Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Window gedrag, cursor-focus loskoppelen van pointer-focus? (KDE)  (gelezen 1392 keer)

blubber

  • Gast
Hoi,
Als ik een terminal venster geactiveerd boven mijn browser heb staan, kan ik in de terminal typen. Wanneer ik dan op de achtergrond in de browser scroll, verliest het terminal venster de cursor-focus. Blijft wel bovenop staan, maar ik moet eerst in het venster klikken voor ik er weer in kan typen. Wat ik zou willen, is dat de cursor/keyboard-focus bij de terminal blijft na scrollen. Ik meen mij te herinneren dat Gnome deze functionaliteit standaard biedt.

Ik heb wat zitten prutsen in system settings -> desktop -> window behavior maar ik kom er niet uit. Als iemand weet hoe het wel moet, hoor ik het graag :)

blubber

  • Gast
Window gedrag, cursor-focus loskoppelen van pointer-focus? (KDE)
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/13, 16:39:08 »
Iemand misschien een idee waar dit soort zaken beschreven staan? Het napluizen van de KDE site heeft me tot nu toe nog geen antwoord opgeleverd.

Offline bandit

  • Lid
Window gedrag, cursor-focus loskoppelen van pointer-focus? (KDE)
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/13, 20:27:42 »
ga naar system---voorkeuren--------vensters--------------!!!!!!
vinkje weg halen  bij: vensters selecteren wanneer de muis erover beweegt...!

that`s  it
have a nice day

bandit

blubber

  • Gast
Window gedrag, cursor-focus loskoppelen van pointer-focus? (KDE)
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/13, 22:55:13 »
Hoi Bandit,
Volgens mij beschrijf je hier Gnome. Ik gebruik KDE. Wat ik graag zou willen, is dat ik de muis helemaal niet hoef te gebruiken om mijn terminal te heractiveren, maar dat ie gewoon actief blijft.

Offline bandit

  • Lid
Window gedrag, cursor-focus loskoppelen van pointer-focus? (KDE)
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/14, 08:54:37 »
oops ,sorry

ik ben ook maar een noob


groetjes  bandit