Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: traag, totale leek HELP!!  (gelezen 4560 keer)

Offline Naadje

  • Lid
Re: traag, totale leek HELP!!
« Reactie #50 Gepost op: 2017/09/18, 17:09:01 »
Zoals gemeld: VDSL, over gewoon koperpaar. Is dus wel behoorlijk als je richting 30Mb gaat. In de praktijk is dat diskwijls sneller dan de beloofde snelheden van Telenet is mijn ervaring. Het hangt dus uitsluitend af van de afstand tot de verdeelkast. Ik zit op zo'n 100m, m'n maat op 15m van de kast.

mijn router is misschien net geen meter van de internet/telefoon uitgang in de muur verbonden en de router zit precies boven de pc in een kast met daarop de tv.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: traag, totale leek HELP!!
« Reactie #51 Gepost op: 2017/09/18, 17:15:06 »
Zoals gemeld: VDSL, over gewoon koperpaar. Is dus wel behoorlijk als je richting 30Mb gaat. In de praktijk is dat diskwijls sneller dan de beloofde snelheden van Telenet is mijn ervaring. Het hangt dus uitsluitend af van de afstand tot de verdeelkast. Ik zit op zo'n 100m, m'n maat op 15m van de kast.
mijn router is misschien net geen meter van de internet/telefoon uitgang in de muur verbonden en de router zit precies boven de pc in een kast met daarop de tv.
De verdeelkast in je wijk. Hoe het in je huis zit met de afstanden, is nauwelijks van belang.
« Laatst bewerkt op: 2017/09/18, 17:18:06 door Pjotr »

Re: traag, totale leek HELP!!
« Reactie #52 Gepost op: 2017/09/18, 21:58:42 »
Zoals gemeld: VDSL, over gewoon koperpaar. Is dus wel behoorlijk als je richting 30Mb gaat. In de praktijk is dat diskwijls sneller dan de beloofde snelheden van Telenet is mijn ervaring. Het hangt dus uitsluitend af van de afstand tot de verdeelkast. Ik zit op zo'n 100m, m'n maat op 15m van de kast.
mijn router is misschien net geen meter van de internet/telefoon uitgang in de muur verbonden en de router zit precies boven de pc in een kast met daarop de tv.
De verdeelkast in je wijk. Hoe het in je huis zit met de afstanden, is nauwelijks van belang.

Klopt, wat overigens wel een verschil kan maken is de kwaliteit van de kabel uit de muur naar de modem (persoonlijk ondervonden).
Verleden jaar is  bij mij in de buurt de verdeelkast vervangen en ik had sindsdien problemen. Een telefoontje naar de provider en op afstand constateerde zij het dus ook dat mijn snelheid veel te laag was en stuurde iemand langs. Het grappige was dat deze man prive ook een linux-distributie gebruikte.  Een blik op de bekabeling was genoeg, volgens hem was het nog een oudere type kabel. Ik zeg niet dat het in dit geval zo is, maar vragen staat vrij lijkt mij.

Overigens zou ik persoonlijk niet kiezen voor een Cinnamon werkomgeving. Het kan en dat zal ik ook niet ontkennen, maar je processor type is bijna 9 jaar oud en alle pracht en praal gaat ten koste van de prestaties. Youtube of films kijken gaat ook prima met een iets lichtere werkomgeving en vereist minder. Persoonlijk zou ik er Xubuntu op zetten (overigens kun je dat ook behoorlijk mooi aankleden) en laat de man boven mij (Pjotr) daar nu een site voor hebben boordevol tips zodat je er een behoorlijk renpaard van kunt maken.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Naadje

  • Lid
Re: traag, totale leek HELP!!
« Reactie #53 Gepost op: 2017/09/26, 06:19:41 »
Ik heb mijn internet provider gebeld en gezegd dat ik erg traag internet heb, en ze zagen dat mijn moden nog  best oud was, dus heb ik een nieuwe moden gekregen waar ik nu toch wel de 50m haal en 14 uplouad ipv 3.
Nu heb ik al verschillende malen geprobeerd een opstartusb maken en dat is gelukt(denk ik) alleen elke keer dat ik de pc opstart met het usbstaafje erin gebeurt er niks en kom ik gewoon nog in me huidige linux.

Ubuntu heb ik trouwens gehad maar vond het niet fijn werken, ben echt nog te vertrouwd met windows xp en dit vond ik beter.