Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend  (gelezen 10254 keer)

Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Gepost op: 2011/03/31, 17:27:58 »
Gekopieerd van blogbericht: 'Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend'.
Citaat
Maandag ontving ik deze e-mail:
"Removed from locoteams-approved at 2:06 on March 28th, 2011. Re-apply as
soon as you feel ready!"

Dit houdt in dat Ubuntu Nederland nu verwijderd is uit het 'Approved LoCo Teams'-team op Launchpad. We zijn nu ook officieel niet meer gemarkeerd als officieel goedgekeurde lokale gemeenschap, nadat eerder al in Launchpad bug #693178 de stemming niet goed uitviel voor Ubuntu Nederland.

Wat houdt dit in? Ten eerste dat we geen stempel van de internationale gemeenschap hebben, dat is jammer. Daarnaast krijgen we ook geen grote hoeveelheden CD's meer opgestuurd en sta je minder sterk.

Het is jammer dat het zover is gekomen, maar na alle onrust en gebrek aan organisatie kwam het niet geheel onverwacht. Het lijkt me goed om nadat we de verkiezingen gehad hebben weer bezig te gaan met een nieuwe poging. We kunnen ons ieder moment weer opgeven voor herkeuring. Ik weet niet of het nog lukt voor de Linux-themadagen eind mei, maar we kunnen onze best doen.

Vandaag kreeg ik een e-mail van een een lid van de LoCo Council waarin de beweegredenen van de raad werden uitgelegd. Ik ga deze e-mail niet letterlijk publiceren omdat het geen openbare communicatie was, maar vat de belangrijkste punten hier samen.

Er zijn drie dingen waar de raad naar kijkt bij een herkeuring:
  • Laat het team activiteit zien?
  • Heeft het team plannen voor de toekomst?
  • Hoe helpt de officiële erkenning hen bij hun werk?

De raad vond dat er te weinig activiteit te zien was op het moment van de afkeuring, dat er onduidelijkheid was over de toekomst en dat er teveel onrust was in de gemeenschap. Daarnaast wilden ze door het intrekken van de erkenning een signaal afgeven, hopend dat het zou leiden tot bezinning.

Ze willen de volgende keer boven alles vooruitgang zien. Als we kunnen laten zien dat we hard gewerkt hebben om de genoemde problemen te verhelpen en dat er toekomst is, dan moeten we snel weer goedgekeurd worden.

De wereld vergaat niet, we zijn niet definitief afgeserveerd en ik heb goede hoop dat we al snel weer een nieuwe poging kunnen wagen om goedkeuring te verkrijgen. Maar dat is aan de gemeenschapsraad.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/31, 18:27:20 »
Citaat
Maandag ontving ik deze e-mail:
"Removed from locoteams-approved at 2:06 on March 28th, 2011. Re-apply as
soon as you feel ready!"

deze kreeg ik ook. via launchpad.
die andere redenen zijn voor mij zeer motiverend om.....ja wat eigenlijk?
kortom verwarrend.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/31, 19:14:33 »
Jammer. Ik heb toch een beetje het gevoel, dat men een soort "voorbeeld" heeft willen stellen.... Zoiets is nooit gunstig voor het subject, want men is dan extra streng.

Enfin, het is niet anders. Het is in elk geval de moeite waard om over enige tijd een nieuwe gooi te doen.

Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/31, 19:23:12 »
Jammer. Ik heb toch een beetje het gevoel, dat men een soort "voorbeeld" heeft willen stellen.... Zoiets is nooit gunstig voor het subject, want men is dan extra streng.

Enfin, het is niet anders. Het is in elk geval de moeite waard om over enige tijd een nieuwe gooi te doen.
Ik heb het gevoel dat ze niet zozeer een signaal wilden afgeven naar de andere LoCo's door ons niet door de herkeuring te laten komen, maar een signaal aan ons. Ze wilden ons wakker schudden.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/31, 19:27:32 »
Citaat
Ik heb het gevoel dat ze niet zozeer een signaal wilden afgeven naar de andere LoCo's door ons niet door de herkeuring te laten komen, maar een signaal aan ons. Ze wilden ons wakker schudden.

nou doornroosje is wakker nu. maar weet niet hoe  de internationale community te "pleazen".
« Laatst bewerkt op: 2011/03/31, 21:16:21 door leoquant »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/31, 19:46:18 »
Droevig ............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/31, 20:12:58 »
Snap nog altijd niet wat ze willen ?. ???
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/31, 20:30:45 »
Snap nog altijd niet wat ze willen ?. ???

Een goed georganiseerde community die haar activiteiten goed en duidelijk bijhoudt?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/31, 22:24:55 »
Snap nog altijd niet wat ze willen ?. ???

Wat men -althans voorzover ik het heb meegekregen- wil, is vnl. structuur. Visie, vastgelegde besluitvormingsprocessen, heldere verdeling van taken en verantwoordelijkheden, en documenteren wat men doet en waarom.
Dat is niet verkeerd, tenzij het documenteren belangrijker wordt gevonden dan het nut van de acties zelf [/ervaringsmodus off]. Maar die indruk krijg ik vooralsnog niet.

Alles in één keer zal niet gaan vlotten, is m'n ervaring uit het bedrijfsleven. Het duurt wel even voordat iedereen (ok, de praktijk, de meesten) dezelfde kant op gaan.

Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/31, 23:04:15 »
te weinig activiteit te zien was op het moment van de afkeuring. Dat begreep ik dus niet , de rest wel.
Vind het toch allemaal een beetje te bureaucratisch ,maar wie ben ik nietwaar.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/31, 23:34:45 »
 ???

Misschien een stomme vraag...

Ik als gebruiker van Ubuntu.... En als enthousiast reklame maker. Wat gaat dat betekenen voor mij? Wat zal er dan veranderen. Ik begrijp uit de teksten van Sense dat dit niet goed is. Wat ik niet begrijp als leek. Waarom het niet vanzelfsprekend is dat we als Nederland ingeschreven staan als Loco team. Dat het ene land hier beter in presteerd oke. Maar dan wat.

Als ik tussen de regels door lees van Sense is het probleem structuur? Maar we zijn toch vrijwilligers? En geen winstgevende organisatie die haar voortgang behoud door verschillende structuren tot een geheel te laten samensmelten. En doordat er betaald word een prestatie verwacht word.
Natuurlijk verwacht je van een vrijwilliger wel een prestatie, maar dan kan je niet verwachten dat iedereen dit naast een betaalde baan kan behappen.

Het gratis krijgen van cd-roms was al niet mogelijk. Of tenminste weet ik de weg niet. Ik heb verschillende keren geschreven of ik voor het uitdragen van Ubuntu een setjes cd roms mag om uit te delen. En ik krijg een antwoord met een prijskaartje. Ik als reklame maker moet dan dus betalen om Ubuntu uit te dragen. Ik heb dit laatst ook gezien. Moest dus zelf een pakketje cd's kopen. = 20 euro. Daarbij deze zelfstandig branden. = X aantal uren naast je pc-tje zitten. Brandstof voor de auto om heen en weer te rijden. Dat is dan zo'n 30 euro in totaal om een lezing te geven over waarom mensen Ubuntu moeten gebruiken??

Bovenstaande punten geven mij vreemde vragen over a; het nut van het Loco team en b; Waar we informatie vandaan moeten halen als hun zelf deze niet uitdragen wegens de voor mij vreemde bedrijfs-structuur. Deze zou toch een vrijwillige structuur moeten hebben?

MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #11 Gepost op: 2011/04/01, 06:49:23 »
@furioza

Ik denk dat Sense beter kan uitleggen wat de voordelen van de officiële LoCo-status zijn dan ik, maar voor zover ik weet zijn er pakketten promotiematerialen die alleen beschikbaar zijn voor LoCo's.

Het bestellen van pakketjes cd's kan via Shipit. De afgelopen jaren is het mij gelukt om bij iedere vrijgave een stapeltje van 10 te krijgen. Dat is niet veel als je ze ook nog bij lezingen of workshops wilt uitdelen, dat klopt.

Ik kan wel begrijpen dat de wereldwijde Ubuntu gemeenschap (want niet het bedrijf Canonical heeft de LoCo-status ontnomen, belangrijk verschil) een kwaliteitsnorm hanteert voor alles wat rond het merk 'Ubuntu' wordt gedaan. Vergis je niet, dat merk is zo sterk dat heel wat mensen denken dat Ubuntu en Linux twee verschillende dingen zijn. Vrijwilligers zijn geen professionals, maar iedere vrijwilligersorganisatie heeft regels over de organisatie, over het al dan niet acceptabele gedrag en mogelijkheden voor royement. In de Ubuntu Council zitten ook vrijwilligers die werkzaam zijn in hun respectieve Ubuntu gemeenschappen. Het is dus geen top-down beslissing vanuit een bedrijf, maar een peer-review van andere Ubunteros.

De dreiging leverde een tijdje geleden een forse impuls op om wat zaken beter te regelen. Maar voor die tijd was er een hoop gedoe, was het niet altijd prettig vertoeven op het forum. Er werd wel hard gewerkt en ik vind het jammer dat juist op dat punt onvoldoende erkenning was. De afgelopen maanden is er ook een boel verbeterd. Voor zover ik kan zien is de sfeer op het forum enorm verbeterd. De moderators zijn goed bezig en durven in te grijpen als het nodig is. De recente kwestie met Vistaus is voor mij als bezoeker keurig afgehandeld (mijn complimenten nog!). Aan de organisatie wordt gewerkt. Ik heb er alle vertrouwen in dat we een volgende keer die LoCo-status weer terug krijgen.

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #12 Gepost op: 2011/04/01, 09:26:27 »
Ik kan wel begrijpen dat de wereldwijde Ubuntu gemeenschap (want niet het bedrijf Canonical heeft de LoCo-status ontnomen, belangrijk verschil) een kwaliteitsnorm hanteert voor alles wat rond het merk 'Ubuntu' wordt gedaan. Vergis je niet, dat merk is zo sterk dat heel wat mensen denken dat Ubuntu en Linux twee verschillende dingen zijn. Vrijwilligers zijn geen professionals, maar iedere vrijwilligersorganisatie heeft regels over de organisatie, over het al dan niet acceptabele gedrag en mogelijkheden voor royement. In de Ubuntu Council zitten ook vrijwilligers die werkzaam zijn in hun respectieve Ubuntu gemeenschappen. Het is dus geen top-down beslissing vanuit een bedrijf, maar een peer-review van andere Ubunteros.

Kijk de eerste duidelijke uitleg .. dank U.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #13 Gepost op: 2011/04/01, 10:12:23 »
@furioza

Vrijwillig is niet hetzelfde als vrijblijvend.
Ook een vrijwilliger heeft verantwoordelijkheid (plus de bijbehorende verantwoording), commitment en neemt zijn/haar rol serieus. Dat gaat het beste door vooraf afspraken te maken over prestaties/resultaten en gedrag. En door als opdrachtgever/leidinggevende vooraf een duidelijk waarheidsgetrouw beeld te geven van de tijdsbesteding en verwachtingen. Op die manier weten vrijwilligers waar ze aan toe zijn en kunnen ze inschatten of het 'past' (naast een betaalde baan, en/of bij de persoon). Daarmee houd je cv-dressers buiten de deur en voorkom je dat vrijwilligers na 3 maanden afhaken.

Ik doe zelf veel vrijwilligers werk en werk ook veel met vrijwilligers en weet dat het in de praktijk vaak anders gaat. Helaas kom ik nog vaak tegen dat onbetaald werk niet serieus wordt genomen (zowel door de vrijwilligers zelf (och ik doe dat er even bij, laat ik het eens proberen) als door de buitenwereld: "als je er niet voor betaald krijgt kan het niets zijn"....). Zelf doe ik vrijwilligerswerk waarbij veiligheid en ethische/juridische aspecten belangrijk zijn; dan moet je serieus met je taak omgaan.

Grote hulp daarbij is een duidelijke aansturing door opdrachtgever/leidinggevende/LoCo bestuur. Een vrijwilliger heeft het meest aan struktuur, duidelijkheid en eerlijkheid. Ook als dat soms minder leuk is, of wanneer dat inhoud dat je 'Nee' moet verkopen.


Het voordeel van werken met vrijwilligers is dat je vaak erg betrokken mensen treft die dit werk doen omdat ze het echt leuk vinden!
Dat geeft energie!


VV


Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #14 Gepost op: 2011/04/01, 10:27:28 »
Ik heb als lid van het team een aantal maal cd's aangevraagd voor evenementen. Als lid van een officieel LoCo team krijg je makkelijker cd's dan zomaar iemand, of een lid van een niet officieel LoCo team. Daarnaast mogen officiële LoCo teams volgens mij de logo's, merknaam e.d. van Ubuntu gebruiken, ik weet niet of dit ook geld voor niet officiële teams.

Dus er zit wel degelijk waarde aan een officiële status, vooral voor promotionele activiteiten denk ik. Maar het belang moet ook niet overdreven worden vind ik. Een gezonde bloeiende gemeenschap waar dingen die ondernomen worden goed lopen, en vrijwilligers met veel plezier kunnen bijdragen is belangrijker dan een pakket cd's. Wat dat betreft, als ik een (natuurlijk puur fictieve) keuze zou moeten maken tussen het Mwanzo project of een officiële status, dan zou ik kiezen voor het Mwanzo project om de waarde van zo'n status enigszins in perspectief te plaatsen.

Verder ben ik het trouwens helemaal eens met de beslissing om Ubuntu-NL geen officiële status te geven. Er is nog altijd onduidelijkheid over het functioneren, en de organisatie van de leiding van Ubuntu-NL. Er zijn inmiddels volgens mij goede plannen gemaakt om een daadkrachtige en open leiding van Ubuntu-NL mogelijk te maken. Maar op dit moment moeten die plannen zich nog steeds in de praktijk bewijzen. Nu al de status van een officieel LoCo eisen terwijl Ubuntu-NL feitelijk gezien nog steeds in dezelfde situatie zit als de afgelopen jaren met een onduidelijk of niet goed functionerend bestuur lijkt me vergelijkbaar met het opeisen van de beker omdat er hard getrained is.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/01, 10:29:39 door Thomas de Graaff »

Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #15 Gepost op: 2011/04/01, 16:38:04 »
Er is volgens mij wat onduidelijkheid over de CD's. Laat ik eens uitleggen hoe dat precies werkt. Toen Ubuntu begon wilde Canonical zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen bereiken. Iedereen die een CD aanvroeg via ShipIt kreeg er eigenlijk altijd wel één. Nu Ubuntu gegroeid is, is het minder noodzakelijk om mensen te lokken met gratis CD's. Bovendien is het door de toegenomen populariteit ook steeds meer geld gaan kosten.

Het beleid is dan ook aangepast. Het idee is dat mensen in westerse landen over het algemeen snel genoeg internet hebben om de CD's te downloaden en te branden of op een USB-stick te zetten wanneer ze Ubuntu willen installeren. Ze worden nu alleen nog maar verstuurd naar mensen uit landen met slechte internetverbindingen. Daarnaast krijgen Ubuntu Members ook nog gratis een CD als ze daar om vragen. Voor eigen gebruik is het dus in Nederland niet meer mogelijk om CD's aan te vragen. Maar het is wel vaak zo dat je iets weg wilt geven op evenementen. Bovendien kun je beginnende gebruikers niet vragen om zelf een CD te gaan branden. Daarom krijgen erkende LoCo's ook voor elke versie van Ubuntu – wanneer ze er om vragen – een flinke hoeveelheid CD's toegestuurd. Die kunnen ze dan uitdelen bij conferenties en dergelijke. Over die CD's had ik het. Voor individuen verandert er niks, het is alleen vervelend dat we nu geen Ubuntu 11.04 CD's kunnen aanvragen voor de Linux-themadag, als we niet voor die tijd onze erkenning weer terug krijgen.

Dit systeem van goedkeuring is niet bureaucratisch, maar het is een middel van de Ubuntu-gemeenschap om LoCo's te controleren. Het gaat om CD's, nieuw erkende LoCo's krijgen ook een spandoek opgestuurd, het gaat om serieus genomen worden, het gaat ook om prestige en het gaat om een lijstje: we staan nu in de LoCo Directory niet meer gemarkeerd als erkend, maar als onofficieel. Dat kan mensen afschrikken en bovendien gaan veel andere lijsten alleen uit van erkende teams, dus zijn we minder goed te vinden.
We hoeven geen honderd formulieren in te vullen, we moeten enkel aan kunnen tonen dat we actief zijn. Foto's en de voortgang bijhouden zijn al genoeg. Mwanzo is een goed voorbeeld om te laten zien dat we hard aan het werk zijn.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #16 Gepost op: 2011/04/01, 16:57:26 »
...Wat gaat dat betekenen voor mij? Wat zal er dan veranderen.
Als ik jouw verhaal zo lees zal er voor jou persoonlijk op dit moment dus niets veranderen.

...
Foto's en de voortgang bijhouden zijn al genoeg. Mwanzo is een goed voorbeeld om te laten zien dat we hard aan het werk zijn.
De Jams en onze aanwezigheid op de linuxthemadag zijn ook mooie voorbeelden. Deze activiteiten zijn ook uitermate geschikt voor foto's, bloggen, etc ;)

furioza, jij geeft dus wel eens een lezing. Misschien is het een idee dat je elke keer wat fotootjes schiet? Dat zouden we weer mooi op de planet of het prikbord kunnen zetten met een kort verhaaltje. Want dat verhaaltje doe je volgens mij al op dit forum...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #17 Gepost op: 2011/04/02, 00:21:33 »
Sense

Als er nu verder geen motivatie is voor de afkeuring dan dat een-regelige berichtje, waarom zou je je dan verder drukmaken. Als je de hele gang van zaken procesmatig bekijkt; ze laten je gewoon bungelen.
Zo werkt dat. Policy.
Zolang ze zo weinig argumenten geven, en ook geen duidelijke richtlijnen hoe dan wel, dan ben je toch niet van deze wereld als je enige waarde hecht aan zo'n oordeel.
En die CD's en al die andere zogenaamde voordelen; wordt daar nu niet veel te veel waarde aan gehecht? Wat maakt het nou helemaal uit. Echt helemaal niks. Klinkt misschien cynisch, maar kijk naar de feiten. Hoe harder jij je uitslooft, hoe langer ze je aan het lijntje houden. Hun "macht" berust op hun vermeende
achterban, maar de eerste goedkeuringen zijn gewoon zonder slag of stoot verleend; alleen om een clubje bij elkaar te krijgen. Dacht je echt dat het in andere landen beter werkt?

Ik zou er verder geen woord aan vuil maken. Lekker verder gaan met de verkiezingen en de boel eens op z'n beloop laten.

Vr.groet, peter

Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #18 Gepost op: 2011/04/02, 10:31:20 »
Sense

Als er nu verder geen motivatie is voor de afkeuring dan dat een-regelige berichtje, waarom zou je je dan verder drukmaken. Als je de hele gang van zaken procesmatig bekijkt; ze laten je gewoon bungelen.
Zo werkt dat. Policy.
Zolang ze zo weinig argumenten geven, en ook geen duidelijke richtlijnen hoe dan wel, dan ben je toch niet van deze wereld als je enige waarde hecht aan zo'n oordeel.
En die CD's en al die andere zogenaamde voordelen; wordt daar nu niet veel te veel waarde aan gehecht? Wat maakt het nou helemaal uit. Echt helemaal niks. Klinkt misschien cynisch, maar kijk naar de feiten. Hoe harder jij je uitslooft, hoe langer ze je aan het lijntje houden. Hun "macht" berust op hun vermeende
achterban, maar de eerste goedkeuringen zijn gewoon zonder slag of stoot verleend; alleen om een clubje bij elkaar te krijgen. Dacht je echt dat het in andere landen beter werkt?

Ik zou er verder geen woord aan vuil maken. Lekker verder gaan met de verkiezingen en de boel eens op z'n beloop laten.

Vr.groet, peter

Ik heb dus nog een reactie gekregen, dat ik samenvatte in het bericht. Daarin worden meer redenen genoemd.

De LoCo Council wordt gekozen door Ubuntu Members, ze zijn dus door de internationale Ubuntu-gemeenschap aangewezen om toe te zien op de kwaliteit van de lokale gemeenschappen. Ik heb niet het gevoel dat ze ons laten bungelen, maar ik vond wel dat ze langzaam waren met reageren. Daar hebben ze nu ook hun excuses voor aangeboden, ik hoop dat het in de toekomst beter gaat.

Het is geen vriendjespolitiek, het is niet zo dat wij pech hebben er uit gepikt te worden om een voorbeeld te stellen.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #19 Gepost op: 2011/04/02, 10:42:57 »
Citaat
het is niet zo dat wij pech hebben er uit gepikt te worden om een voorbeeld te stellen.
Nou, ik wil niet veel zeggen hoor, maar dat lees ik toch wel terug in het verhaal:

Citaat
Daarnaast wilden ze door het intrekken van de erkenning een signaal afgeven, hopend dat het zou leiden tot bezinning.

Een signaal afgeven, aan wie...........of als voorbeeld voor iedere LoCo?
Een signaal aan ons, om ons tot bezinning te dwingen. Misschien een beetje een laat signaal, maar toch. Het is niet zo dat het intrekken van een keuring breed wordt uitgemeten in de internationale gemeenschap, dus als ze al aan anderen een voorbeeld wilden stellen, dan heeft dat niet veel zin, want die zien het toch niet.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #20 Gepost op: 2011/04/02, 11:24:25 »
Kijk, nog iemand die wat kritischer naar een aantal zaken kijkt. Het is en blijft een vrijwilligers club, en daar kun je enerzijds grootse dingen van verwachten, anderzijds kun je geen al te hoge eisen stellen. En let maar op; wat Femke schrijft over vertrouwen en op elkaar kunnen bouwen, dat wordt straks nog een heel probleem. Voor de rest laat ik het hier maar even bij.

Vr.groet, peter


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #21 Gepost op: 2011/04/02, 11:41:54 »
Hoe dan ook, ik verwacht van de kandidaten bij deze verkiezing, dat zij allen bereid en in staat zijn om met elkaar samen te werken. Blijkbaar is dat niet vanzelfsprekend.  ???

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #22 Gepost op: 2011/04/02, 12:03:18 »
Blijkbaar snap jij weer niet wat er wordt bedoeld. Alleen aan de zijlijn commentaar geven, hoe heet dat ook alweer? Oh ja, de beste stuurlui staan aan wal.

Nou nou.....

In mijn ogen diskwalificeer je jezelf hiermee volledig, voor elke denkbare bestuursfunctie. Niet in staat tot langdurige samenwerking, conflictzoekend.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #23 Gepost op: 2011/04/02, 12:15:52 »
Zeg, kan het wat minder hoogpolig gelijk.
Duidelijk moet zijn dat er verschil is tussen verwachtingen en eisen. Je zou nogal naief zijn als je veronderstelt dat je eisen kunt stellen die geheel aan jouw verwachtingen voldoen.

Vr.groet, peter

Een oud rijm met variatie:

Laat besturen die besturen willen
Ik heb bestuurd, laat mij maar chillen.

« Laatst bewerkt op: 2011/04/02, 12:21:09 door Petervdw »

Offline UndiFineD

  • Lid
Re: Ubuntu Nederland officieel niet meer erkend
« Reactie #24 Gepost op: 2011/04/02, 12:33:42 »
Dat we niet meer een officiéle LoCo zijn is jammer, het zat er aan te komen.
Het is echter niet zo dat we dat niet meer kunnen worden.
Ik zou willen aandringen om niet te veel naar het verleden te blijven kijken.
veni vidi vici

Nu ten eerste is het belangrijk dat de nieuwe gemeenschapsraad elkaar leert kennen.
elkaars doelstellingen samen leggen en te verzamelen waar men zich voor gaat inzetten.
Daarbij zal ten eerste moeten worden gekeken naar wat het eigen team nodig heeft.

Ik hoop dan ook van ieder team te horen wat zij nodig hebben van de gemeenschapsraad,
en wat de gemeenschapsraad voor hen kan betekenen.

De Ubuntu Jams zijn daar een voorbeeld van, die organiseren we niet omdat het zo nodig moet
voor Ubuntu wereldwijd, maar voor onszelf toch ? Ik hoop dat er meer mensen opaf komen,
en anders is het gewoon een gezellig bijeenkomen voor onszelf.

In de toekomst kunnen we weer kijken naar officiele erkenning.
Het staat heel indrukwekkend als je zegt dat we 12000+ leden hebben op ons forum,
dat schept verwachtingen. Realistischer is misschien als er zo'n 200 leden actief zijn.
Dat stelt bij de EMEA regional board hele andere verwachtingen.
Ubuntu steunpunt Ureterp, Linux gebruiker sinds 1995