Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem na installatie hardware....  (gelezen 1219 keer)

schoappied

  • Gast
probleem na installatie hardware....
« Gepost op: 2007/03/14, 18:10:35 »
Hoi,

Heb net een tweede dvd-writer aangesloten. Een master en een slave ingesteld, kabels erin, stekkers erin, maar nu heb ik problemen!

Als ik de PC aan doe hoor ik 'pieeeep piep piep'  enkele sec. later gevolgt door nog twee piepjes en heb geen beeld =(

What to do! What to do!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
probleem na installatie hardware....
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/14, 18:13:05 »
Mooi, je hebt dus een langere IDE-kabel gevonden!

Die piepjes, dat zijn noodkreten van het BIOS. Gewoon BIOS setup uitvoeren en de nieuwe harde waar laten herkennen (meestal eerste onderdeel van BIOS menu).

Groet, Pjotr.

schoappied

  • Gast
probleem na installatie hardware....
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/14, 18:25:03 »
Citaat van: pjotr123
Mooi, je hebt dus een langere IDE-kabel gevonden!

Die piepjes, dat zijn noodkreten van het BIOS. Gewoon BIOS setup uitvoeren en de nieuwe harde waar laten herkennen (meestal eerste onderdeel van BIOS menu).

Groet, Pjotr.
Ze hadden idd een andere IDE-kabel, die je makkeliker kan draaien.

Het grootste probleem lijkt het beeldscherm te zijn. Ik zag allen een 'screenmanager' en die gaf voor twee varibalen (Hz (hertz)) de waarde 0...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
probleem na installatie hardware....
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/14, 18:30:55 »
Citaat van: schoappied
Het grootste probleem lijkt het beeldscherm te zijn. Ik zag allen een 'screenmanager' en die gaf voor twee varibalen (Hz (hertz)) de waarde 0...
Dat is niet zo mooi..... Het is niet te hopen, dat je videokaart om zeep is geholpen. Dat kan bijvoorbeeld door statische electriciteit van je handen. Regelmatig even het ijzer van de computerkast aanraken of, nog beter, de radiator van de verwarming of zo, helpt om te ontladen.

Enfin, niet meteen het ergste denken.... Kijk eens, of alle aansluitingen nog wel goed zitten in de computerkast? Zit de videokaart wel stevig in zijn gleuf op het moederbord?

schoappied

  • Gast
probleem na installatie hardware....
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/14, 18:44:06 »
Pfiewww =)

De stekker van de monitor moest er (nog) strakker in gedraaid worden...

Had tijdens het monteren wel 10x de verwarming gestreeld alsof het een religieus ritueel was, in de hoop zegen over het werk te ontvangen... dus eigenlijk kon er niets 'ergs' aan de hand zijn :cool:

Dank!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
probleem na installatie hardware....
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/14, 18:46:32 »
Mooi zo! Graag gedaan.