Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP 2100TN configureren via webinterface  (gelezen 1671 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
HP 2100TN configureren via webinterface
« Gepost op: 2007/06/30, 21:14:49 »
Hallo allemaal!

Ik zoek hulp voor een al wat ouder probleem.

Ik heb een HP 2100TN. Deze printer is rechtstreeks aangesloten via een netwerkkaart op mijn thuisnetwerk. Dat werkt uitstekend.

Het probleem is het instellen van de printer, dat lukt dus nog steeds niet in Ubuntu. Instellen gebeurt via een webinterface. Als ik het IP adres van de printer intik dan opend hij keurig de pagina. Het starten duurt alleen beduident langer dan "normaal". Helaas komen de buttons om de instellingen te wijzigen niet te voorschijn. Zelfs na een nacht slapen/wachten komen de buttons niet te voorschijn.

Ik heb dus Windows nodig om mijn printer te kunnen instellen. Dat is ons toch een eer te na???!!! Wie weet de oplossing voor dit probleem?

Reden dat ik het maar weer eens aankaart is omdat ik hoopte dat het na Dapper in Feisty wel zou gaan werken. Helaas blijkt dat dus niet het geval. Overigens weren andere apparaten die via een webinterface ingesteld moeten worden vlekkeloos.

Wie heeft een goed idee?

Ernst-Jan
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline siegi

  • Lid
HP 2100TN configureren via webinterface
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/30, 21:20:01 »
Heb je al een geprobeerd met internet explorer onder linux IE4linux

Offline ejfrolich

  • Lid
HP 2100TN configureren via webinterface
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/30, 22:01:57 »
wat een leuk idee... Ik had zo gehoopt om van Bill af te komen...! Dit is vast zijn sneeky achterdeur.

Ok ff zonder dollen, waar haal ik dat vandaan? Ene nee dus dat heb ik nooit geprobeerd.
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline ejfrolich

  • Lid
HP 2100TN configureren via webinterface
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/01, 22:17:11 »
Wat overigens nog wel interessant is om te melden, onder windows gebruik ik ook Firefox om de printer in te stellen...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: HP 2100TN configureren via webinterface
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/27, 21:07:33 »
tja het is een oude treat maar weer heel actueel!

ik heb 8.10 geinstalleerd. alles werkt out of the box behalve...de webinterface van mn laserprinter. in 7.10 heeft het gewerkt. er is java voor nodig wat ook keurig werd aangeroepen in 7.10. in 8.04 dus niet. en ja java is wel geinstalleerd, het enige dat er gebeurt is dat de blanke pagina wordt geladen. de tekstinvulling voor de menu's hangt.

firefox meld dat de aplet wordt geladen. Dat gebeurt dus niet. Firefox lijkt te hangen. Als je afsluit gebeurt dat ook maar start je weer op dan mneld firefox dat het nog draaid en eerst moet worden afgesloten of het systeem gereboot...?

Bij de eerste aanmelding melde firefox wel dat er een aantal extra paketten geladen moesten worden.

Wie heeft er een <hp laser met webinterface en bij wie werkt het en hoe is dat gelukt please. Nu heb ik weer windows nodig om in te stellen...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline joop905

  • Lid
Re: HP 2100TN configureren via webinterface
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/27, 21:12:24 »
en hier staat alles goed.

http://localhost:631/admin

GrJ

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: HP 2100TN configureren via webinterface
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/30, 09:03:26 »
Leuke vraag...

Ik heb even gekeken. Er staat één item aangevinkt 'alow remote admin'.
Als ik meer opties wil aanvinken dan kan dat maar daarna vraagt het systeem om een gebruikersnaam en wachtwoord... Ik dacht dus gewoon van mijn systeem, helaas dat werkt niet. Wat doe ik fout?
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline joop905

  • Lid
Re: HP 2100TN configureren via webinterface
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/30, 09:10:15 »
en hier staat de printer als het goed is   http://localhost:631/printers/
je gebruikersnaam en wachtwoord van je systeem



http://www.minwin.nl/Printen+over+het+thuisnetwerk+met+Ubuntu+met+en+zonder+print+server
http://www.cups.org/documentation.php/doc-1.4/network.html


GrJ.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/30, 10:12:39 door joop905 »