Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken  (gelezen 10756 keer)

Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Gepost op: 2008/03/29, 17:38:26 »
Na mijn " oude" Asus voorzien te hebben van Ubuntu 7.10 I-386, wat trouwens geheel foutloos is gegaan en prima werkt:D, wilde ik dit trucje ook uithalen op mijn betrekkelijk nieuwe Acer Aspire 7520. Ik wil gelijk ook de dual boot uitproberen samen met de (beroerd trage en zeeer stroperige) Windows Vista (32bits).
In deze Acer Aspire 7520 zit een AMD Athlon 64 processor (1,7 Ghz, 2x 256Kb L2 Cache), een NVidia GeForce 7000M Turbo Cache grafische kaart, 2Gb geheugen DDR2, een 17" WXGA+ Acer CrystalBrite LCD scherm, een 120 Gb SATA harde schijf en sinds gisteren nog een 2e SATA harde schijf van 160 Gb.
Op de 2e harde schijf moet nu Ubuntu 64 bits komen. Vol verve gisteravond om kwart voor 9 de live CD in de laptop gezet en opgestart met het idee over 15 minuten werkt alles! Helaas ik kwam bedrogen uit in dit geval De melding kwam dat Ubuntu in een laag grafische mode zou opstarten omdat de grafische kaart en de monitor niet werden herkend. Op zichzelf zou dit ook nog geen probleem moeten zijn want je kan een grafische kaart uitzoeken en ook een monitor. Als grafische kaart kies ik dan voor een NVidia 7 serie, wat mij logisch leek en voor de monitor een Acer LCD 1440X900 wide screen. Daarna op OK drukken en verder doorstomen..... Helaas dat viel erg tegen er gebeurde daarna niets meer. Het lijkt er op dat de live CD verder door wil gaan met opstarten, het venstertje gaat weg en de opdrachtregels worden weer zichtbaar maar gaan niet verder. Dit blijft zo'n 5 min. zo staan en dan wordt het scherm zwart in een vorm van schermbeveiliging:(
Ook als ik opnieuw opstart en bij de foutmelding gewoon kies voor doorgaan gebeurd er niets meer. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en beter nog een idee hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes
Kees Verhagen
Groetjes
Kees

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/29, 17:42:08 »
Met deze splinternieuwe harde waar wil je zeker eens proberen of de bèta van 8.04 wel werkt. Die heeft splinternieuwe drivers aan boord.

Let op: installeren met een bedrade netwerkverbinding met het internet. Na installatie eerst alle updates binnenhalen, daarna pas netwerkdraad lostrekken en overschakelen op draadloos.

Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/30, 14:37:13 »
Ik wist niet eens dat ik dat wilde maar ik heb er naar geluisterd en de Beta 8.04 AMD 64 binnen gehaald, gebrand en geïnstalleerd, alles in 1 moeite door. En natuurlijk werken!!! Met Dual boot!

1 maar: natuurlijk helemaal aan jou instructie gehouden over het bedraad installeren en na de updates pas de draad lostrekken en overschakelen draadloos. Tja dat laatste... daarmee is de boel toch weer een beetje onwillig. In het lijstje met die moeilijke drivers, extern en moeilijk met ondersteuning maar altijd perfect werkend staat ook mijn Atheros AR5007EG Wireles Network Apdapter en ingeschakeld natuurlijk maar volgens mij wordt er niets meegedaan. Als ik de draad er uit trek dan krijgt het icoontje (rechtsboven in) een uitroeptekentje er bij maar hij schakeld niet over naar wireless. Ik gok dat ik daarbij betrokken moet worden maar heb geen flauw idee hoe ik daarmee verder moet. Eigenlijk heb ik ook het idee dat de kaart niet aanstaat, onder Windows Vista brandt er dan een lampje en onder Ubuntu is dit lampje uit.

Dan nog een paar praktische vragen:
Is er een mogelijkheid om Alle outlook instellingen, contactpersonen, berichten en agenda in Evolution binnen te krijgen?
Is er een mogelijkheid om al je favorieten van Internet Explorer in Firefox te importeren?
Ik gebruik nu Roboform als paswoordmanager, is er ook zoiets voor Ubuntu?

Als deze vragen een antwoord opleveren dan zal het leven voor mijn lappie verdergaan met een Ubutu hart!

Groetjes
Kees
Groetjes
Kees

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/30, 15:16:43 »
Mooi begin!

Eerst draadloos internet aanpakken: klik eens met de muis op het netwerksymbooltje rechtsboven in de werkbalk. Wat zie je dan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/30, 15:25:40 »
Toevoeging: bij deze Atheros chipset is er volgens deze handleiding alleen een oplossing voor de 32-bitsversie van Ubuntu:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/227733#p227733

Dat zou voor jou aanleiding kunnen zijn, om een herinstallatie van Ubuntu te doen, maar dan met de generieke 32-bitsversie van de bèta van 8.04.

Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/30, 16:15:32 »
Wat zie ik met rechterklik op het Netwerksymbool:

Netwerk aanzetten (met een vinkvakje er voor)
Verbindingsinformatie
Edit Wireless Networks....
Info

Linkerklik:

Bekabelde netwerk
Connect to 802.1x protected Wireless network
Handmatige configuratie

Als ik dan (misschien vooruitloopt op de zaken) klik op Connect to 802.1x protected Wireless network krijg ik een venster met dingen waar ik geen pap van kan maken, dit heel wat nieuwer dan ik op de laptop van mijn vrouw zag:

Netwerknaam: (dit is wel gemakkelijk dit is de SSID)
EAP-methode: (keuzes zijn PEAP, TLS, TTLS) Dit is echt nieuw voor mij mijn netwerksleutel is een WEP-WPA-sleutel, wat kies ik hier dan?
Phase2 Type: (Keuzes zijn Geen (standaard), PAP, MSCHAP, MSCHAPV2 en GTC) Zegt mij helemaal niets
Identiteit: Wat wordt hiermee bedoeld?
Wachtwoord: Dit zou mijn password frase moeten zijn denk ik dan.
Anonieme identiteit: Shoot me!
Cliënt-certificaatbestand: Lijkt me niet echt verplicht
CA-Certificaatbestand:  Lijkt me ook niet echt verplicht
Prive sleutelbestand: Lijkt me ook niet echt verplicht
Prive sleutelwachtwoord: dit lijkt me bij de vorige te horen.

Help, help, het water staat me tot de kin!

Groetjes
Kees
Groetjes
Kees

Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/30, 16:30:12 »
Citaat van: pjotr123
Toevoeging: bij deze Atheros chipset is er volgens deze handleiding alleen een oplossing voor de 32-bitsversie van Ubuntu:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/227733#p227733

Dat zou voor jou aanleiding kunnen zijn, om een herinstallatie van Ubuntu te doen, maar dan met de generieke 32-bitsversie van de bèta van 8.04.
Euhhh, weet je zeker dat hier en op de verdere link, geen Spaans wordt gesproken?  :/  Ik begreep er geen snars van :P

Een herinstallatie van Ubuntu..., ben je gek:), ik ben al blij dat ik deze dual boot op de 2e schijf en een aparte /home partitie voor elkaar gekregen heb. Dan moet ik opnieuw beginnen en hoe hou ik dan toegang tot mijn aparte /home partitie en wordt deze dan ook weer gebruikt voor de nieuwe installatie.
Verder win ik met de 32 bits versie wel aan snelheid ten opzichte van Windows Vista maar gebruik ik weer niet de volledige mogelijkheden van mijn 64 bits processor, ik denk toch dat ik liever voor een oplossing ga dan voor herinstallatie (tenzij het echt niet anders kan).

Groetjes
Kees
Groetjes
Kees

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/30, 18:11:48 »
Herinstallatie van 32-bits Ubuntu 8.04 lijkt de enige oplossing voor deze Atheros draadloze kaart. Bijkomend voordeel: voor 32-bits Ubuntu zijn er veel meer programma's en stuurprogramma's (drivers) beschikbaar, dan voor 64-bits. Dat geldt trouwens ook voor 32-bits Windows versus 64-bits Windows.....

Herinstallatie kun je als volgt doen: kies tijdens de installatie voor *handmatige* schijfindeling. Geef de partitie waar Ubuntu zelf op komt, het koppelpunt (mount point) "/" (zonder de aanhalingstekens). Geef de /home partitie het koppelpunt "/home" (wederom: zonder de aanhalingstekens). De bestaande swap-partitie: daarvoor hoef je niks te doen, die wordt automatisch herkend en goed benoemd.

Vertaling "uit het Spaans" (lol) van de instructie voor de draadloze kaart (dit werkt dus *echt* alleen voor 32-bits!!!):

1. Installeer het pakket build-essential, als volgt:
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
Zoekterm: build-essential
vink aan en druk op knop Toepassen

2. Haal het 32-bits stuurprogramma binnen, in ingepakte vorm:
http://snapshots.madwifi.org/special/

Klik op madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz

3. Plaats het ingepakte bestand in je persoonlijke map. Als die bijvoorbeeld "kees" heet, dan heet je persoonlijke map dus voluit  /home/kees

4. Bovenste werkbalk van Ubuntu: Locaties - Persoonlijke map. Rechts klikken met de muis, op het binnengehaalde ingepakte bestand en kiezen voor: hier uitpakken. Nu wordt er een submapje aangemaakt met de naam madwifi-ng-r2756+ar5007. Daarin zitten de benodigde bestanden.

5. Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster.
Typ in (zonder het woordje Code): cd madwifi-ng-r2756+ar5007en druk op Enter.

6. Typ in terminal (zonder het woordje Code): makedruk op Enter. Wacht totdat de computer geheel klaar is met de bewerking.

7. Typ dan in (zonder het woordje Code): sudo make installdruk op Enter

desgevraagd je wachtwoord intikken (je ziet niet dat je je wachtwoord intypt, zelfs geen sterretjes, dat hoort zo)
druk op Enter. Wacht totdat de computer geheel klaar is met de bewerking.

8. Nu vindt de installatie plaats. Na de installatie je computer volledig herstarten. Als je nu klikt met de muis op het netwerksymbooltje (met de gewone linkermuisknop, niet de rechterknop dus), dan klappen de beschikbare draadloze netwerken uit.

Groet, Pjotr.

-tikfoutje hersteld-

Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/30, 22:39:55 »
Wow, je bent goed Pjotr en ik kan soms goed luisteren. Ubuntu 8.04 beta 32 bits geinstalleerd en jou hokus pocus verhaal heeft goed gewerkt!! Bedankt voor je hulp en je geduld.

Zou ik als bonus nog een simpel antwoordje kunnen krijgen op die 3 andere kleine vraagjes???  Of ben ik nu veel eisend :D

O, wacht, ik vergeet eigenlijk nog iets, ik kreeg bij het opstarten nog een vreemde melding cq vraag:

Het programma "nm-applet" (/user/bin/nm-applet) wil toegang tot de standaard sleutelring maar deze is gesloten.

vervolgens krijg ik een invulvak, waarschijnlijk om een paswoord in te vullen. Ik ben me van geen kwaad bewust!
Enig idee?

Groetjes
Kees
Groetjes
Kees

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/30, 23:24:07 »
Mooi zo!

Wachtwoord Network Manager: vul daar je gewone Ubuntu-wachtwoord in. Daarmee wordt dan de sleutelring vergrendeld. De sleutelring beheert dan alle WPA-sleutels van alle beveiligde draadloze netwerken waar je mee verbinding maakt. Een noodzakelijk en onmisbaar hulpmiddel; zeker gebruiken!

Overige vragen:
Die instellingen kun je via een tussenstap overpompen. Namelijk door Evolution en Firefox in Windows te installeren en dan in Windows, de instellingen over te hevelen. Vervolgens alles exporteren naar "meeneembare" bestandjes, die op een USB-geheugenstaaf zetten en de zaak importeren in Evolution en Firefox in Linux.

Doe gelijk ook even dit:
http://computertip.googlepages.com/directdoen

Tot slot:
Bedenk wel, dat je een bètaversie draait. Je zult dus af en toe rare fouten tegenkomen. Bovendien heb je elke dag heel veel updates. Het loont de moeite, om een paar keer per dag te controleren op updates. Als je je systeem dagelijks bijwerkt met de updates, dan heb je op 24 april a.s. automatisch de finale versie van Ubuntu op je computer staan.  :-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/31, 09:57:51 »
Nog iets wat me te binnen schiet:
Je hebt kans dat binnenkort je draadloze verbinding wegvalt, wanneer je een kernel update (nieuwe Linuxkernel) hebt gekregen. Je hebt immers *handmatig* een stuurprogramma toegevoegd aan je huidige kernel.

Gooi daarom de map madwifi-nr-r2756+ar5007 niet weg. Je hoeft dan na zo'n kernel update, indien je draadloze verbinding om zeep is geholpen, alleen maar stap 5 t/m 8 te herhalen van de instructie in mijn eerdere bericht.

Groet, Pjotr.

Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/01, 16:58:08 »
Inmiddels jouw instructies weer opgevolgd (natuurlijk) en het werkt perfect. Tot de updates natuurlijk en toen was ik al zo slim geworden om stap 5 t/m 8 gewoon opnieuw te doen en dat werkte ook weer goed.

Citaat van: pjotr123
Wachtwoord Network Manager: vul daar je gewone Ubuntu-wachtwoord in.
Hierbij lag het probleem toch iets anders, ik vond het eigenlijk vreemd dat er ineens om een paswoord gevraagd werd zonder dat ik zelf iets had afgeschermd, toen bedacht ik mij ineens dan ik met de herinstallatie wel de zelfde gebruiker had aangemaakt maar de eerste hoofdletter van het paswoord als kleine letter had ingegeven. Vervolgens heb ik bij Systeem>Beheer>gebruikers en groepen mijn paswoord weer gewijzigd in het geen wat het oorspronkelijk was, opnieuw opgestart en het probleem was opgelost, Super!!!:D

Citaat van: pjotr123
Overige vragen:
Die instellingen kun je via een tussenstap overpompen. Namelijk door Evolution en Firefox in Windows te installeren en dan in Windows, de instellingen over te hevelen.
Bij Firefox is het helemaal voor elkaar, Evolution wil niet starten onder Windows Vista ook niet met de oplossing die hiervoor werd gegeven. Eigenlijk is het ook niet zo heel erg want eigenlijk wil ik mijn HP iPAQ (HW6915) gaan gebruiken om Evolution en mijn iPAQ te synchroniseren maar daar liep ook direct in vast. Volgens mij gaat het onder Systeem>voorkeuren alleen over PalmOS apparaten. Ik heb wel gezocht in Synaptic pakketbeheer en wel het een en ander gevonden maar weet eigenlijk niet wat ik moet gebruiken en hoe in te stellen, kan je mij hier ook een beetje bij op weg helpen?

Ik had trouwens ook een hard hoofd in het op gang brengen van mijn scanner in de all-in-one HP Officejet 7140xi via het netwerk want in Windows Vista werkt dit niet meer, dat kan alleen nog via USB. Onder Ubuntu is dat echt een fluitje van een cent, Xsane afbeelding-scanner opstarten, verschrikkelijk in de lach schieten en scannen!!! Dat dit die Microsoftboys dan niet lukt dat begrijp ik niet.:cool:

Dat gelijk doen lijstje heb ik ook maar gelijk opgevolgd, werkt ook goed en Grub ook gelijk maar aangepast. Windows wel onderaan laten staan maar ik had 2 windows versies in de lijst staan, 1 daarvan was het recovery gedeelte van mijn Acertje. Ik moet zeggen ik wordt erg enthousiast, als dat met mijn iPAQ en Evolution ook gaat lukken dan moet ik me alleen nog maar verder te storten op OpenOffice Base om die wat verder te leren zodat het maken van een ingewikkelde database mij ook gaat lukken. Waarschijnlijk ga ik dan echt liries worden.

Over de Beta versie maak ik me nu al helemaal geen zorgen meer, ik ben op dit moment al in staat om te zeggen dat Windows Vista nog niet uit die fase is geweest en er erger aan toe is. :P

Groetjes
Kees
Groetjes
Kees

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/01, 17:04:40 »
Citaat van: Kevercat
Eigenlijk is het ook niet zo heel erg want eigenlijk wil ik mijn HP iPAQ (HW6915) gaan gebruiken om Evolution en mijn iPAQ te synchroniseren maar daar liep ook direct in vast. Volgens mij gaat het onder Systeem>voorkeuren alleen over PalmOS apparaten. Ik heb wel gezocht in Synaptic pakketbeheer en wel het een en ander gevonden maar weet eigenlijk niet wat ik moet gebruiken en hoe in te stellen, kan je mij hier ook een beetje bij op weg helpen?
Mooi zo! Je bent goed op weg.   :-)

Wil je even van het iPAQ-probleem een aparte vraag maken? Dat maakt het overzichtelijker. Overigens zie ik in Synaptic een hoop resultaten op de zoekterm "ipaq" (zonder aanhalingstekens invoeren).

Groet, Pjotr.

Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/01, 17:50:57 »
Citaat van: pjotr123
Wil je even van het iPAQ-probleem een aparte vraag maken? Dat maakt het overzichtelijker. Overigens zie ik in Synaptic een hoop resultaten op de zoekterm "ipaq" (zonder aanhalingstekens invoeren)..
Heb ik gedaan en ik ga ook nog verder zoeken maar met een beetje begeleiding, zoeken en veel "Spaans" :P lezen kom ik toch veel verder dan als ik het alleen zou moeten doen.
Jij erg bedankt met het opgang helpen in Ubuntu, het was voor mij heel leerzaam en ben een stuk wijzer geworden.Ik heb ook gelijk een pak papier als naslagwerk en dat is altijd handig.

Groetjes
Kees
Groetjes
Kees

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/01, 17:54:39 »
Mooi zo! Graag gedaan.  :-)

Offline ChielR

  • Lid
Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/28, 20:02:30 »
Pjotr123
je schrijft download het volgende:
madwifi-nr-r2756+ar5007.tar.gz
ik krijg op de door jouw genoemde pagina:
madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz

dus geen nr maar ng.

Het bestand heb ik op de door jouw omschreven manier geinstalleerd. maar het draadloze netwerk werkt nog niet.

ik heb Ubuntu 8.04 vanuit windows vista geinstalleerd (Wibu). ligt het mischien hieraan?
In mijn HP dv6710ed zit een Atheros AR5700 802.11 b/g WiFi adaptor.

weet jij hier een oplossing voor

is het mogelijk dat wibu automatisch de 64 bits versie installeerd, ondanks dat er op mijn liveCD de 32 bits versie staat.

al vast bedankt

Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #16 Gepost op: 2008/04/29, 11:46:55 »
Citaat van: ChielR
Pjotr123
je schrijft download het volgende:
madwifi-nr-r2756+ar5007.tar.gz
ik krijg op de door jouw genoemde pagina:
madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz

dus geen nr maar ng.
Goh,  is dat jij het nu zegt, het was mij niet eens opgevallen. Te veel blind gestaard naar het eerste deel en het laatste deel: madwifi en ar5700 dat klopte allemaal dus waarom zou de rest verkeerd zijn? :P Vervolgens met Gnome commander naar de juiste map en daar voor het terminalvenster kiezen en het eerste deel sla je al helemaal over, zeker als je dan nog een beetje met kopieren en plakken werkt, want dan maak je geen type fouten, dan heb je het al helemaal niet niet meer in de gaten dat er een g staat in plaats van een r. Als dan het draadloosnetwerk werkt na het opnieuw opstarten dan is alles toch goed gegaan! Voor mij is het dus gewoon een klein type foutje van Pjotr denk ik.

Citaat van: ChielR
ik heb Ubuntu 8.04 vanuit windows vista geinstalleerd (Wibu). ligt het mischien hieraan?
Dat durf ik niet te zeggen maar ik heb die stap niet aangedurft, netjes de boel via de live cd geïnstalleerd zonder tussen komst van windows vista, wel in dual boot.
Citaat van: ChielR
In mijn HP dv6710ed zit een Atheros AR5700 802.11 b/g WiFi adaptor.
Mijn kaart is de Atheros AR5007EG, lijkt mij dezelfde maar dat weet ik niet echt zeker maar het is volgens mij wel dezelfde chipset en daar gaat het om.
Citaat van: ChielR
is het mogelijk dat wibu automatisch de 64 bits versie installeerd, ondanks dat er op mijn liveCD de 32 bits versie staat.
Het lijkt mij heel erg sterk want waar moet die dan vandaan komen, op de liveCD staat alleen de 32bits versie.
Groetjes
Kees

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #17 Gepost op: 2008/04/29, 11:58:48 »
tikfoutje hersteld.  :-)

Offline petervs

  • Lid
Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #18 Gepost op: 2008/04/29, 12:21:30 »
Citaat van: pjotr123
tikfoutje hersteld.  :-)
Bij de code nog niet, en als mensen gaan copy/pasten gaat het niet goed.
Ubuntu MATE 16.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #19 Gepost op: 2008/04/29, 13:36:27 »
Citaat van: Schiemanski
Citaat van: pjotr123
tikfoutje hersteld.  :-)
Bij de code nog niet, en als mensen gaan copy/pasten gaat het niet goed.
Goed lezen.... de *code* was altijd al juist.  :-)

Offline petervs

  • Lid
Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #20 Gepost op: 2008/04/29, 14:01:37 »
Is een madwifi-nr-r2756+ar5007.tar.gz de uitgepakte versie van madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz ?

Hier staat zowel een madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz als een madwifi-nr-r3366+ar5007.tar.gz :

http://snapshots.madwifi.org/special/

Waarom hier dan nr-r3366?

edit: wanneer madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz wordt uitgepakt, krijg je een submapje met de naam : madwifi-ng-r2756+ar5007
Ubuntu MATE 16.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #21 Gepost op: 2008/04/29, 14:10:32 »
Citaat van: Schiemanski
Is een madwifi-nr-r2756+ar5007.tar.gz de uitgepakte versie van madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz ?

Hier staat zowel een madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz als een madwifi-nr-r3366+ar5007.tar.gz :

http://snapshots.madwifi.org/special/

Waarom hier dan nr-r3366?
De 3366 is waarschijnlijk een andere versie dan de 2756. Ik raad alleen iets aan (in dit geval de 2756), waar ik (al is het maar tweedehands) de ervaring van heb dat het werkt.

Anders loop ik het risico dat ik iemand helemaal de verkeerde richting in stuur.

Re: Ubuntu op een Acer Aspire 7520 installeren wil niet lukken
« Reactie #22 Gepost op: 2009/04/10, 10:15:10 »
goed nieuws voor de mensen met acer aspire(7520) ,de volgende versie ondersteunt de meeste draadloze kaarten van dit type :)