Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MyMoney  (gelezen 1370 keer)

Offline Viceroy

  • Lid
MyMoney
« Gepost op: 2012/02/16, 00:14:45 »
Ik heb versie 1.0.4 geïnstalleerd. Om oude data te kunnen importeren moet zoek ik versie 0.8.x. Ik heb al gezocht maar kon deze versie niet vinden. Is er een mogelijkheid om te downloaden?

Offline Roc.am

  • Lid
Re: MyMoney
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/16, 00:33:39 »

Offline Viceroy

  • Lid
Re: MyMoney
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/16, 17:37:28 »
Bedankt. Ik probeer te installeren, maar dit lukt niet. Klik op één item, daarna openen of uitkappen, maar krijg alleen alle onderdelen te zien. Wat doe ik fout? Zou ook moeten klikken op "more info" maar dat komt niet.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: MyMoney
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/16, 17:54:56 »
Ik ken het hele programma verder niet,helaas kan ik je daar niet mee helpen.  :(

- Roc

Re: MyMoney
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/16, 20:41:40 »
Heb je 1.0.4 al verwijderd?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Viceroy

  • Lid
Re: MyMoney
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/16, 21:55:20 »
Ja, maar eerlijk gezegd eerst niet. Ik verwachtte, dat PC zou vragen of moest worden verwijderd of overschreven. Typische Windows-gedachte.

Re: MyMoney
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/16, 22:27:41 »
Haha, mijn gedachte was dat Ubuntu probeerde te 'updaten' maar het lukte niet omdat hij een nieuwere versie installeren wat niet zo is. Maar het lukt dus nog steeds niet?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: MyMoney
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/16, 22:39:19 »
KmyMoney is een tar-bestand volgens de site (zoiets als een zip-file in Windows-taal).

Het hoort niet tot de standaard software (want verouderd), dus eerst moet je die rechten toekennen. Rechtsklik op bestand, Properties tabje, en uitvoerbaar maken.

Daarna uitpakken (extract), met Ark als je Kubuntu gebruikt (KMyMoney is een KDE-programma).
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Viceroy

  • Lid
Re: MyMoney
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/17, 00:03:42 »
Had alles al uitgepakt. Maar nu ook rechten toegekend. Openen van bestanden levert niets op (bijv. .exe of uitvoeren).

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: MyMoney
« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/17, 00:16:55 »
Het is een tar.bz2 bestand, als het goed is.

In Linux bestaan geen .exe files (brrr...).
Een overzichtelijke howto, even van het internet afgeplukt: http://alleslinux.com/artikels/softwareinstalleren.php . Daar staan alle types op, dan heb je tegelijk een overzicht voor bv. deb-bestanden. tar.bz2 staat enigszins onderaan.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: MyMoney
« Reactie #10 Gepost op: 2012/02/17, 06:56:32 »
Er zit een scriptje in, install. Klik NADAT je de tar hebt uitgepakt met de rechtermuisknop daarop en kies eigenschappen. Tabblad rechten, uitvoeren van bestand toestaan. Nu dubbelklik je op het scriptje install en drukt op uitvoeren in terminal. Dan zou de installatie moeten beginnen.


Offline Viceroy

  • Lid
Re: MyMoney
« Reactie #12 Gepost op: 2012/02/19, 16:44:31 »
Heb nu alles zo'n beetje geprobeerd, maar zonder enig resultaat. Hieronder geef ik twee resultaten:

wim@wim-laptop:~$ tar -jxvf <programma-versie.tar.bz2>
bash: syntaxfout nabij onverwacht symbool 'newline'


wim@wim-laptop:~$ sudo apt-get install cmake build-essential
[sudo] password for wim:

Ik heb geen password, maar kan bovendien niets invullen.
Mochten jullie nog iets weten, dan houd ik me aanbevolen. Zo niet, dan sluit ik af.


Re: MyMoney
« Reactie #13 Gepost op: 2012/02/19, 17:02:41 »
Het wachtwoord is hetzelfde wachtwoord als waarmee je inlogt/software installeert.
Met het wachtwoord intypen krijg je ook geen sterretjes of iets dergelijks te zien, dus dit moet totaal blind.
Dan doet hij het wel.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: MyMoney
« Reactie #14 Gepost op: 2012/02/19, 20:42:45 »
Toch maar even opmerken: versie 0.8.9 (de laatste) dateert uit 2008. Weet je wel zeker dat die nog wordt bijgehouden, dan wel in bv. veiligheidsupdates wordt meegenomen?

Overweeg eens de huidige standaard versie te nemen, en je data dan maar opnieuw in te kloppen. Wellicht heb je daar nog minder werk aan ook.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Viceroy

  • Lid
Re: MyMoney
« Reactie #15 Gepost op: 2012/02/20, 15:43:43 »
Bedankt voor wachtwoordtip. Is gelukt. Maar als ik verder ga, dan krijg ik als antwoord, dat het bestand niet wordt gevonden.
Toevallig wil ik een update van Thunderbird installeren en krijg ik het volgende bericht:
Kon ‘/home/wim/Downloads/thunderbird-10.0.2 (2).tar.bz2’ niet weergeven.
De locatie is geen map.

Moet er misschien nog iets worden geïnstalleerd uit het Pakketbeheer?

Ik houd nog goede moed en wil pas de laatste versie installeren als niets meer lukt. Er moet nl. een groot bestand worden ingevoerd. Bovendien moeten we de moed niet zo gauw opgeven.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: MyMoney
« Reactie #16 Gepost op: 2012/02/20, 17:03:07 »
Updates voor programma's moet je bijna nooit zelf downloaden. Dat bestand voor Thunderbird kan je dus gewoon weggooien. Updates installeer je het beste via de update-manager.