Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IP adres standaard Gateway  (gelezen 18561 keer)

Ralphius

  • Gast
IP adres standaard Gateway
« Gepost op: 2007/08/22, 21:26:30 »
Heeft er iemand een idee waar ik dit kan vinden? Of met welk commando in terminal? Ik krijg deze foutmelding telkens als ik mijn draadloos netwerk wil instellen. Met KNetworkManager...

Dank

Ralphius

  • Gast
IP adres standaard Gateway
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/22, 23:26:09 »
Ach! Ik vergat erbij te plaatsen wat ik eigenlijk bedoelde!

Ik bedoelde deze melding:


Cobuntu

  • Gast
IP adres standaard Gateway
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/22, 23:49:31 »
Hallo Ralphius,

http://kubuntuforums.net/forums/index.php?topic=3084808.0

Iemand met hetzelfe probleem. Hoop dat je hiermee verder komt.

Succes

Mvg, Cobuntu

Cobuntu

  • Gast
IP adres standaard Gateway
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/22, 23:54:49 »
Hier nog iemand met hetzelfde probleem:

http://www.ubuntu-forums.nl/printview.php?t=3059&start=15

(Nederlandstalig)

Succes

Mvg, Cobuntu

Ralphius

  • Gast
IP adres standaard Gateway
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/23, 21:18:42 »
Dank je Cobuntu... ik heb in elk geval gemerkt dat als je dat standaard Gateway adress ; dat allen nullen zijn; dat je dat veldje gewoon leeg moet maken en en dan wordt het naderhand vanzelf ingevuld.
Echter mijn draadloos blijft slechts functioneren als ik de wep beveiliging uitschakel... maar dat is nog een hoofdstuk apart.
Tevens merk ik op dat de verbindingssterkte toch maar gering is , ik ziet hier quasi naast mijn router en heb slechts twee balkjes... en die persoon waar ik nu die installatie voor doe... moet zeker 30m kunnen overbruggen...
Nu ja ... ik ben nu al blij dat het een en ander werkt.

En o ja bedankt voor het kubuntu forum (eng.) dat kende ik niet.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
IP adres standaard Gateway
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/23, 22:51:18 »
In principe wordt alles automatisch ingevuld door de DHCP server op je router. Je hoeft dus niets in te vullen. Wanneer je een static ip wilt, moet je het wel invullen. Bij de meeste routers is dit, 192.168.1.XX als ip, 225.225.225.0 en 192.168.1.1 als default gateway.
Wanneer je verbinding maakt met je router en je hebt geen wep nodig hoef je ook nooit een wep in te stellen.... Namelijk zonder wep geen verbinding.

Ralphius

  • Gast
IP adres standaard Gateway
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/23, 23:13:43 »
Ok ragar maar in dit geval betreft het een Dlink router en ingesteld vanop een Xp installatie met de bijbehorende Dlink soft.
De eerste maal dat je dan wil inhaken op dat draadloos net moet ik die wep sleutel toch ingeven is het niet... wel dan lukt het niet om een verbinding tot stand te brengen..

groet...

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
IP adres standaard Gateway
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/24, 03:04:06 »
ok, dan lukt het ook niet op een ip-adres te krijgen. Een wep sleutel heeft vaak de vorm van 1A2B3C4D of iets dergelijks. Heb je zo'n sleutel ingevoerd?
Als je via een browser in je router kunt komen, probeer dan eens je computer wired aan te sluiten. Dan krijg je altijd een ip toegewezen. Misschien helpt het om de wep te resetten in de router of deze even tijdelijk uit te schakelen zodat je zeker weet dat het wel werkt.

Ralphius

  • Gast
IP adres standaard Gateway
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/25, 22:31:47 »
Ja, ok ondertussen is de kwestie opgelost door in KNetWorkManager het IP adres van de standaard Gateway ; van die nulletjes gewoon weg te doen en dat veld open te laten. Dan wordt dat veld naar je eerste inlog automatisch ingevuld tenminste als je de dhcp wijze kiest natuurlijk.
Maar ik zou zeer graag mijn Dlink router versleuteling wijzigen vanop mijn ubuntu computer en niet op mijn Xp computer ; maar hoe?
Want raggar , jij zegt: "Als je via een browser in je router komt..." ; maar hoe doe je dat?
Want ik zou uiteraard het liefste een versleutelde verbinding houden en eigenlijk nog het liefste een wap verbinding.
Tot nu toe ; kan ik enkel onbeveiligd draadloos inloggen.

mvg
Ralphius

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
IP adres standaard Gateway
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/25, 23:40:18 »
om in te loggen in je router moet je eerst verbonden zijn! Dit kan met een wired verbinding of dus nog even in xp waar je de sleutel zo weizigt dat je hem ook in Ubuntu kunt invullen.
In d-link routers is het adres 192.168.0.1 (standaard) dit kun je invullen in je browser en het aanpassen. Nu dus nog even van je xp machinne.

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
IP adres standaard Gateway
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/26, 17:05:07 »
Je hoeft zelfs niet verbonden te zijn met de router hoor. Gewoon het ip-adres van de router ingeven. In de documentatie staat er meestal ook welk IP-adres de router juist neemt. Dat nummer geef je dan gewoon in, in de adresbalk van Firefox.

Er kan je een paswoord gevraagd worden. Dit is dan hetzelfde dat je onder Windows gebruikt. Moest je dat niet weten, het standaard-paswoord staat altijd in de documentatie.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com