Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe HD-game van Unigine in de maak  (gelezen 2577 keer)


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Nieuwe HD-game van Unigine in de maak
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/29, 08:47:05 »
Citaat
There's no word on the state of a Linux port, but hopefully it will be there thanks to Unigine's multi-platform goodness.

Minder leuk :(

Re: Nieuwe HD-game van Unigine in de maak
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/29, 11:53:27 »
Dat wel, maar Unigine is cross-platform dus het zou wel makkelijk te porteren moeten zijn.

Tenzij ze zo dom zijn als bij R.U.S.E. die een werkende Linux-port hadden (hadden zelfs een team voor de portering) en uiteindelijk de Linux-versie niet uitbrachten. Al dat werk voor niks geweest en waarom? Hij werkte toch prima, waarom dan niet releasen ???

Achja...

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Nieuwe HD-game van Unigine in de maak
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/31, 11:20:22 »
heb gisteren oil-rush gekocht en vind het echt een Geweldig spel met geweldige graphics.

alle games die de unigine engine gebruiken staan op:
http://unigine.com/products/unigine/showcase/

en bij Cradle (want daar gaat dit topic over) staat:
Citaat
Status:   To be released for Windows, Mac OS X and Linux in 2012

dus Ja hij komt voor linux...

grappig dat men altijd heeft beweerd dat je niet kunt gamen op linux, mijn gameslijst telt nu al zo'n 40 games en dat gaan er alleen maar meer worden....  :D :D :D

Offline Nardon

  • Lid
Re: Nieuwe HD-game van Unigine in de maak
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/15, 22:31:38 »
Toch vind ik de kwaliteit nog wel wat slecht af en toe.. :P Ok, Oilrush is een leuk spel en deze ziet er ook veek belovend uit.. maar heb ook €2,- neergelegd voor een RPG spel in de software centre.. en dat was echt ruk! Het was dan wel maar 2 euro maar echt zonde van het geld..

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nieuwe HD-game van Unigine in de maak
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/17, 19:33:24 »
40 spellen van die kwaliteit of mee kan komen met BF3 en dergelijke?

Dit spel zit er goed uit maar als ik het vergelijk met BF3 dan ziet dat er toch beter uit. Zal ook wel komen door het budget wat EA heeft.

Re: Nieuwe HD-game van Unigine in de maak
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/17, 20:38:43 »
40 spellen van die kwaliteit of mee kan komen met BF3 en dergelijke?

Dit spel zit er goed uit maar als ik het vergelijk met BF3 dan ziet dat er toch beter uit. Zal ook wel komen door het budget wat EA heeft.


En een Samsung Galaxy S2 ziet er goed uit, maar toch ziet een iPhone er beter uit. Beide verkopen top. Your point being?
Graphics zijn belangrijk en de graphics van BF3 zijn mooi, maar het is niet alles. Voor dit budget en voor deze gameplay is dit een mooie game :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nieuwe HD-game van Unigine in de maak
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/18, 00:07:22 »
De vergelijking is verkeerd.
Bij jou vergelijking gaat het om smaak en bij de verschillen in graphics van de spellen is het geen smaak maar hoe ver ze zijn gegaan om iets goed en realistisch er uit te laten zien.

Gameplay weet ik niet want heb alleen het filmpje gezien wat er aardig uit zag.
Maar ik ben het met Nardon eens. Er is niet veel te krijgen kwa spellen die echt iets voor stellen.

Speel jij wel eens games die alleen voor Windows zijn?
Ik denk dat als je dat zou doen dat je dan begrijpt wat het verschil is.
jij denkt dat het bij mij alleen om hoe het er uit ziet gaat maar het gaat er bij mij ook om de gameplay en ik kan je zeggen dat ik geen 1 spel in Linux een gameplay vind hebben wat kan tippen aan wat ik speel in Windows.

Re: Nieuwe HD-game van Unigine in de maak
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/18, 00:20:51 »
De vergelijking is verkeerd.
Bij jou vergelijking gaat het om smaak en bij de verschillen in graphics van de spellen is het geen smaak maar hoe ver ze zijn gegaan om iets goed en realistisch er uit te laten zien.

Dat is dus ook een kwestie van smaak. Waarom denk je dat er een strijd is qua mooiste graphics tussen BF3 en MW? Graphics zegt weinig, want de een vind dit mooi en de ander dat.

Maar ik ben het met Nardon eens. Er is niet veel te krijgen kwa spellen die echt iets voor stellen.

Ook een kwestie van smaak. De een vind Pacman iets voorstellen, de ander wil niets minder dan BF3.

Speel jij wel eens games die alleen voor Windows zijn?
Ik denk dat als je dat zou doen dat je dan begrijpt wat het verschil is.
jij denkt dat het bij mij alleen om hoe het er uit ziet gaat maar het gaat er bij mij ook om de gameplay en ik kan je zeggen dat ik geen 1 spel in Linux een gameplay vind hebben wat kan tippen aan wat ik speel in Windows.

Nee, ik speel eigenlijk alleen Nexuiz die op alle 3 de grote platformen werkt.
Verder speel ik zo nu en dan een game wat in jou ogen een kleuterspelletje zou zijn.

De rest van de games speel ik op webOS op mijn HP Touchpad (Assasins Creed, AB, Asphalt 6, N.O.V.A. 2 enz.)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nieuwe HD-game van Unigine in de maak
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/18, 01:06:11 »
Nee het verschil van graphics heeft niets met smaak te maken maar de gamplay van die 2 spellen bepaald waarom de ene meer gespeeld word dan de ander.
Dat ze beide zeer goede graphics hebben is een feit.

De spellen in Linux zijn helaas vaak slechte versies van de Windows versie.
Ja er zitten best aardige spellen tussen maar niet op het niveau van die je nu kunt krijgen in Windows omdat veel al verouderd is.
Linux loopt achter en men is wel blij met die nieuwe Doom engine maar dat is verouderd en ze lopen daardoor weer achter de feiten aan.

Ik weet niet wat jij allemaal speelt wat ik kleuter spelletjes zou moeten vinden want op zich speel ik ook veel simpele spelletjes maar hebben de Linux versies het vaak net niet door de graphics en door de beperkte game play.
Ik ga daarom ook naar sites waar een hoop spellen op staan. Al speel ik dat soort spellen de laatste tijd meer op mijn telefoon. Zelfs die zien er beter uit.

Linux moet het hebben van voornamelijk hobbyisten kwa games en nu komen er wel wat games maar die moeten het weer doen met een minder budget en dat zie je ook weer terug in de spellen.





Re: Nieuwe HD-game van Unigine in de maak
« Reactie #10 Gepost op: 2012/01/18, 11:05:47 »
Graphics is een kwestie van smaak, dat is gewoon een feit. Kijk, ik zal het je zo zeggen: ik vind Skyrim mooie graphics hebben, maar Battlefield 3 vind ik niet zo mooi qua graphics terwijl dat volgens jou een feit is. Ik ben het er niet mee eens, dus een feit is het niet en dus een kwestie van smaak.

Kleuterspellen in jou ogen doel ik dan ook op spellen als Trauma, OpenBVE, Katawa Shoujo, Dirk Dashing (1 en 2).

En ik weet ook niet wat jij afdoet als verouderd engine, maar de game in dit draadje wordt gemaakt met Unigine en dat is toch een modern engine ook voor Linux. Het budget hoeft ook niet tegen te vallen. Kijk eerst maar eens in de showcase hier op de Unigine-website en dan hoor ik je oordeel nog wel: http://unigine.com/products/unigine/showcase/

Re: Nieuwe HD-game van Unigine in de maak
« Reactie #11 Gepost op: 2012/01/18, 20:06:53 »
Kijk Emiel, deze game komt ook naar Linux. Wat vind je dan van die graphics?
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTA0NDk

Re: Nieuwe HD-game van Unigine in de maak
« Reactie #12 Gepost op: 2012/02/15, 21:26:40 »
+1 voor Vistaus =D