Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Youtube gydl probleem  (gelezen 672 keer)

Offline rene59

  • Lid
Youtube gydl probleem
« Gepost op: 2018/04/28, 14:20:44 »
Hoi mensen,
Ik zou graag een grafische youtube>mp3 downloader willen gebruiken. Daarvoor uit het softwarecentrum youtube gytk geinstalleerd.
Het programma start uiterst traag op maar lijkt daarna te werken. Geeft ook netjes melding dat de download klaar is.
Maar..  Die download is nergens terug te vinden! Zelfs niet als ik als root nautilus opstart en op mp3 zoek!

Wie o wie kan me helpen? De cli is voor mij een cri(me)

Edit: ik gebruik ubuntu 18.04
« Laatst bewerkt op: 2018/04/28, 14:27:30 door rene59 »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Youtube gydl probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2018/04/28, 20:00:58 »
Wie o wie kan me helpen? De cli is voor mij een cri(me)
youtube-dl <Ctrl+Shift+v> <Enter>

Hoe eenvoudiger (en sneller) kan het zijn? Dat onderstelt dat je de link van de youtubevideo gekopieerd hebt in het klembord. <Ctrl+Shift+v> plakt die link dan in de terminal. Een druk op de enter toets en je video wordt gedownload.

Niet alleen razend snel en gemakkelijk, maar ook geeckie (impress your friends)  =D

Kan je echter niet helpen met de specifieke vraag over het grafische programma: ik heb er geen ervaring mee.

Offline rene59

  • Lid
Re: Youtube gydl probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2018/04/28, 20:17:33 »
Thanks, dat werk idd niet te lastig, maar ik krijg er geen kaal mp3tje uit en ook geen playlist.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Youtube gydl probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2018/04/28, 21:03:56 »
Voer uit:

youtube-dl -F <url_van_je_film>
Je krijgt een lijst met beschikbare formaten voor die video, voorafgegaan door een cijfer. Bepaal het cijfer voor mp3, en download dan enkel die mp3 met
youtube-dl -f <nummer> <url_van_je_film>


Offline rene59

  • Lid
Re: Youtube gydl probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2018/04/28, 21:08:13 »
Bedankt, maar ik wil toch echt proberen om het grafisch aan de praat te krijgen.  Dat was ook mn vraag.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Youtube gydl probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2018/04/29, 09:19:57 »
Bedankt, maar ik wil toch echt proberen om het grafisch aan de praat te krijgen.  Dat was ook mn vraag.
Weet ik. Heb ik ook aangegeven. Maar als het niet lukt, dan heb je nu toch een fallback. En ondertussen komt misschien iemand anders langs die je wel kan helpen met de grafische versie.

Offline jolo

  • Lid
Re: Youtube gydl probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2018/05/01, 11:23:20 »
Wat staat er dan bij jou in dat dialoogvenster, die aangaf dat de download klaar is? Ik heb die gydl in Linux Mint 18.3 wel kunnen proberen met YouTube. Alleen lukte bij mp3 downloaden niet, maar mp4 wel.

Probeer ik mp3, dan toont die dialoogvenster:”Download Unsuccesfull.” En:”Your audio has not been downloaded.” Daarentegen kies ik voor mp4:”Download finished.” En:“Your video has been downloaded succesfully. The file has been stored in /home/jolo/Downloads/.”

En de video komt dan inderdaad terecht in mijn Download map.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline vanadium

  • Lid
Re: Youtube gydl probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2018/05/01, 13:19:12 »
Wat staat er dan bij jou in dat dialoogvenster, die aangaf dat de download klaar is? Ik heb die gydl in Linux Mint 18.3 wel kunnen proberen met YouTube. Alleen lukte bij mp3 downloaden niet, maar mp4 wel.
Het hangt inderdaad af welke formaten voor een specifieke video beschikbaar zijn. Voor audio is dat doorgaans mp4 (m4a), vorbis (ogg) of opus (webm). Als je mp3 wil, zal je zelf achteraf nog één van de beschikbare formaten (neem dan wel de hoogst mogelijke kwaliteit) naar mp3 moeten converteren.

Offline rene59

  • Lid
Re: Youtube gydl probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2018/05/03, 11:24:28 »
Nou ik ben aan het stoeien geweest. Op Bionic beaver was er geen leven meer in te krijgen. Er flitste een zwart schermpje lang na het starten van het programma en dat was het.
Terug op mn mint start het wel op maar ik krijg de error dat your audio has not been downloaded. Met meerdere audioformaten geprobeerd.
Bedankt voor de moeite maar ik ben hier wel klaar mee.