Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kon niet alle pakketbronindices downloaden  (gelezen 951 keer)

sylla

  • Gast
Kon niet alle pakketbronindices downloaden
« Gepost op: 2009/01/07, 21:13:35 »
hallo,

ik krijg steeds volgende melding als ik de updatemanager zijn gang wil laten gaan:

Kon niet alle pakketbronindices downloaden

De pakketbron is mogelijk niet meer beschikbaar of kon niet bereikt worden vanwege netwerkproblemen. Een eventueel beschikbare oudere versie van de mislukte index zal gebruikt worden. Anders zal de pakketbron worden genegeerd. Controleer uw netwerkverbinding en verzeker u ervan dat het adres van de pakketbron in de voorkeuren goed is ingesteld.

euh als beginnen amateur sta ik bijna nergens. HELP

Re: Kon niet alle pakketbronindices downloaden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/07, 21:17:02 »
Misschien de CD-rom nog aangevinkt bij softwarebronnen? Zorg voor een goede internetconnectie, en ga naar systeem => beheer => softwarebronnen. Onderin het venster kun je zien of de cd-rom aan staat gevinkt. Zo ja, uitvinken. Klik dan op sluiten, en kies dan voor herhalen.

Ik werk in de engelse versie, dus de vertaling kan wat fout zitten :p
Op de chat te vinden als debiantux

rpoppel

  • Gast
Re: Kon niet alle pakketbronindices downloaden
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/07, 21:18:30 »
Ik had vanavond dezelfde fout. Net nog maar eens geprobeerd en nu werkt het weer normaal.

Re: Kon niet alle pakketbronindices downloaden
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/07, 22:14:24 »
Volgens mij krijgt ge ook soortgelijke melding als ge een versie van Ubuntu gebruikt die niet meer ondersteund word. Dus bij deze: welke versie hebt ge?

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Kon niet alle pakketbronindices downloaden
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/09, 11:24:01 »
Volgens mij krijgt ge ook soortgelijke melding als ge een versie van Ubuntu gebruikt die niet meer ondersteund word. Dus bij deze: welke versie hebt ge?

Ik kreeg hem ook zojuist, ik werk met 8.04. Na een paar keer updaten via terminal is alles weer gewoon!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kon niet alle pakketbronindices downloaden
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/09, 11:25:04 »
Even overschakelen op de Hoofdserver. De Nederlandse server is er blijkbaar nog niet helemaal klaar voor.