Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan geen verbinding maken met internet acerlaptop aspire 5100 help????  (gelezen 970 keer)

martin4823

  • Gast
heb 3 dagen geleden ubuntu 8.04 geintaleert ik weet niet wat het probleem is ik heb alles gebrobeerd hij kan gewoon geen enkele router vinden onder Windows wel met de kabel heb ik wel verbinding netwerkkaart is broadcom 802 11g netwerkadaptor heb wel een beveiligde belkin router  ben al heb heel het forum bekeken kan niets vinden ben wel een leek in ubuntu kan iemand mij helpen wil niet meer terug naar Windows

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
kan geen verbinding maken met internet acerlaptop aspire 5100 help????
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/24, 16:29:35 »
Het makkelijkst is om je laptop tijdelijk met een draad aan het netwerk te verbinden.
Hierna alle updates draaien en via systeem>beheer>hardware drivers de drivers van je netwerkkaart installeren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
kan geen verbinding maken met internet acerlaptop aspire 5100 help????
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/24, 17:23:38 »
Draadloos kaartje met Broadcom chipset (iets uitgebreidere uitleg):
http://computertip.googlepages.com/broadcomdraadlozekaart

martin4823

  • Gast
kan geen verbinding maken met internet acerlaptop aspire 5100 help????
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/24, 18:52:53 »
krijg driver niet geactiveert broadcom b43 wirless drive  als  ik activeren aanklik krijg ik dit                                                             While this driver itself is free software, it relies on proprietary firmware which cannot be legally shipped with the operating system. Your hardware will not work without the firmware