Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Drive mapping vast zetten.  (gelezen 2177 keer)

Offline Armando

  • Lid
Drive mapping vast zetten.
« Gepost op: 2009/06/18, 15:15:31 »
Beste mensen,

Ik ben nieuw met Linux en het bevalt mij zeer goed. Maar nu heb ik problemen met de meest simpele dingetjes.
Zoals met mijn netwerkschijf.

Ik kan via smb://192.168.0.14 gemakkelijk verbinden maken met mijn netwerkschijf alleen als ik mijn pc reboot dan is die weer weg en moet ik hem weer handmatig toevoegen. Is er een manier om deze automatisch terug te laten komen?

Alvast mijn dank,
Armando

Re: Drive mapping vast zetten.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/18, 15:36:25 »
Hallo Armando, welkom ;)

Je moet een permanente share aanmaken. Doe dit via Locaties -> Netwerkverbinding aanmaken.

Offline Armando

  • Lid
Re: Drive mapping vast zetten.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/18, 15:42:33 »
Hoi,

Alvast bedankt voor je reactie!

Bedoel je bij locatie de optie verbinden met server? Ik krijg namelijk anders geen werkgroep te zien alleen via smb:// 192.168 .... kan ik verbinding krijgen.
Kan natuurlijk zijn dat ik iets verkeerd doe bij het instellen. het is een netwerkschijf moet ik hem dan instellen op Windows gedeelde map?

Alvast bedankt,
Armando

Re: Drive mapping vast zetten.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/18, 15:46:54 »
Hoi,

Alvast bedankt voor je reactie!

Bedoel je bij locatie de optie verbinden met server? Ik krijg namelijk anders geen werkgroep te zien alleen via smb:// 192.168 .... kan ik verbinding krijgen.
Kan natuurlijk zijn dat ik iets verkeerd doe bij het instellen. het is een netwerkschijf moet ik hem dan instellen op Windows gedeelde map?

Alvast bedankt,
Armando
Die optie bedoel ik ja.

Offline Armando

  • Lid
Re: Drive mapping vast zetten.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/18, 15:55:27 »
Nu heb ik al een aantal opties geprobeerd Windows gedeelde map, ftp ect... maar lukt me niet. Hij wilt steeds geen verbinding maken.

Weet jij misschien zo wat ik allemaal moet instellen? En of ik als adres alleen ip moet invullen of nog een commando ervoor of achter?

Bedankt

Re: Drive mapping vast zetten.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/18, 15:57:04 »
Doet hij het als je kiest voor 'aangepaste locatie', en als je dan bij URI je smb://.. adres invoert?

Offline Armando

  • Lid
Re: Drive mapping vast zetten.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/18, 16:11:03 »
Nee dat doet hij ook niet.

Hij geeft dan de melding "Kan locatie smb://192.168.0.14" niet weergeven. Er is geen programma toegewezen om dit bestand te opnenen.

Offline Armando

  • Lid
Re: Drive mapping vast zetten.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/18, 16:25:48 »
Ik heb het alsnog van mekaar!

Ik moest de aangepaste locatie hebben, en dan smb://192.168.0.14 en daarachter het complete pad naar de map. Hij kan niet alleen naar de schijf verwijzen moet dus echt naar een map zijn.

bedankt voor tips!