Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het 'nieuwe pinnen' is ook te skimmen  (gelezen 3642 keer)

sprokkel

  • Gast
Het 'nieuwe pinnen' is ook te skimmen
« Gepost op: 2011/03/18, 14:17:42 »
Het 'nieuwe pinnen' is ook te skimmen ???
BRON:http://webwereld.nl/nieuws/106063/het--nieuwe-pinnen--is-ook-te-skimmen---update.html?utm_source=nieuwsbrief-beveiliging-18-03-2011&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief&utm_content=artikel+&m_i=aUdaHxwKslHzEMyWNCVfrofMyxWhRsc1arNDuXPJq92E%2Bl9aV


In Nederland wordt het nieuwe pinnen, met de EMV-chip, pas net ingevoerd. Nu blijkt dat de race met skimmers op voorhand als verloren is. Onderzoekers ontdekten een gat in het nieuwe systeem.

Nederlanders moeten van minister De Jager van Financiën beginnen aan een nieuwe manier van pinnen. Door de bankpas niet door de sleuf te halen maar bovenin het apparaat te steken wordt het skimmers moeilijker gemaakt en het elektronische betaalsysteem veiliger. Het zou namelijk moeilijker zijn om de EMV-chip te skimmen dan de magneetstrip. Die chip wordt gebruikt bij het nieuwe pinnen, de onveilige magneetstrip moet eind dit jaar overbodig zijn.



Vraag me steeds meer af wat er nu daadwerkelijk ooit wel goed gaat werken zonder problemen
in dit digitale tijdperk waar alles uit 1 en 0 bestaad

En wanneer komt de genadeklap dat alle systemen out of order zijn
  

Re: Het 'nieuwe pinnen' is ook te skimmen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/18, 15:05:05 »
En in België dan? Daar komt dit vandaan. Zij gebruiken dit systeem al een hele tijd.

Re: Het 'nieuwe pinnen' is ook te skimmen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/18, 16:09:17 »
lol, "Aperture Labs" :P
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Het 'nieuwe pinnen' is ook te skimmen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/18, 16:27:59 »
Uiteindelijk is alles te kraken.

Als ik het goed begrijp heb je met deze methode ook de fysieke pas, of de magneetstrip nodig om het werkend te krijgen. Het uitlezen van de pincode kan dan betrekkelijk eenvoudig zijn, de twee stappen daarna zijn dat volgens mij nog allerminst.

En ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar zodra ik merk dat ik m'n pas kwijt ben bel ik de bank en laat ik de boel blokkeren. Enige waakzaamheid t.o.v. de eigen portomonee is volgens mij niemand vreemd.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Het 'nieuwe pinnen' is ook te skimmen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/18, 16:33:52 »
En in België dan? Daar komt dit vandaan. Zij gebruiken dit systeem al een hele tijd.
In België zijn er op dat punt geen problemen. Maar Belgische cashautomaten werken niet offline en dan is dat al heel wat moeilijker te skimmen. Bovendien zijn de meeste Belgische banken ertoe overgegaan de geldautomaten niet meer buiten in een muur in te bouwen, maar in het bankkantoor zelf. Je moet dus in het kantoor zelf binnengaan om van een geldautomaat gebruik te maken. En daar hangen camera's die alles in de gaten houden. Elke bank blijkt bovendien zijn eigen "model" van automaten gekozen te hebben. Ze lijken niet op elkaar. En qua vormgeving is er niet zomaar een frontendje voor de kaartsleuf te plaatsen (als we negeren dat de camera's dat bovendien zouden zien en filmen). Problematisch allemaal voor een skimmer.

Re: Het 'nieuwe pinnen' is ook te skimmen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/18, 17:00:53 »
@Bloom: Dat weet ik allemaal wel hoor. Ik bedoelde juist dat van de kaart erin steken i.p.v. erdoorheen schuiven. Dat is er al heel lang in Belgie. En dan heb ik het dus over bij een pinapparaat in bijv. de Delhaize of de Media Markt ofzo.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Het 'nieuwe pinnen' is ook te skimmen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/18, 17:17:32 »
In grootwarenhuizen en andere winkels is er denk ik nauwelijks risico, want bij dat soort compacte apparaatjes kun je gewoon niks voorzien om te skimmen zonder dat het zou opvallen. En dan moet het dus al gedaan worden door een werknemer van die winkel zonder dat de rest van het personeel, de directie en de klant iets merkt. Eerder onwaarschijnlijk.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Het 'nieuwe pinnen' is ook te skimmen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/18, 18:37:45 »
In grootwarenhuizen en andere winkels is er denk ik nauwelijks risico, want bij dat soort compacte apparaatjes kun je gewoon niks voorzien om te skimmen zonder dat het zou opvallen. En dan moet het dus al gedaan worden door een werknemer van die winkel zonder dat de rest van het personeel, de directie en de klant iets merkt. Eerder onwaarschijnlijk.
Op de nederlandse tv hadden ze over een compacte apparaat(pin apparaat), een behuizing geschoven, met de winkel bediende die ernaast staat, deze wordt dus afgeleid, dus alles is te skimmen.

En nederland is te laat met invoeren van het nieuwe systeem, anders had je een tijd gehad waar je niet kon skimmen, in ieder geval tijdelijk.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Het 'nieuwe pinnen' is ook te skimmen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/18, 18:56:07 »
Het skimmen werkt in elk geval niet bij systemen die de tweestapsauthenticatie online controleren. In België doen alle betaalautomaten in winkels en de geldautomaten voor afhaling dat. In Nederland doen alle betaalautomaten voor Maestro dat. Zijn er nog winkels met de oude pinsystemen die alleen in Nederland zelf bruikbaar zijn? Normaal zou alles met Maestro moeten werken en dat vereist online authenticatie.

sprokkel

  • Gast
Re: Het 'nieuwe pinnen' is ook te skimmen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/19, 04:48:23 »
Het geeft toch wel weer aan dat hier weer mogelijkheden zijn,,

u blijkt dat het ook relatief eenvoudig is om een EMV-chip te skimmen. Dat kan met een klein onopvallend apparaatje dat in de kaartgleuf wordt aangebracht, bewezen onderzoekers vorige week tijdens beveiligingsconferentie CanSecWest in Canada. Een plat printplaatje gaat in de gleuf en wordt gebruikt om de draadloze communicatie tussen de chip en de pinterminal te onderscheppen en te manipuleren.

Pincode afvangen
Beveiligingsblog The H Security wijst erop dat een dergelijke kleine EMV-skimmer een stuk minder opvalt dan voorzetstukken die voorheen wel gebruikt werden om magneetstrippen te skimmen. Uiteraard werden ook die methoden in de loop van de tijd een stuk minder opvallend.
http://www.h-online.com/security/news/item/PIN-skimming-possible-with-chip-cards-1209382.html
« Laatst bewerkt op: 2011/03/19, 09:48:16 door sprokkel »

Re: Het 'nieuwe pinnen' is ook te skimmen
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/19, 09:35:07 »
In grootwarenhuizen en andere winkels is er denk ik nauwelijks risico, want bij dat soort compacte apparaatjes kun je gewoon niks voorzien om te skimmen zonder dat het zou opvallen. En dan moet het dus al gedaan worden door een werknemer van die winkel zonder dat de rest van het personeel, de directie en de klant iets merkt. Eerder onwaarschijnlijk.

Niet helemaal waar, er is een tijd geweest dat men in de nacht inbreekt en de pin apparaatje openschroefde en er wat spulletjes inbouwden.
Dit was bij de apparaatjes waar je met je magneetstrip pinde.
Vervolgens ging men buitenstaan waarbij men draadloos alle pin transacties kon volgen.
Dit werd naar diverse landen verstuurd waar men de bankrekeningen leeg haalden.

Nu met die chip is dat een stuk moeilijker geworden.

Alhoewel het op dit moment door die gasten anders word opgelost.
Ze komen bij je thuis binnen en slaan je verrot, verkrachten je vrouw waarna je de pasjes moet afgeven met bijbehorende pin code.

Voordat jij de politie gebeld hebt en je rekening geblokkeerd hebt is die al schoon leeg gehaald.

Ik heb dus ergens wel wat gemengde gevoelens of mijn pinpas wel zo veilig moet zijn.
Ik word liever geskimd dan dat ik huisbezoek krijg.... !
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D