Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: AVG gui ontbreekt  (gelezen 1195 keer)

arjan66

  • Gast
AVG gui ontbreekt
« Gepost op: 2010/09/03, 10:14:01 »
Hoi,

als nieuweling ben ik erg gecharmeerd van Ubuntu :-) en verdwijnt windows inmiddels naar de achtergrond.

Echter krijg ik de .deb versie van de AVG scanner niet werkende. De download gaat goed, de software wordt geinstalleerd alleen ontbreekt de AVGGUI en werken sudo commando's ook niet. Wie o wie kan mij hiermee helpen.

Arjan

Phr3ak

  • Gast
Re: AVG gui ontbreekt
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/03, 10:14:56 »
AVG Scanner, meen uit een grijs verleden, dat het een virusscanner is !?  ???

Die heb je niet nodig op Linux, dus kun je vergeten :)

Re: AVG gui ontbreekt
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/03, 10:17:23 »
Citaat
sudo commando's ook niet

Welke foutmelding krijg je dan bij het uitvoeren van een sudo commando?
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: AVG gui ontbreekt
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/03, 12:28:19 »
Hoi,

als nieuweling ben ik erg gecharmeerd van Ubuntu :-) en verdwijnt windows inmiddels naar de achtergrond.

Echter krijg ik de .deb versie van de AVG scanner niet werkende. De download gaat goed, de software wordt geinstalleerd alleen ontbreekt de AVGGUI en werken sudo commando's ook niet. Wie o wie kan mij hiermee helpen.

Arjan

Wat ik ook wel eens bemerk na het installeren van programma's is dat het niet in onder Toepassingen verschijnt. Effe opnieuw uit-/inloggen zou helpen. Ik heb ooit bij een vorige versie ook AVG gebruikt als proef maar nooit echt gebruikt. E-mails die in Thunderbird binnen kwamen werden niet gescand zoals bij Windows wel het geval was, scannen van  systeem, allemaal met het handje doen. Allemaal onhandig onder Linux.

En wat er al gezegd werd, Linux is virusvrij en behoeft geen virusscanner. Tenzij je een hoop mails krijgt van vrienden/kennissen/collega's die je mailen vanaf een Windows pc met de mogelijkheid dat er een virus aanhangt en jij die weer gaat doorsturen naar vrienden/kennissen/collega's en wilt scannen om te voorkomend at jij hun pc's gaat besmetten.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline HarzG

  • Lid
Re: AVG gui ontbreekt -> alternatief ClamAV?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/03, 13:03:25 »
AVG heb ik nooit geprobeerd.
De AVG-handleiding voor de installatie had je gelezen?

Je kan als alternatief ook ClamAV (scanner) en clamtk (GUI) gebuiken. Beiden kunnen via het Ubuntu software center geïnstalleerd worden.

Een realtime virusscanner heb je m.i. niet nodig.
Maar - zodra je bestanden met Ubuntu bewaard op NTFS-partities, kan het scannen geen kwaad. Als je Windows ooit een keer start en deze bewaarde bestanden bevatten een virus, dan moet je Windows-virusscanner netjes bijgewerkt zijn om een mogelijke besmetting van je Windows te vermijden.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/03, 13:08:33 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce