Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Community Vertegenwoordiger  (gelezen 7998 keer)

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #50 Gepost op: 2009/03/28, 22:22:17 »
Gijsbert. Met zijn reactie krijg ik het gevoel dat hij krampachtig iets probeert te verdedigen.

Voel je niet aangevallen Gijsbert ik vind je een keurige vent, een op en top gentleman. Als ik het goed heb begrepen probeer je de zaak vlot te trekken. Voer substantiële veranderingen door. Je moet de koers van de Titanic veranderen, niet het dek schilderen!!

voor Arie en Laacque (zoals ik het zie):

Er is een groep die om onafhankelijke personen vraagt. Toch blijft een andere groep vasthouden aan de bestaande situatie. Weer "het team" (zoals Gijsbert schreef). Laat oude dingen los en omarm nieuwe. Zoals het nu is zal hij niet worden geholpen door anderen maar "gedekt" door anderen. Tenminste, die indruk zal bij velen die nu al wantrouwend zijn ontstaan.

Ik moet je eerlijk zeggen dat het mij allemaal niet veel uitmaakt. Ik ben er van overtuigd dat als bepaalde dingen niet veranderen het water naar zee dragen is. Ik ben er van overtuigd dat er nog aardig wat water naar zee gedragen zal worden en dat er ook nog aardig wat strubbelingen zullen komen. Ik zie hier geen lerende organisatie. Wel bij enkelen, maar te weinig bij diegenen waar het zou moeten gebeuren.

WE NEED CHANGE

Offline Double12

  • Lid
Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #51 Gepost op: 2009/03/28, 22:47:00 »
@mcgyver: In het verslag van de Overleg meeting van 14 maart wordt gesproken over een ombudsman. De precieze invulling moet nog bepaald worden (welke rol krijgt de community vertegenwoordiger daarin?), maar in principe gaat het hier wel om onafhankelijke personen.

Daarnaast, een actieve community vertegenwoordiger die dan wel in het team zit, is altijd beter dan geen actieve community-vertegenwoordiger (zoals het voorheen was). Goede communicatie van het team naar de community kan nooit kwaad en doet alleen maar goed.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #52 Gepost op: 2009/03/28, 22:58:10 »
Daarnaast, een actieve community vertegenwoordiger die dan wel in het team zit, is altijd beter dan geen actieve community-vertegenwoordiger (zoals het voorheen was).

Beter of minder slecht?

Kijk ik wil niet stoken hoor, maar als je niet de juiste medicijnen toedient steekt de ziekte weer de kop op. Bij antibiotica moet je ook de hele kuur nemen, anders kan je net zo goed niet naar de dokter gaan.

Ik hoop niet dat we over zes maanden weer dit gezeur hebben en dat ik (of iemand anders) dan zegt: "Had ik je niet gewaarschuwd?" Daar hebben we niets aan.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #53 Gepost op: 2009/03/29, 12:00:03 »
Lees even wat ik eerder heb geschreven over mijn eventuele bijdrage. Wist je dat ik er heel even ben geweest en al gauw heb afgehaakt?

Ach, je moet het maar nemen van wie het komt.assumpties etc.

Ik weet dat door jou nog vaak ga lachen. Mark my words.

edit:

Nu zeg je niet te willen stoken, maar mensen die dat bij voorbaat al zeggen, willen dat juist vaak wel.

edit2:
Ok, dit is een officieel Nederlands spreekwoord, wordt zelfs gebezigd in de Tweede Kamer en zou dus wel moeten mogen:

Je vetgedrukte assumptie hierboven slaat als een tang op een varken.

Mocht je het  niet snappen:

http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/community-vertegenwoordiger-39452/msg390015/#msg390015

Moderator edit: Beledigende tekst verwijderd

vervolg edit2:
Kan iemand me in een PM de belediging uitleggen?

Nog een opmerking naar jou Femke. Troost je, ik zal NOOIT met je in één commissie, bestuur of wat dies meer zij zitten.

edit3:
Een cursus redeneren en concluderen is voor sommige mods dringend gewenst, evenals een cursus begrijpend lezen.

Ach, waar maak ik me druk om, ik weet dat ik zal blijven lachen.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/29, 16:19:12 door mcgyver »

Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #54 Gepost op: 2009/03/29, 12:49:01 »
Gijsbert. Met zijn reactie krijg ik het gevoel dat hij krampachtig iets probeert te verdedigen.
Citaat van: Gijs
Krampachtig verdedigen hoef ik niet. Ik kan alleen nog niet al te veel loslaten wat besproken is in het Overleg Toekomst Ubuntu, al zou ik dat graag willen.
Een aantal punten zijn al geïntrigeerd in het Team, deze maken echter deel uit van een groter geheel. En kunnen daardoor wel eens moeilijk te plaatsen zijn.

Voel je niet aangevallen Gijsbert ik vind je een keurige vent, een op en top gentleman. Als ik het goed heb begrepen probeer je de zaak vlot te trekken. Voer substantiële veranderingen door. Je moet de koers van de Titanic veranderen, niet het dek schilderen!!
Citaat van: Gijs
Aangevallen voel ik mij niet zo snel, net zomin als beledigt wat dat betreft heb ik een nog dikkere huid dan een olifant. Ik verander liever de Koers van de
ms Amsterdam, aan boord van de Titanic lijkt me niet zo'n goed idee.  ;) Ook varende schepen moeten onderhouden worden, zonder onderhoud zal een koerswijziging op een gegeven moment niet meer mogelijk zijn. En welke passagier wilt nou mee met een afgebladderd schip?

voor Arie en Laacque (zoals ik het zie):

Er is een groep die om onafhankelijke personen vraagt. Toch blijft een andere groep vasthouden aan de bestaande situatie. Weer "het team" (zoals Gijsbert schreef). Laat oude dingen los en omarm nieuwe. Zoals het nu is zal hij niet worden geholpen door anderen maar "gedekt" door anderen. Tenminste, die indruk zal bij velen die nu al wantrouwend zijn ontstaan.

Ik moet je eerlijk zeggen dat het mij allemaal niet veel uitmaakt. Ik ben er van overtuigd dat als bepaalde dingen niet veranderen het water naar zee dragen is. Ik ben er van overtuigd dat er nog aardig wat water naar zee gedragen zal worden en dat er ook nog aardig wat strubbelingen zullen komen. Ik zie hier geen lerende organisatie. Wel bij enkelen, maar te weinig bij diegenen waar het zou moeten gebeuren.

WE NEED CHANGE
Komt er aan, echter wat ruimte en tijd heeft dit wel nodig.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/29, 17:58:39 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

DarkEra

  • Gast
Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #55 Gepost op: 2009/03/29, 13:01:02 »
Ik had gezegd dat ik dit topic open zou laten voor als er nog eventuele vragen zouden zijn. De meningen en ideeen zijn in mijn ogen zeer goed, ik sta er ook open voor. Zelf ben ik op het moment alles aan het overdenken en ga de genoemde voorstellen overleggen met iedereen, het team en de mensen van het Overleg. Geef ons daar wel de tijd voor.

Voor de rest zou ik zeer graag willen zien dat dit topic niet maar dan ook niet in een hevige en negative discussie uitloopt. Discussieren over de ideeen en voorstellen mag maar dan wel op een nette manier. :)


Inderdaad zoals Gijsbert al zei, de veranderingen komen maar we hebben hier wel de ruimte en de tijd voor nodig.

Met vriendelijke groet,

DarkEra

Offline joop13

  • Lid
Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #56 Gepost op: 2009/03/29, 15:54:05 »
Kijk en nu zou een persoonlijk gesprek met McGyver een eerste taak kunnen zijn van de community vertegenwoordiger. En niet op het forum maar persoonlijk! Mocht jij, DarkEra, je aangevallen voelen (wat in mijn opinie volkomen onterecht is!) dan zou in dit geval die tweede persoon in de community vertegenwoordiging kunnen proberen te ontdekken wat er scheelt bij McGyver....

Groeten, Joop

Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #57 Gepost op: 2009/03/29, 16:31:34 »
Bij mij scheelt er niets. Ik heb de indruk dat er een aantal eerlijke mensen met positieve bedoelingen proberen om de zaak de goede kant op te laten gaan, niets dan lof daarvoor. Ik wens ze veel succes en zal ze niet voor de voeten lopen. Ik trek geen partij voor niemand. het is alleen maar goed voor Ubuntu. EN DAAR GAAT HET OM.

Ik erger me er wel aan dat er heel vaak slecht gelezen wordt, dat als er wel goed gelezen wordt het toch alsnog verkeerd wordt uitgelegd en dat er soms van die stomme conclusies en aannames komen die geen grond hebben. Ook daardoor ontstaat er vaak heibel.

Ik snap bijvoorbeeld niet dat die geen enkele mod aan Femke uitlegt dat ze moet nadenken voor iets uit te kramen (die vetgedrukte zin).

Het moet me wel van het hart dat er te weinig zelfreinigend vermogen zit in de leiding, naar mijn bescheiden smaak. Maar ik snap wel dat het moeilijk is je eigen arm te amputeren, ook al is het noodzakelijk.

Maar zoals ik eerder zei, ik blijf me amuseren. Dat zal voorlopig ook in de toekomst zo blijven, daar ben ik zeker van.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #58 Gepost op: 2009/03/29, 18:27:14 »
Nu lieg je Arie. Ik heb één IRC meeting bijgewoond. Ik had toen mijn buik vol. Ik heb toen nooit meer vergaderingen bijgewoond. Ik heb daar nooit conflicten gehad met wie dan ook. Siegie, Swat, Laacque en Ron (onder andere) kunnen dit beamen. Het enige wat ik wel heb gedaan is om zo onbeleefd te zijn niet aan te geven dat ik er mee stopte. Dat mag me terecht kwalijk genomen worden, meer niet. Bovendien: hoe kan jij het weten, je was niet eens op die meeting. Volgens mij ben je er zelfs pas later bijgekomen. Iets wat ik toen van harte toejuichte. Met deze reactie van je nu weet ik beter.

Ik daag iedereen uit om al mijn reacties op IRC hier te plaatsen (hoewel ik nu het vermoeden krijg dat je zelfs in staat bent om die te manipuleren) en om het tegendeel aan te tonen.

Swat, Ron, Siegie en Laacque, graag een publiekelijke reactie hierop. Deze leugen vind ik uitermate laf.

Ik zie dat sommigen van jullie elkaar verdienen. Wat ben ik blij zo gauw te zijn gestopt. =D =D =D =D =D =D De leugen regeert.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #59 Gepost op: 2009/03/29, 19:05:42 »
Wat een gedoe mensen. Ik weet precies hoe het zit, ik was er zelf ter vergadering, maar ik ga hier niet uit de doeken doen hoe die besloten vergadering verliep, en hoop heel erg dat alle anderen dat ook niet doen. Uit besloten vergaderingen lekken is not done, dat is mijn mening. Ik doe dat dus niet. Als ik het wel zou doen, modereeer je de bijdrage.

En nu de zaak, het draadje zelf. Er is veel duidelijk geworden over de community vertegenwoordiger en de ombudfunctie/council, en de richting lijkt mij hoopgevend. Even afwachten dus, en de zaak blijven volgen. Vooral double bedankt voor je heldere kijk en bijdrage. (In een ander draadje)
En drummies bedankt voor het op de agenda zetten van dit onderwerp (in het besloten gedeelte) van enkele opmerkingen van mijn kant over de kwestie.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #60 Gepost op: 2009/03/29, 19:23:33 »
mcgyver, even voor de goede orde,
[offtopic]
ik was degene die viel over je bericht.
Je kunt het best ergens niet mee eens zijn, maar speel het a.u.b. niet op de man/vrouw.
Dit is de reden, dat ik een bericht van je heb aangepast.
Mocht je denken dat jij het beter kunt, waar dan ook binnen Ubuntu, dan staat het je vrij om een sollicitatie te versturen.
Tot slot: ik vind het jammer dat ik dit heb moeten doen in een bericht van jou :-(
[/offtopic]
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #61 Gepost op: 2009/03/29, 19:48:06 »
Nu lieg je Arie. Ik heb één IRC meeting bijgewoond. Ik had toen mijn buik vol. Ik heb toen nooit meer vergaderingen bijgewoond. Ik heb daar nooit conflicten gehad met wie dan ook. Siegie, Swat, Laacque en Ron (onder andere) kunnen dit beamen. Het enige wat ik wel heb gedaan is om zo onbeleefd te zijn niet aan te geven dat ik er mee stopte. Dat mag me terecht kwalijk genomen worden, meer niet.
Dat klopt als een zwerende vinger.
Alles klopt.
Het was zo'n vergadering waar de honden geen brood van lustten.
Zo'n vergadering waarna ik acuut had moeten opstappen maar zo stom ben geweest om dat niet te doen.
Masochist tot in de kist.

Is het trouwens opgevallen dat mcGyver het ook nodige aan opbouwends heeft gezegd in dit draadje en in andere? Het sneeuwt nu wat onder maar ik zou zo zeggen: doe er je voordeel mee.

[edit moderator: stukje verwijderd. Mocht je problemen hebben met femke98 als moderator of als persoon, zou je dat dan ALLEEN PRIVE willen laten weten alstublieft?]

Het meest nog jammer voor deze draad.
Die heeft beter verdiend.
Voorlopig ben ik in ieder geval blij dat er wordt nagedacht over de ombudsfunctie en hoop ik dat het team de tijd krijgt dit uit te laten kristalliseren.

« Laatst bewerkt op: 2009/03/30, 11:58:46 door femke98 »
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline siegi

  • Lid
Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #62 Gepost op: 2009/03/29, 20:31:02 »
Waarom krijgen we steeds op het forum berichten over het functioneren van het team of bepaalde personen in het team.
Als men nu nog niet door heeft dat dit een slechte invloed heeft op het forum dan weet ik het ook niet meer.

Opmerkingen en kritiek kan je geven via pm/mail naar het teamlid in kwestie of naar heel het moderator team forum at ubuntu-nl dot org . Maar ik moet hier wel bij vertellen dat heel wat kritiek volkomen tegenstrijdig is, dit is logisch iedereen heeft een andere visie. Als team wil je dan een middenweg kiezen waarbij iedereen tevreden is, al lijkt me die middenweg moeilijk te vinden met alle onrust van de laatste maanden. Elke kleine strubbeling is al voldoende om een hele discussie op gang te brengen.
Als je effectief wil meewerken aan de toekomst van ubuntu-nl en mee de richting bepalen, ga dan in op een vacature of meld je aan voor het overleg.  Het team is de laatste maanden veel opener dan in de tijd dat laacque en mycgver nog in het team zaten.

Bij deze ook een vraag om verder on topic te gaan... Dit heeft niets maar dan ook niets meer te maken met de community vertegenwoordiger.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #63 Gepost op: 2009/03/29, 21:06:35 »
Moderator edit: Er was gevraagd weer ontopic te gaan. Zou je ook even siegie's berichtje hierboven willen lezen?
« Laatst bewerkt op: 2009/03/29, 21:13:19 door Vistaus »

Offline Drummies

  • Lid
Re: Community Vertegenwoordiger
« Reactie #64 Gepost op: 2009/03/29, 21:13:11 »
zou je misschien post geplaatst door siegie nog eens aandachtig willen doorlezen....daar doe je mij en een heleboel forum leden een groot plezier mee

de kleuter klas is bij deze gesloten

Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011