Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: V runlevel compatibility  (gelezen 770 keer)

Offline Panpan

  • Lid
V runlevel compatibility
« Gepost op: 2012/03/22, 14:43:28 »
Hi,
 Na het opstarten van mijn Compaq Presario M2000 met een Linux Ubuntu 11.10 partitie op de L schijf naast mijn MS WIndows XP op C schijf krijg ik vlak voor de keuze van het OS menu (1) Windows (2) Ubuntu een foutmelding die ik haast niet kan ontcijferen omdat het voorbij flashed. Echter heb ik 'error NFTS' kunnen ontcijferen.
Daarna krijg ik een keuze menu voor de opstart modus:
  • Ubuntu with Linux 3.0.0-12 generic
    Ubuntu recovery modus
    Windows XP
Ook 'crashed' Ubuntu vaak met als laatste regel:
stopping system V runlevel compatibility

In mijn systeem instellingen >systeem info krijg ik te zien:
Geheugen 716.4 Mib
Processor: Intel 1.4 GHZ
Grafisch: onbekend
Type besturingsysteem: 32 bit
Schijf: 0 bytes
 
Bij het tabblad grafish word het stuurprogramma en de omgeving als onbekend beschreven.

Wat is hier allemaal mis/?






Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: V runlevel compatibility
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/22, 17:43:09 »
- wat voor videokaart zit erin:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Maak-automatisch-een-handig-overzic

- doe eens een geheugenproef (memtest), vanuit het Grubmenu. Uurtje laten stampen, in elk geval totdat er een volledige cyclus is voltooid. Zijn er foutmeldingen?

Re: V runlevel compatibility
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/22, 17:45:27 »
Het lijkt me eerder dat de schijf foutief is. Ofwel de schijf is kaduuk, ofwel er is een corrupt bestandssysteem.
Hoewel die melding over System V alleen maar komt als je videokaart niet wordt herkend... vreemd.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: V runlevel compatibility
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/22, 18:19:24 »
- wat voor videokaart zit erin:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Maak-automatisch-een-handig-overzic

- doe eens een geheugenproef (memtest), vanuit het Grubmenu. Uurtje laten stampen, in elk geval totdat er een volledige cyclus is voltooid. Zijn er foutmeldingen?

Beste Panpan, als je bovenstaande acties hebt gedaan en je memtest geeft geen bijzonderheden, kruip dan eens in de Terminal en geef het commando sudo fdisk -l (l=kleine letter L). Dat geeft de schijfindeling en partitiegrenzen weer. En post die uitkomst dan eens hier.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]