Dan heb je ten minste een begin om naar een oplossing te zoeken.

Offline Kev

  • Lid
Kernel panic met live cd
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/13, 19:35:27 »
Misschien een master slave instelling die niet klopt.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

stekske

  • Gast
Kernel panic met live cd
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/13, 20:24:15 »
als ik bij f4(vga) 1280x1024x32 instel krijg ik geen foutmelding maar ook alleen maar een zwart scherm. Zonder meer.
Dit is de enigste verander die ik gekregen heb. Niet echt positief dus.

Ondertussen zal ik Dadio zijn raad is opvolgen. Dit zal wel even duren. Ma zodra ik meer weet zal ik het hier posten.

In tussen tijd iedereen al vriendelijk bedankt

stekske

  • Gast
Kernel panic met live cd
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/09, 21:29:16 »
Eerst al sorry voor het laattijdig antwoorden. Door omstandigheden kon ik niet eerder online komen.

Ondertussen denk ik het probleem gevonden te hebben.

Op een forum vond ik iemand terug met hetzelfde moederbord en hetzelfde probleem. Daar werd gezegd dat het grafisch gedeelte van het moederbord een conflict geeft met de kernel.

Op onderstaande link wordt geopperd om over te schakelen naar dapper. Daar zou het probleem zich niet voordoen.

https://answers.launchpad.net/ubuntu/+question/3694

Dus nu is proberen dapper te installeren

Kernel panic met live cd
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/11, 20:43:10 »
Je laat maar weten of Dapper het wel kon...
Als dat is, zouden we dit moeten melden op launchpad omdat Canonical belooft dat reeds werkende hardware blijft werken, ook na updates en upgrades.

stekske

  • Gast
Kernel panic met live cd
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/15, 20:59:35 »
Hallo

Vandaag de live cd van Dapper gekregen van Dadio. Waarvoor grote dank nogmaals. Deze cd werkt wel. Start volledig op en ik ben nu ook via de cd online.
Zonder problemen.

Ook heb ik een alternate cd van Hardy meegekregen. In het begin gaf hij wel een foutmelding maar hij ging gewoon verder met de installatie. Ik heb dit echter nog afgebroken omdat ik niet dadelijk wist hoe ik de schijfindeling moest aanpassen. Maar ik laat jullie weten wanneer de installatie gelukt is. Of mislukt is ;)

Maar het belangrijkste is ondertussen wel dat ik met Ubuntu kan werken.
Dank u wel nog aan iedereen die geprobeerd heeft om een oplossing te vinden voor mij

Kernel panic met live cd
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/16, 19:29:09 »
Allez Stekske, ge zijt vertrokken :lol:

Wat doet de computer eigenlijk als je met Dapper de computer afsluit? Krijg je hetzelfde als bij Windows?

stekske

  • Gast
Kernel panic met live cd
« Reactie #13 Gepost op: 2008/01/17, 16:01:44 »
hij sluit af tot de vraag om de cd te verwijderen en enter te drukken.
Daarna verschijnt gewoon de regel 'Will now halt' en loopt de computer vast.

Bij het afsluiten verschijnt wel de regel 'raid monitor service : Failed'

Kernel panic met live cd
« Reactie #14 Gepost op: 2008/01/17, 17:39:03 »
Dat is met de live-CD. Dat gebeurt wel meer... Heb je hem al geïnstalleerd? Wat gebeurt er dan met afsluiten?

stekske

  • Gast
Kernel panic met live cd
« Reactie #15 Gepost op: 2008/01/28, 22:09:46 »
Ik heb Hardy geïnstalleerd langs windows. Alles inorde
Ook bij het afsluiten. Eens de computer afgesloten blijft hij uit

Offline gercokees

  • Lid
Kernel panic met live cd
« Reactie #16 Gepost op: 2008/01/29, 09:51:47 »
Probleem heb ik ook eens gehad. Heb je memtest al gedaan? (6e optie bij een live-cd). Die kontroleert het computergeheugen op fouten. Laat memtest gerust een halve dag zoeken... Er zijn gevallen bekend dat fouten pas aan het licht kwamen na 1 week testen. (De temperatuur van het geheugen is bijvoorbeeld ook van belang....)
Groet,
Gerco-Kees
<><