Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows  (gelezen 3995 keer)

Ik heb een dual boot met windows XP, nodig voor studiedoeleinden, en Xubuntu. De homefolder van linux bevat de mydocumentsfolder van windows. Het is makkelijk om in internet explorer de bookmarks van de linux firefox te importeren, en andersom zal het ook wel mogelijk zijn, dat heb ik nog niet geprobeerd. Nu vroeg ik me af of iemand het al voor elkaar heeft om windows favorites en linux bookmarks automatisch te synchronizeren?
alvast bedankt voor het lezen,
groet,
Thomas.

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/09, 17:36:29 »
daar is een extensie voor (voor firefox) kijk eens bij onder bookmarks bij https://addons.mozilla.org/firefox/extensions/

of zoek op "bookmarks IE"

CrazyCentaur

  • Gast
synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/09, 19:02:11 »
En je zou http://del.icio.us kunnen gebruiken. Niet alleen handig voor jezelf dat je je bookmarks altijd en overal aankunt, ook te delen met anderen of oppikken van anderen. Bovendien kun je een en ander dan weer met een extensie in Firefox meteen links toegankelijk maken.

synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/09, 20:17:40 »
Thx voor de info!
Ik heb del.icio geprobeerd, maar dat is niet echt wat ik zocht, je bewaart dan je bookmarks op een website, minder handig vind ik. De plug-ins voor het synchroniseren van de favorites in firefox lijken niet te werken onder linux. Je kan volgens mij geen locatie opgeven waar de favorites vandaan moeten worden gehaald, ik denk dat de plugins er van uitgaan dat je firefox onder windows draait. Maar als ik me vergis hoor ik het graag.
Groeten,
Thomas.

synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/09, 23:31:25 »
Chipmark doet het! Enorm handig! www.chipmark.com

Offline Soul-Sing

  • Lid
synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/10, 08:45:44 »
ik heb bij de feisty 7.04 installatie de =migration assistant manager= gebruik.
het tool schijnt nog niet helemaal stabiel te werken, maar ik kreeg in firefox al mijn bookmarks en in gaim al mijn contacten en accounts direct werkend aan de praat. helaas niet de instellingen/contacten in evolution......

Offline dorusone

  • Lid
synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/10, 09:21:34 »
Citaat van: tommie74
Thx voor de info!
Ik heb del.icio geprobeerd, maar dat is niet echt wat ik zocht, je bewaart dan je bookmarks op een website, minder handig vind ik.

TL : Via deliwin (wel alleen windows denk ik)kun je ze kopieren naar je eigen PC
      of backup online (4shared gebruik ik  zo heb ik
      op 3 plaatsen mijn uitgebreide bookmarks collectie
      ik nader de 2500 )



 De plug-ins voor het synchroniseren van de favorites in firefox lijken niet te werken onder linux. Je kan volgens mij geen locatie opgeven waar de favorites vandaan moeten worden gehaald, ik denk dat de plugins er van uitgaan dat je firefox onder windows draait. Maar als ik me vergis hoor ik het graag.

TL : Heb je Google Browser sync al geprobeerd ?
      ik denk dat je je vergist :)  bij mij werkt dat
      ook onder Ubuntu.

Groeten
Theo


Groeten,
Thomas.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/10, 22:54:17 »
Je kunt ook eens kijken naar Google Browser Sync.
Zie http://www.google.com/tools/firefox/browsersync/

Is bedoeld voor Firefox, werkt erg goed, je hebt alleen een GMail-account nodig...

Maaike

  • Gast
synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/14, 13:37:19 »
Ik heb de Google Browsersync geinstalleerd, maar die doet dus geen automatische synchronisatie van je bookmarks uit Internet Explorer. Wat moet ik nu vervolgens doen om al mijn facorites uit internet explorer te kunnen gebruiken in firefox?

BVD,

Maaike

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/14, 13:41:30 »
Ik zou het zo doen:

- installeer Firefox in *Windows*
- importeer in die Firefox, je bladwijzers van Internet Explorer
- kopieer het bestand "bookmarks.html" in je Firefox-folder, op een USB geheugenstaaf
- sluit Windows af en start Linux
- maak de verborgen bestanden zichtbaar in je persoonlijke map
- overschrijf in de verborgen map ".mozilla", het bestaande bestand bookmarks.html met de bookmarks.html die op je USB-staaf staat.

Groet, Pjotr.

wr19026

  • Gast
synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/14, 15:48:39 »
De foxmarks plugin voor firefox gebruiken; helpt mij om op 4 verschillende plekken altijd dezelfde bookmarks te kunnen benaderen. Voor mij persoonlijk de bookmark die het meeste waarde aan m'n firefox toevoegt (en nee, dit is niets te nadele van AdBlock, NoScript en weet ik veel wat allemaal meer)

Offline vanadium

  • Lid
synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #11 Gepost op: 2007/09/15, 10:13:28 »
Ik zou verdergaan op de suggestie van pjotr: gebruik gewoon onder Windows ook Firefox. In plaats van de bookmarks te synchroniseren, gaan we meteen zowel onder Windows als onder Linux dezelfde bookmarks gebruiken. Hiertoe vervang je het door Pjotr genoemde bookmarks.html bestand door een link naar het bookmarks.html bestand op de Windows partitie. Of je nu een bookmark toevoegt onder Windows of onder Linux, steeds zal je heb terugvinden.

mv ~/.mozilla/firefox/jpgxclbh.default/bookmarks.html ~/.mozilla/firefox/jpgxclbh.default/bookmarks.html.bak
ln -s /media/windows/Documents\ And\ Settings....   ~/.mozilla/firefox/jpgxclbh.default/bookmarks.html

* Het eerste commando hernoemt de originele bookmarks.html op je linux partitie, het tweede creeert de link
* Vervang de pathnames door de pathnames die voor jou van toepassing zijn; spaties in de bestandsnamen worden voorafgegaan door \

Maaike

  • Gast
synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #12 Gepost op: 2007/09/15, 13:16:02 »
bedankt voor de tips.

Ik heb nu meermalen geprobeerd om het html bestand met mijn bookmarks te kopieren van windows naar linux, maar het bestand blijft leeg. In Firefox-windows zie ik wel netjes mijn bookmarks staan, maar de file blijft leeg. Ik snap er niks meer van

Ik heb het daarom nu ook maar via del.icio.us geprobeerd, maar als ik mijn bookmarks wil importeren van del.icio.us naar firefox-linux, dan lijkt er niks te gebeuren. Ik zie nog steeds mijn bookmarks niet!

HELP!


Ik begin langzaamaan helemaal gek te worden. Iets eenvoudigs als bookmarks overzetten ben ik nu al twe dagen mee bezig. Nog even en ik ga het opgeven vrees ik. Dan maar dat ellendige Windows... Ik krijg de dingen die ik wil gewoon niet voor elkaar in Linux.

synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #13 Gepost op: 2007/09/15, 17:17:20 »
Heb je de bookmarks ook eerst geexporteerd? Dus vanuit windows/firefox kies je Bookmarks-->Organize Bookmarks-->Files-->Export*

En dan kan je de verse bookmarkfile naar wens opslaan.


* of: bladwijzers-->bladwijzers organiseren-->bestand-->exporteren.

synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #14 Gepost op: 2007/09/15, 17:57:29 »
Ik vind zelf chipmarks verschrikkelijk handig. Dan zijn altijd je bookmarks gesynchronizeerd, zowel in linux als windows, internet explorer als firefox.

www.chipmark.com

voor meer informatie.

Voordeeltje, je hebt overal waar internet is je bookmarks tot je beschikking. En chipmarks zorgt ervoor dat je chipmarks net zo functioneren als je bookmarks normaal. Dus je kan gewoon een favoriet toevoegen, of in de menubalk naar favorieten gaan en vervolgens er een selecteren. Werkt fantastisch.

groet,
Thomas.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #15 Gepost op: 2007/09/15, 18:01:09 »
Citaat van: happyhamster
Heb je de bookmarks ook eerst geexporteerd? Dus vanuit windows/firefox kies je Bookmarks-->Organize Bookmarks-->Files-->Export*

En dan kan je de verse bookmarkfile naar wens opslaan.


* of: bladwijzers-->bladwijzers organiseren-->bestand-->exporteren.
Deze methode gebruik ik ook. Ik verstuur het bestand dan naar mezelf via mail en open het in Ubuntu.

@Maaike: Zo snel opgeven? Er is uiteraard een aanpassingsperiode nodig om over te stappen van Windows naar Linux maar je zal merken dat het eigenlijk eenvoudiger is dan Windows, het duurt voor iedereen een paar maanden om alles door te hebben.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline SNWBRDR

  • Lid
synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #16 Gepost op: 2007/09/15, 19:06:23 »
Citaat van: tommie74
Thx voor de info!
Ik heb del.icio geprobeerd, maar dat is niet echt wat ik zocht, je bewaart dan je bookmarks op een website, minder handig vind ik. De plug-ins voor het synchroniseren van de favorites in firefox lijken niet te werken onder linux. Je kan volgens mij geen locatie opgeven waar de favorites vandaan moeten worden gehaald, ik denk dat de plugins er van uitgaan dat je firefox onder windows draait. Maar als ik me vergis hoor ik het graag.
Groeten,
Thomas.
Ik gebruik zelf al lange tijd del.icio.us onder Windows & Ubuntu en dit werkt perfect. Nog nooit problemen mee gehad.
En de extensie in firefox werkt ook normaal (zodat je niet telkens naar de website hoeft te gaan om een bookmark te vinden).
Vind deze manier van werken zeer ideaal, altijd en overal je bookmarks ter beschikking en je verliest ze nooit 'per ongeluk'.
Ook het delen van bookmarks staat me wel aan, en als je dit niet wenst kun je ervoor kiezen om je bookmarks niet te delen.

@ tommie74: Ik zie dat je enorm fan bent van chipmarks, lijkt me grotendeels hetzelfde als del.icio.us. Heeft het voordelen t.o.v. del.icio.us?

Ubuntu 8.04 "Hardy Heron"
Mac OS X Leopard

synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #18 Gepost op: 2007/09/15, 19:34:38 »
Ow, dan is del icio ook prima! Dat wist ik niet.
groet,
Thomas.

synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #19 Gepost op: 2007/09/15, 22:40:53 »
Citaat van: Maaike
Ik begin langzaamaan helemaal gek te worden. Iets eenvoudigs als bookmarks overzetten ben ik nu al twe dagen mee bezig. Nog even en ik ga het opgeven vrees ik. Dan maar dat ellendige Windows... Ik krijg de dingen die ik wil gewoon niet voor elkaar in Linux.
Vooral niet gek worden he?
Je moet Ubuntu even de tijd geven. Waarschijnlijk ben je het vergeten, maar ik durf te wedden dat je Windows ook niet van de ene dag op de andere precies zo had draaien als je zelf graag wou.
Ubuntu is gewoon anders dan Windows en daar moet je aan wennen, maar ik geef je op een briefje dat je binnen een paar maanden niet meer terug wilt.
En vooral: vragen, lezen en nog eens lezen en vragen.
Maar niet gek worden. Er zijn grenzen.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Maaike

  • Gast
synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #20 Gepost op: 2007/09/16, 22:36:46 »
Ik weet dat het wennen en doorbijten is, die overstap maar linux. Dat alles wat anders werkt is ook geen probleem, dat went wel. Maar het is gewoon zo frustrerend als iets schijnbaar simpels als bookmarks overzetten een onmogelijke taak lijkt te zijn.

Citaat van: vanadium
mv ~/.mozilla/firefox/jpgxclbh.default/bookmarks.html ~/.mozilla/firefox/jpgxclbh.default/bookmarks.html.bak
ln -s /media/windows/Documents\ And\ Settings....   ~/.mozilla/firefox/jpgxclbh.default/bookmarks.html
Oke ik heb het geprobeerd:
Citaat
mv ~/.mozilla/firefox/nfi8sj4u.default/bookmarks.html ~/.mozilla/firefox/nfi8sj4u.default/bookmarks.html.bak

ln -s /media/hda1/Program Files/Mozilla Firefox/defaults/profile/bookmarks.html ~/.mozilla/firefox/nfi8sj4u.default/bookmarks.htmlln
: doel `/home/maaike/.mozilla/firefox/nfi8sj4u.default/bookmarks.html' bestaat, maar is geen map

Ging dus bijna goed, maar net niet helemaal...


Nog maar een keer geprobeerd om het bestand te exporteren in firefox-Windows en vervolgens te importeren in forefix-linux, en..... GELUKT!!!!
Ik heb bij mijn eerdere pogingen zeker steeds een fouitje gemaakt ofzo, vergeten eerst te exporteren en dus kennelijk het lege bestand genomen.

Bedankt allemaal voor jullie hulp!
De oplossing is nog niet 100% ideaal omdat nu bookmark wijzigingen in het ene besturingssysteem niet doorkomen bij de andere maar da's een detail. Als het goed is kan ik natuurlijk binnenkort mijn windowspartitie formatteren :D

Offline Korben

  • Lid
Re: synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #21 Gepost op: 2010/10/09, 09:28:43 »
Ik besef dat deze topic al geruime tijd "stil ligt". Toch vind ik dat ik een toevoeging heb.  Ik heb Xmarks geînstalleerd (plugin firefox - http://download.xmarks.com/download/all) en dat werkt echt super : favorieten, geschiedenis en zelfs wachtwoorden worden gesyncroniseerd tussen verschillende computers/besturingssystemen !  En dit zonder dat je enig verschil merkt in het werken met je browser !

Offline Rainmaker

  • Lid
Re: synchronizing bookmarks and favorites between linux and windows
« Reactie #22 Gepost op: 2010/10/09, 11:16:26 »
Alleen stopt X-marks er binnenkort mee, dus moet je op zoek naar iets anders.

http://tweakers.net/nieuws/69924/browsersynchronisatie-xmarks-stopt-in-januari-2011.html
« Laatst bewerkt op: 2010/10/09, 11:19:00 door Rainmaker »
Alduszodanigdesalniettemin, het leven was er uit en kwam er nooit meer in.