Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: zo zet je je e-mail over van Outlook in Windows naar Thunderbird in Ubuntu  (gelezen 2378 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Als volgt zet je je e-mail over van Outlook in Windows naar Thunderbird in Ubuntu:
https://sites.google.com/site/computertip/tips3#TOC-Zet-uw-e-mail-over-van-Outlook-naar-Thunderbird-in-Ubuntu
Punt 15 (55), rechterkolom.

Doe er je voordeel mee!   :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Geweldig Pjotr! Ik heb dat lang geleden een keer gedaan. Nou staat het op jouw site. Dat is wel zo fijn, mocht ik het ooit weer eens moeten doen.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

de mail overzetten van outlook2003 lukte me niet, adresboek wel. voor de mail vond ik een handig programmaatje op https://my.mailstore.com/Downloads, mailstoreserversetup-8.1.2.9268.exe. mail importeren uit outlook en eporteren naar t-bird. werkt ook met een aantal andere mail-programaas. handige tool en 30 dagen gratis

is er ook zo,n tooltje voor de Livemail overzetten van windows?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
is er ook zo,n tooltje voor de Livemail overzetten van windows?
Livemail is toch gewoon webmail?  :o

is er ook zo,n tooltje voor de Livemail overzetten van windows?
Livemail is toch gewoon webmail?  :o

Je hebt er ook een desktop applicatie van voor Windows. Livemail is tegenwoordig onderdeel van outlook.com, wat imap ondersteuning heeft. Zolang je de email op de server hebt laten staan is het een kwestie van imap aanzetten en je kan het zo in thunderbird importeren.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Je hebt er ook een desktop applicatie van voor Windows. Livemail is tegenwoordig onderdeel van outlook.com, wat imap ondersteuning heeft. Zolang je de email op de server hebt laten staan is het een kwestie van imap aanzetten en je kan het zo in thunderbird importeren.

Weer geleerd.... Ik loop op diverse punten flink achter met Windowskennis.  :P

import van win-live naar t-bird zou rechtstreeks moeten lukken, maar ik zat met un niet bijgewerkte outlook 2003, win-live geinstalleerd,  maar die wou de mails ook niet importere..dus dat tooltje gebruikt, importeren uit outlook, drekt exporteren naar t-bitrd, werkte p-fect.. in t-bird xp ff myn mappen op orde gemaakt en vlgs pjotr zun instructies overgezet naar t-bird ubuntu, ging prima. het tooltje kan blijkbaar ook met andere mail-progjes, oa windows-live,  overweg want er stonden heel wat bij waar ik nog nooit van gehoord had... probeer pjotr zun ding, alst niet lukt, tooltje gebruike,,,

Je hebt er ook een desktop applicatie van voor Windows. Livemail is tegenwoordig onderdeel van outlook.com, wat imap ondersteuning heeft. Zolang je de email op de server hebt laten staan is het een kwestie van imap aanzetten en je kan het zo in thunderbird importeren.

Weer geleerd.... Ik loop op diverse punten flink achter met Windowskennis.  :P

Ik weet het enkel omdat ik bij het helpen migreren en oplossen van computer problemen dit tegen kom. Was dus eigenlijk toeval  ;)
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

tja Windows, hoe verzinnen we elke keer weer een nw naam omdat het weer net anders moet zijn dan wanneer het in 1x zal werken..........
en laten we het dan vooral lastiger maken met een ander dan eigen broncode, zodat de rest lekker lastig blijft....
nu hebben we nog maar 1 pc hierop draaien, voornamelijk van wegen de spelletjes, maar als er een interesante ssd inkomt gaat er gelijk Ubuntu op, vandaar het dan gaan omzetten van de oude livemail .

@FastLady:

Volgens mij haal je wat door de war.

-Live Mail = webmail van Microsoft, nu onder de nieuwe naam Outlook
-Outlook, zoals in dit topic = e-mailclient dat al sinds jaar en dag zo heet.

Als een naamsverandering in het algemeen (zonder deze verwarring van twee dingen die je had) je zo hoog zit, dan kun je beter ook stoppen met Ubuntu want daar verandert ook wel eens wat van naam...

ik doelde meer op de overgang van XP naar Win 7 en dat er hierin heel veel namen verandert zijn van programma, s waardoor het vervelend is/was omdat ze hetzelfde doen, maar niet samen werken...
en als newby ik het wel kan met Ubuntu maar struikel over win7 zegt mijzelf genoeg. 8-)

En ik doelde op het feit dat dat ook bij Ubuntu gebeurt, maar je bent waarschijnlijk te nieuw om dat te hebben meegemaakt. Ubuntu 10.04 had andere standaardprogramma's dan 12.04 dus ook daar naamswijzigingen. En in 14.04 zijn een paar programma's wel standaard gebleven maar hebben ook een nieuwe naam gekregen (Totem heet nu "Video's", Nautilus heet nu "Bestanden", etc.) En straks met 14.10 of 15.04 weer een paar programmawijzigingen. Ik wil niet de Windows-fanboy uithangen hoor, dan ben ik niet, maar naamswijzigingen (al dan niet door andere standaardprogramma's) gebeuren ook op Ubuntu, dat is wat ik bedoel.