Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-tablet komt!!!  (gelezen 20134 keer)

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #50 Gepost op: 2012/01/14, 10:37:52 »
@emiel: Tuurlijk kun je die vergelijking prima maken tussen 100 euro-tablet en iPad. NIET als het gaat om specs e.d., maar WEL als het gaat om wat aantrekkelijker qua prijs is. Het zal je verbazen hoeveel mensen liever een goedkope tablet hebben dan een iPad. Hoeft niet perse dat ze hem dan ook kopen, maar de vraag is er wel.
Dat zag je ook met de HP Touchpad. Firesale en ze hebben 3x extra moeten produceren om aan de vraag te voldoen. Zelfs na de firesale was ie zo'n 250 euro en nog steeds was ie niet aan te slaan. Dat bewijst dus dat er wel degelijk vraag is naar goedkopere tablets.
(overigens is de performance van mijn Touchpad beter dan die van een iPad na het uitschakelen van logging, maar soit, dat doet er nu even niet toe)

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #51 Gepost op: 2012/01/14, 10:38:35 »
Emiel  sorry maar nu moet ik je toch tegenspreken vooral nu vanille gekomen is , deze android versie is heel degelijk in elkaar gestoken.en moet niet onderdoen voor de ipad of windows 8 .

Vind jij ja. Ben dat niet met je eens. ICS=beter dan iOS, maar niet beter dan webOS, Win 8 of Ubuntu IMHO.

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #52 Gepost op: 2012/01/14, 11:42:43 »
Dit zijn de laatste cijfers van het laatste kwartaal van 2011.
19 miljoen verkochte tablets waarvan er 11,5 miljoen ipads waren.

Dit cijfer vind ik erg laag, en duid werkelijk aan dat dit een Apple hype is onder de Apple liefhebbers.
En dus niet dat Apple onder de grote consumenten massa geliefd is.

Citaat
Nog steeds verkopen ze meer tablets ondanks die goedkope aanbiedingen.

Apple is een hype gestart met deze Gadget en grote consumenten massa zal toch ondanks de specs kiezen voor een goedkoper product, dit is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

Citaat
Wel apart he dat men ondanks dat men een Android telefoon heeft meer geld over heeft voor een iOS dan voor een Android tablet.

Je moet wel de zaken in perspectief blijven bekijken.
Apple is ermee gestart (Tablet).
Daarna is Samsung die alle hardware maakt voor Apple begonnen met een eigen lijn tablets.
Toen dit aansloeg op de markt onder de consumenten massa is men in Taiwan en China begonnen met de kilo knaller tablet.
En die laatste groep is nog maar heel kort op de markt dus kan je geen vergelijk trekken met Apple die al veel langer op de markt is met hun tablet.

Citaat
En ja ze zullen ingehaald worden maar je wilt toch niet beweren dat je zo'n 100 euro tablet kunt vergelijken met een ipad?

Nee en heb ik ook nooit beweerd, de consument denkt in centen en niet in specs, lees mijn vorige postjes.

Citaat
Alle tablets met dezelfde prijs als de ipad en als concurrenten willen spelen zijn vele malen minder succes vol en kunnen ondanks ze net zo duur zijn als de ipad 2 er nog niet aan tippen om ook dezelfde prestaties te leveren.

Heb er een aantal in handen gehad en het zal je nog verbazen vrees ik, ondanks dat er een brakke Android 2.3 op stond.
Bijv. dit Qware model a €199.-.
http://www.intertoys.nl/games/qware-tablet-10-inch-pro3-583976.html

Citaat
Nee dat komt niet door de tablets want die specs zijn vaak beter maar door Android.
Ik zou zeggen probeer het en je zult zien en dit zeg ik niet met plezier want ik heb een bloedhekel aan alles wat van Apple is maar iOS is beter en blijkbaar willen mensen daar wel voor betalen .

Om je even een idee te geven.
Dat Intertoys ding kwam met Android 2.3 half December 2011 uit.
Nu een aantal weken later komt Android 4.0 al uit, 4.01 komt vandaag of morgen uit en zijn ze al druk met 4.03.
Dus het gaat echt heel snel.
Daarnaast zijn er heel veel mensen bezig met custom roms of de Android rom zelf te verbeteren.

Omdat Zowel Windows als Apple meer gesloten zijn om aan te knutselen zal Android dus meer succesvol zijn.

Citaat
en moet een Android tablet 100 euro kosten om verkocht te worden
Beetje zielig dat je 1/5de moet kosten om ook verkocht te worden.

Verkeerde stelling,
In dit soort hype markten met dit soort producten krijg je altijd veel concurrentie en zullen er altijd heel veel producten op de markt komen die voor de consument bedoeld zijn, dus kapot ? dan weggooien.
Dat dit gebeurd kan Android niets aan doen.

Citaat
Ben wel benieuwd met wat voor prijs de Windows tablet op de markt komt en wat Ubuntu doet kwa prijs.
Android is geen 500 Euro waard.
Zijn ubuntu en Windows dat wel waard, ik denk namelijk dat Windows onder de prijs gaat zitten maar niet veel en dat Ubuntu dat ook zal moeten doen willen ze verkocht worden.

Windows 7 Premium 10.1" Tablet PC  €299.-

Als Ubuntu in zee gaat met een Chinees dan kunnen zij mee profiteren van dit kilo knaller verhaal en goedkope tablets op de markt brengen.
Of iets duurder met Samsung in zee gaan.
Wat wel slim zou zijn van Ubuntu is dat ze ervoor zorgen dat de mensen ook de market van Adroid op kunnen.
Het zal de consument koud laten welk besturing systeem erop staat.
Als de desktop maar flashy is en ze leuke spellen erop kunnen spelen net als de buurman/vrouw.

Om je een idee te geven hoe hard zo iets gaat.
Amazon kwam in november 2011 met de Kindle Fire op de markt, met? idd Android.
Ze wisten niet wat hun overkwam de orders waren niet meer te verwerken.
Toen ze de tablet op de site zetten, werd er meteen besteld terwijl ze nog niet eens officieel verkocht werden.
Vanaf dat moment werden er 2000 per uur besteld oftewel 50 000 per dag.
In de eerste 5 dagen nog voor de verkoop starten ware er al 250 000 stuks besteld.
Dit zorgde ervoor dat er al 2.5 miljoen pre orders waren voordat de werkelijke verkoop starten op 15 november.
Apple had maar 2.5 miljoen ipad's verkocht in de eerste maand.
bron

Het volgende zegt niets over de tablet zelf, maar wel over het aantal android apparaten die in de markt zitten.
Android Market Hits 10 Billion Downloads December 2011

En dit onderbouwd mijn stelling wat de consument wil.

#####################

Emiel  sorry maar nu moet ik je toch tegenspreken vooral nu vanille gekomen is , deze android versie is heel degelijk in elkaar gestoken.en moet niet onderdoen voor de ipad of windows 8 .

Vind jij ja. Ben dat niet met je eens. ICS=beter dan iOS, maar niet beter dan webOS, Win 8 of Ubuntu IMHO.

Ik snap niet hoe je dit nu weer kunt beweren Vistaus ??
Heb jij alles al uitgetest ?

En zoja hoe doe je dat dan ?
Win8 en Ubuntu zijn nog niet uit, en ik ken een aantal mensen die per uur alles volgen en net pas aan het testen zijn met developer rom van ployer ICS.
De ICS 4.0.3 moet nog officieel uitkomen.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/14, 12:04:24 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #53 Gepost op: 2012/01/14, 12:03:13 »
Gandyman, volledig mee eens aangaande Android vs iPad. Vooral ook met dat laatste stukje over de Fire. Inderdaad is dat een prima bewijsstuk voor goedkope tablet.

Heb ik alles al uitgetest? Ja, Win 8 getest op de desktop en aangezien de tablet-experience min of meer hetzelfde moet worden, geeft dat dus al een aardig beeld. ICS ook uitgetest, vind het niet prettig werken. Daarbij is ICS al voor 1 tablet uit op dit moment en voor eentje in testfase, dus ook op tablets te testen.
Ubuntu Unity heb ik op de Xoom gehad en via chroot op mijn Touchpad. Bodhi op mijn TP gehad. Aangezien ze verder willen met Unity, geeft het dus ook een aardig beeld. Trouwens, even een nieuwsgierige vraag: waarom val je mij aan op MIJN MENING?
« Laatst bewerkt op: 2012/01/14, 12:06:17 door Vistaus »

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #54 Gepost op: 2012/01/14, 12:25:21 »
Ik val je niet aan?
Ik was verbaasd dat je dit zij/beweerden.

Zowel de nieuwe windows8 en Ubuntu voor de tablet zijn nog niet uit dus die zijn nog niet te testen.
De nieuwste ICS is alleen als developer te downloaden en te testen en de jongens die ik ken zijn hier heel druk mee.

Dus vroeg me af hoe jij dit allemaal getest had op een tablet.....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #55 Gepost op: 2012/01/14, 14:06:39 »
Jawel, de nieuwe Windows 8 voor tablet is uitgelekt, dus dat is prima te testen en er is weinig verschil met de desktop anders dan dat er alleen Metro is. overigens wel in Virtualbox, maar het maakt mijn niet uit of ik het op touchscreen test of niet, het gaat mijn om de interface niet om touchscreen of niet. Ubuntu voor de tablet is nog niet uit nee, maar Unity is wel degelijk gericht op tablet en dus prima werkbaar op tablet. Je kunt er wel omheen blijven draaien, maar toch draait Ubuntu met Unity prima op een aantal tablets, ook al is het dan maar 95% van de experience gezien het feit dat de echte tablet-versie ietsje anders zal zijn.
Mag ik vragen hoe jij erbij komt dat ICS alleen een dev preview is? Kun je dan verklaren waarom de Amerikaanse Motorola Xoom gisteren een officiele upgrade heeft gehad van HC naar ICS?
(heb ICS btw als emulator getest)

Dus heb dat prima kunnen testen, waarvan Ubuntu met Unity al op 2 tablets.

Maar nogmaals: het gaat mij om de interface, niet waar ik het op uittest en dat is dus waarom ik keurig kan zeggen dat ik het niks vind, net als dat jij misschien niet van de Unity-interface of de GS-interface houdt. Dus of je dat nu uittest op een tablet, een laptop uit 2005 of een Mac Pro 2012, dat maakt voor mij niet uit. De interface is en blijft de interface, ongeacht waar je het op test en nee, ik hou niet van de ICS-interface en de HC-interface en de Win 8-interface is niet slecht voor tablets en Unity op een tablet is prima werkbaar en webOS hou ik van en dat is en blijft mijn mening.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/14, 14:09:41 door Vistaus »

Offline bwman

  • Lid
Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #56 Gepost op: 2012/01/14, 15:05:07 »
Dan is het eigenlijk een gevoel dat u niet van ics interface houd. en daarom is ics slechter. ik heb ook al verschillende tablets uitgeprobeert, en ik vind android nou niet zo verkeerd. als ik uitga van de prijs kwaliteit moet ik android de voorsprong geven. web os heb ik nog niet echt kunnen uittesten dus daar kan ik niet veel slecht of goed over zeggen.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #57 Gepost op: 2012/01/14, 16:26:31 »
@Vistaus

Aha nu komt de aap uit de mouw.  =D

Jij beoordeeld op uiterlijk.
Kijk dat heeft te maken met smaak, en omdat smaken verschillen valt hierover niet te discuseren.

En dit was niet uit jouw postje op te maken:

Emiel  sorry maar nu moet ik je toch tegenspreken vooral nu vanille gekomen is , deze android versie is heel degelijk in elkaar gestoken.en moet niet onderdoen voor de ipad of windows 8 .

Vind jij ja. Ben dat niet met je eens. ICS=beter dan iOS, maar niet beter dan webOS, Win 8 of Ubuntu IMHO.

bwman zegt hier iets over de werking cq kwaliteit van het OS, en heeft het hier niet over smaak.
Zoals jij het hier verwoord spreek je hem tegen.

Ik daarentegen heb het ook alleen maar over de werking,
dus stabiliteit, functionaliteit, spellen die wel of niet installeren, spontane reboots, vastlopen van Wifi, niet verbinden met G3, snelheid enz enz
om er maar een paar te noemen.

En ieder dag dat er een nieuwe ICS of android versie uitkomt word het beter en beter.
En dus verwees ik met testen naar de laatste versie van ICS die jij niet getest kan hebben op deze functies.

ff iets installeren in VB oid is natuurlijk niet testen, maar slechts even bekijken.
IMHO kan je dan niet zomaar zeggen of iets beter of slechter is.

Nogmaals, uiterlijk valt niet over te discuseren.....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #58 Gepost op: 2012/01/14, 17:02:19 »
Nee, ik beoordeel niet op uiterlijk. Ik beoordeel op INTERFACE, oftewel HOE alles werkt. Oftewel de punten die jij noemt.
Als ik om uiterlijk zou geven dan zou ik nu een iPad hebben en een dikke computer met Win 7 of GNOME Shell. Nee, ik hou van simplistisch maar toch krachtig werken. Android is slecht met multitasken, zelfs ICS. Het is niet volledig multitasken wat die task switcher doet en ik vind alles te rommelig overkomen. Heb langere tijd Android-tablet gebruikt met 3.x en Android-telefoons dus ik roep niet zomaar wat.
Op de computer gebruik ik om die reden ook Unity en E17: simplistiscn maar toch krachtig.
iOS spreekt me ook totaal niet aan. Wat mij dus aanspreekt is webOS en Windows Phone 7. WebOS werkt heerlijk en ik weet zeker dat ik met WP 7 ook geen spijt ga krijgen.

Het maakt mij niet uit welke build van ICS het om gaat, de interface blijft toch wel hetzelfde en bekend van mjjn ervaring met HC en ICS op de Galaxy Nexus.

Dus het gaat mij niet alleen om uiterlijk, maar ook om werkwijze.

We verschillen daarin van mening en dat mag best :) Einde discussie.

Offline bwman

  • Lid
Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #59 Gepost op: 2012/01/14, 17:30:12 »
idd ieder zijn mening, gevoel en smaak valt niet over te twisten, ik werk graag met android omdat het dat  doet wat ik wil dat het doet en u werkt liever met web os of een ander os als het maar doet wat jij wil dat het moet doen, dan is ieder tevreden en zo is er voor ieder wat wils of hoe zeg je dat.  :D
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #60 Gepost op: 2012/01/15, 09:34:04 »
Dit kon ik niet laten sorry.

Citaat
Omdat Zowel Windows als Apple meer gesloten zijn om aan te knutselen zal Android dus meer succesvol zijn.

Even een reactie op die uitspraak want cijfers op de pc laten iets anders zien.
bijna 99% gesloten tegen net iets meer dan 1% voor open systemen.
Blijkbaar maakt het voor mensen niet uit of het open of gesloten is.

De klant vind Android niet zoveel waard als de iPad en dat zie je dat ze wel de goedkope systemen kopen en niet de dure systemen.
Dat Android groter zal worden staat vast maar dat komt alleen door die budget systemen en niet door tablets zoals bijvoorbeeld de Samsung V10.1 tablet. Hun Galaxy serie verkoopt goed maar niet als tablet zijnde.

Apple heeft een deel te danken aan de hype maar de meeste mensen die een tablet kopen van 500 of meer willen een goede gebruikers ervaring en dat heeft de iPad.
ICS zal wel wat beter zijn maar als je kijkt naar de prime die op het moment het snelste is en ondanks dat hij eens zo snel is als de iPad 2, hij nog altijd minder soepel draait dan de iPad wil wel wat zeggen.
ICS moet alles bij een brengen maar zorgt het ook voor een soepeler systeem wat niet trager word bij meer dan 1 a 2 widgets?

Met een tablet van 200 euro mag je verwachten dat het wat trager is maar van een tablet van gelijke prijs als de iPad en soms zelfs duurder wil je dat niet hebben. Dan wil je gelijke of betere systemen hebben en dat is er nog niet.

Ik ben het met je eens dat de iPad nog wel profiteert van de hype maar dat alleen is niet waarom het nog zo goed verkoopt en ik denk dat als Android zo slecht blijft en je moet je systeem rooten om het goed te laten werken dan is dat een nadeel van Android en zal het uiteindelijk wel zijn uitwerking hebben.
Dat geld ook voor Windows 8 straks. Als dat slecht draait op de tablet, dan zal dat floppen al draait Windows op de telefoon zeer goed dus daar ben ik niet bang voor.
Ubuntu zal dus een systeem moeten hebben wat snel en soepel draait en ik geloof wel dat, dat lukt maar daarmee zijn ze er nog niet.
Reclame, reclame en nog eens reclame moeten ze maken met een hoop aandacht voor het systeem en hoe het werkt. Ik denk alleen dat ze dat niet kunnen doen vanwege het geld.
Ik denk dat Microsoft Windows 8 gaat lanceren zoals ze Windows 95 hebben gedaan.
Dat was over de top maar werkte wel.

@bwman, Ja ieder zijn smaak en mening maar Android is op dit moment niet te vergelijken met iOS en Widows op de telefoon en dat is jammer.
Hopelijk zorgt Ubuntu voor een beter systeem en laat het weer zien zoals op de pc en mac dat ze de snelste zijn.


Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #61 Gepost op: 2012/01/15, 09:58:15 »
"Ubuntu zal dus een systeem moeten hebben wat snel en soepel draait en ik geloof wel dat, dat lukt maar daarmee zijn ze er nog niet."

Het verschil is wel dat je bij Ubuntu op een tablet niet een compleet ander systeem ernaast hoeft te zetten (bijv. dual-boot webOS en Android of dual-boot Android en Ubuntu) om een andere experience te krijgen. Don't like Unity? Installeer KDE Active en dan heb je een prima experience met widgets en al :) (KDE Active is de tablet-versie van KDE) Of installeer iets totaal anders zoals LXDE of E17 Tablet. Allemaal uit de pakketbronnen. Dat voordeel heeft Ubuntu dus sowieso op al de rest.


"Reclame, reclame en nog eens reclame moeten ze maken met een hoop aandacht voor het systeem en hoe het werkt. Ik denk alleen dat ze dat niet kunnen doen vanwege het geld."

Er zijn nog 2 dingen die belangrijker zijn dan reclame: DEVELOPERS en APPS-aanbod.

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #62 Gepost op: 2012/01/15, 10:42:31 »
Ze willen met Android en de ipad gaan concurreren en dan moet je wel groots verkopen als je dat wilt doen en dan is het geen wat jij zegt geen optie.

Ach, het is maar wat je onder concurreren verstaat. Concurreren is echt niet hetzelfde als de markt van je concurrent willen overnemen. Je kan ook concurreren door je op een klein deel van die markt te richten.

Apple, Microsoft en Google zijn megabedrijven, met hijgerige aandeelhouders die zoveel mogelijk winst willen zien. Deze bedrijven willen dus ook een mega markt bedienen, als het even kan iedereen dus. Niets verdient zo simpel geld als een monopolie, een mooi voorbeeld is de verve waarmee Apple haar (bijna) monopolie op de tablet markt verdedigt, en de hoge winstmarge die ze op haar tablets kan pakken. Concurreren bestaat voor deze bedrijven dan ook voor een deel uit het leven zuur maken, en uit de markt weren van concurrenten. Zie de patentoorlogen e.d.

Canonical daarentegen heeft aangegeven dat ze zich met haar tablets op een specifiek deel van de tablet markt richt, namelijk de doelgroep die de openheid, en de community drive van Ubuntu kunnen waarderen. Daarmee concurreren ze natuurlijk met Apple, Google en Microsoft die zich op iedereen richten, maar ze hoeven daarvoor niet groots te verkopen of Android of de ipad uit de markt te drukken omdat ze zich op een vrij specifiek deel van de markt richten. Concurreren voor Canonical bestaat dan ook niet uit activiteiten om concurrenten uit de markt drukken, maar uit het maken van een prima product voor de specifieke doelgroep waar ze zich op richt.

Natuurlijk hoopt men bij Canonical wel dat er steeds meer mensen openheid en community drive kunnen waarderen en dat daarmee het marktaandeel dat ze kunnen bedienen groeit. Maar op dit moment is het marktaandeel waar men zich op richt nog vrij klein. Maar voor een klein bedrijf als Canonical is er met een kleine doelgroep een prima winst te boeken verwacht ik.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #63 Gepost op: 2012/01/15, 10:49:41 »
"Ubuntu zal dus een systeem moeten hebben wat snel en soepel draait en ik geloof wel dat, dat lukt maar daarmee zijn ze er nog niet."

Het verschil is wel dat je bij Ubuntu op een tablet niet een compleet ander systeem ernaast hoeft te zetten (bijv. dual-boot webOS en Android of dual-boot Android en Ubuntu) om een andere experience te krijgen. Don't like Unity? Installeer KDE Active en dan heb je een prima experience met widgets en al :) (KDE Active is de tablet-versie van KDE) Of installeer iets totaal anders zoals LXDE of E17 Tablet. Allemaal uit de pakketbronnen. Dat voordeel heeft Ubuntu dus sowieso op al de rest.


"Reclame, reclame en nog eens reclame moeten ze maken met een hoop aandacht voor het systeem en hoe het werkt. Ik denk alleen dat ze dat niet kunnen doen vanwege het geld."

Er zijn nog 2 dingen die belangrijker zijn dan reclame: DEVELOPERS en APPS-aanbod.

Nogmaals gebruik de citaat knop. Dat leest prettiger.

Als je garantie dan vervalt is dat voor een aantal geen optie.
Tevens blijf ik er bij dat als niemand het kent, ze het ook niet kopen en al helemaal niet weten dat ze er ook een andere Linux versie op kunnen zetten.

Ja je hebt developers nodig maar Microsoft laat al enige tijd ontwikkelaars abs maken voor hun tablet die aangepast zijn voor de tablet. Doet Ubuntu dat nu ook of moet je het doen met wat er nu is en er komen aangepaste apps zodra de tablet er is?
Ik ben namelijk niet zo zeker van het feit dat desktop apps fijn op een tablet zullen werken.
Als dat wel zou zijn, dan zouden Apple en Microsoft dat ook gebruiken.


@Thomas de Graaff, Dat is zo maar als ze zo'n uitspraak doen, dan krijgen ze het zwaar als ze uit de buurt van de concurrentie blijven. Ze hadden die uitspraak nooit moeten doen. Maar dat is mijn mening.

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #64 Gepost op: 2012/01/15, 11:08:23 »
Dit kon ik niet laten sorry.

Citaat
Omdat Zowel Windows als Apple meer gesloten zijn om aan te knutselen zal Android dus meer succesvol zijn.

Even een reactie op die uitspraak want cijfers op de pc laten iets anders zien.
bijna 99% gesloten tegen net iets meer dan 1% voor open systemen.
Blijkbaar maakt het voor mensen niet uit of het open of gesloten is.

Dit is natuurlijk een bizarre uitspraak van je.
Het is vrij logisch dat 99% gesloten software op de markt is.
Windows is als 1e begonnen voor de massa met zijn gesloten software, en tot op heden van dagen weet het gros van de mensen nog steeds niet dat er ook iets anders te verkrijgen is.
Daarnaast heb je nog de koppelverkoop van windows die ervoor zorgt dat iedereen automatisch met gesloten software komt te zitten.

Wat ik bedoelde met die opmerking was alleen maar dat meer hardware leveranciers een kans krijgen hun hardware te leveren omdat ze zelf de software kunnen bewerken.
Daarnaast is het erg populair onder de huidige generatie omdat ze zelf kunnen rommelen en er dingen mee kunnen doen die ze zelf willen.
Let wel, hier praat ik nog steeds over de telefoons en tablets.

Citaat
De klant vind Android niet zoveel waard als de iPad en dat zie je dat ze wel de goedkope systemen kopen en niet de dure systemen.
Heeft nix te maken met wat de klant het waard vind.
500 of 600 euro is voor de meeste mensen bijna een half maandsalaris, en dan word de beslissing of je ook zo'n tablet wil hebben omdat het toch een gadget is makkelijk.
Iedereen koopt binnen zijn budget en dus zullen de meeste mensen voor het goedkope kiezen.

Citaat
Apple heeft een deel te danken aan de hype maar de meeste mensen die een tablet kopen van 500 of meer willen een goede gebruikers ervaring en dat heeft de iPad.

Lijkt me logisch als je zoveel geld eraan uitgeeft.
Komt nog bij dat Apple zijn hardware en software op elkaar zijn afgestemd, het zou me dus verbazen als dit niet goed zou werken.

Citaat
ICS zal wel wat beter zijn maar als je kijkt naar de prime die op het moment het snelste is en ondanks dat hij eens zo snel is als de iPad 2, hij nog altijd minder soepel draait dan de iPad wil wel wat zeggen.
ICS moet alles bij een brengen maar zorgt het ook voor een soepeler systeem wat niet trager word bij meer dan 1 a 2 widgets?

Ik wil niet beweren dat ICS beter is dan Apple, wat wel een feit is dat ICS, Android en Momo atm zeer hard aan het werk zijn om hun software te verbeteren.
Ik heb trouwens nog nooit gezien dat software zo snel evalueerden, bijna dagelijks/wekelijks komen er verbeterde versies uit voor de tablet.

Citaat
Met een tablet van 200 euro mag je verwachten dat het wat trager is maar van een tablet van gelijke prijs als de iPad en soms zelfs duurder wil je dat niet hebben. Dan wil je gelijke of betere systemen hebben en dat is er nog niet.

Ik heb zo'n 10" Intertoys ding van €199.- in me handen gehad en ermee gespeeld en gerommelt.
En het verbaasde me dat zelfs met meerdere widgets (10 stuks) dat ding behoorlijk soepel bleef werken.
En toen stond er nog Android 2.3 op.

Citaat
Ik ben het met je eens dat de iPad nog wel profiteert van de hype maar dat alleen is niet waarom het nog zo goed verkoopt en ik denk dat als Android zo slecht blijft en je moet je systeem rooten om het goed te laten werken dan is dat een nadeel van Android en zal het uiteindelijk wel zijn uitwerking hebben.

Je hoeft je systeem niet perse te rooten om het beter te laten werken.
ATM is er software te over in omloop waarmee je makkelijk (zelf voor de leek) andere roms erop kan zetten.
En zoals ik al eerder zij, dagelijks/wekelijks komen er nieuwe roms dit gaat razendsnel.

Citaat
Reclame, reclame en nog eens reclame moeten ze maken met een hoop aandacht voor het systeem en hoe het werkt. Ik denk alleen dat ze dat niet kunnen doen vanwege het geld.

Ze hoeven niet perse reclame te maken, ze moeten de hardware boeren benaderen en ervoor zorgen dat de mensen genoeg spellen en andere zaken hebben om erop te installeren.
Ze zouden er goed aan doen een aliantie te sluiten met Google zodat je ook via de market van Google software kan installeren.
Kan ook weer een nadeel zijn omdat je dan weer geen geld verdiend aan die software......

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #65 Gepost op: 2012/01/15, 11:13:59 »
@Thomas de Graaff, Dat is zo maar als ze zo'n uitspraak doen, dan krijgen ze het zwaar als ze uit de buurt van de concurrentie blijven. Ze hadden die uitspraak nooit moeten doen. Maar dat is mijn mening.

Nou, dan is naar mijn mening deze hele discussie waarbij de Ubuntu tablet wordt vergeleken met de andere tablets, zonder onderscheid te maken naar doelgroep waarop men zich richt, vrij onzinnig.

De interessante vraag is wat mij betreft of de Ubuntu tablets voor de doelgroep waar Ubuntu zich op richt interessanter is dan de tablets van Apple, Android of Google. Ik verwacht dat een Ubuntu tablet in deze markt goed gaat scoren, en dat Ubuntu door zich te richten om meerdere marktsegmenten, zoals telefontie, tablets, tv, steeds meer mensen de voordelen van open en community driven producten kan laten ervaren.

Het gaat misschien niet zo snel (hoewel je nooit weet hoe iets plots populair kan worden), maar wat mij betreft ook liever wat trager. Enigszins trage en organische groei past wel bij een community product. Een gemeenschap en het product evolueren gezamenlijk, en dat kan niet te snel. Hoewel het ontwikkelen van een communitydriven product wat geduld vereist heeft het wel weer het voordeel van een trouwe gebruikers groep. Waar traditioneel ontwikkelde producten na de ene hype vervangen worden door de volgende hype zijn gebruikers van producten die door een gemeenschap gedragen worden denk ik veel trouwer, en minder hype gevoelig.

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #66 Gepost op: 2012/01/15, 11:21:02 »
Ubuntu is idd op veel vlakken druk zich op de markt te zetten.

Voorbeeld is bijv. deze KNO tablet.
http://www.omgubuntu.co.uk/2010/12/dual-screen-ubuntu-based-tablet-kno-to-ship-this-month/

Ik vind hem zelf erg duur, maar ze prijzen hem aan met het feit dat je snel je geld terug verdiend.
Of het werkt ?

Neemt niet weg dat Canonical toch wel druk zoekende is in de markt om Ubuntu weg te zetten.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #67 Gepost op: 2012/01/15, 11:28:00 »
Persoonlijk denk ik dat een Ubuntu tablet nog wel wat tijd en community feedback nodig zal hebben alvorens een tablet OS kwalitatief op hoog niveau zal staan. Met name omdat ook de apps hierop aangepast en voor ontwikkeld dienen te worden. Op de desktop heet het ook wat jaren geduurd voor we op het huidige niveau waren. Wel ben ik benieuwd of de community bereid zal zijn de portemonnee te trekken om een Ubuntu tablet aan te schaffen als het OS nog in ontwikkeling is. Een alternatief zou wellicht kunnen zijn als het mogelijk is om de tablet software in een virtuele machine te testen zodat getest kan worden zonder meteen hardware aan te hoeven schaffen. Want wil je echt een community product neerzetten, dan moet de community al in een vroeg stadium kunnen testen en bijdragen.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/15, 11:30:53 door Thomas de Graaff »

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #68 Gepost op: 2012/01/16, 10:41:33 »
LOOOOL. Even offtopic hoor, maar aangaande ICS heeft Ainol nu iedere andere fabrikant gepowned:  http://bit.ly/wTZ5f0

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #69 Gepost op: 2012/01/16, 11:05:46 »
Ik word doorverwezen naar een adver van die 7" tablet en die versie ken ik al.
Je kan beter de 10" kopen, kast is steviger, snellere cpu 1.2Ghz en meer geheugen, 1Gb ipv 512.

In de adver. staatFree Shipping, echter zij hebben deze kosten er al in verwerkt.
Dat is voor UPS meestal rond de €30.- of €40.- euro, je kan er dus beter meerdere kopen. XD

Dit model is al een stuk beter:
http://www.dealextreme.com/p/9-7-ips-capacitive-android-2-3-table-pc-w-dual-camera-wifi-bluetooth-hdmi-tf-8gb-rk2918-1-2ghz-105499

Voor andere leuke deals is het goed om hier te kijken:
http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=momo11&catId=0

Wel zelf ff android 4.0 erop zetten of rom naar keuze.
De nieuwste ICS (beta) werkt al heel mooi en geeft dezelfde ervaring als de Ipad..
« Laatst bewerkt op: 2012/01/16, 11:14:37 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #70 Gepost op: 2012/01/16, 11:16:29 »
Dealextreme heeft altijd Free Shipping hoor en levering is niet via UPS maar via Hong Kong Post naar NL waar PostNL de aflevering verzorgd.

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #71 Gepost op: 2012/01/16, 11:17:29 »
BTW hier kan je de 4.0 vinden.
http://www.ployer.cn/android4.0.asp
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #72 Gepost op: 2012/01/16, 11:27:04 »
Niets meer dan geweldig nieuws. Kijk eens hoe prachtig dat ding is:



Ik zou nooit geen Windows tablet of iPad kopen.

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #73 Gepost op: 2012/01/16, 11:34:49 »
Ziet er idd goed uit, nu maar hopen dat Ubuntu een goede rom kan maken voor alle merken tablets.

Wat ook van belang blijft is dat men software kan downloaden van Google market en dat deze ook werkt in Ubuntu.
Dit hoop ik echt van harte, dan zal het voor Ubuntu een gelopen race zijn  XD
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #74 Gepost op: 2012/01/16, 12:36:02 »
Ziet er idd goed uit, nu maar hopen dat Ubuntu een goede rom kan maken voor alle merken tablets.

Wat ook van belang blijft is dat men software kan downloaden van Google market en dat deze ook werkt in Ubuntu.
Dit hoop ik echt van harte, dan zal het voor Ubuntu een gelopen race zijn  XD

Precies. Want iets van een ander systeem downloaden is ook zo belangrijk. Daarom ook dat Canonical zo goed geinvesteerd heeft zodat we alle Windows-programma's nu native kunnen draaien op Ubuntu. Wat een verbetering is dat!