Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hardy heron veel zwaarder dan gutsy?  (gelezen 1528 keer)

hardy heron veel zwaarder dan gutsy?
« Gepost op: 2008/05/06, 20:53:36 »
hallo allemaal
ik merk sinds ik hardy heb geinstalleert, dat mijn systeem aanzienlijk trager is geworden in het gebruik, in vergelijking met ubuntu 7.10
ook schokken de desktopeffecten heel erg, terwijl dat in 7.10 vrijwel nooit gebeurde
is 8.04 nu echt zoveel zwaarder geworden of ligt dit ergens anders aan

gr,
tiemen
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

hardy heron veel zwaarder dan gutsy?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/06, 20:58:54 »
Kan niet merken dat het echt veel zwaarder is.
Wat zijn de specificaties van je PC of Laptop?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
hardy heron veel zwaarder dan gutsy?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/06, 21:06:24 »
De visuele effecten zijn inderdaad een stuk zwaarder gaan wegen. Je kunt ze wellicht beter uitzetten. Of meer geheugen toewijzen aan je videokaartje, indien het een kaartje is met gedeeld geheugen: liefst 256 MB.

hardy heron veel zwaarder dan gutsy?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/06, 21:07:55 »
kheb een athlon xp 2600+, met 1 gb ram, en een geforce fx 5200 128 mb
ik weet het, het is niet echt een heel geweldig systeem, maar goed genoeg om ubuntu lekker te moeten kunnen draaien
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

hardy heron veel zwaarder dan gutsy?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/06, 21:09:18 »
Citaat van: pjotr123
De visuele effecten zijn inderdaad een stuk zwaarder gaan wegen. Je kunt ze wellicht beter uitzetten. Of meer geheugen toewijzen aan je videokaartje, indien het een kaartje is met gedeeld geheugen: liefst 256 MB.
het rare is, dat als ik de visuele effecten uitzet, het systeem nog trager wordt! en dat blijft ook zo na een restart.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
hardy heron veel zwaarder dan gutsy?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/06, 21:11:24 »
Citaat van: tiemenhakvoort
Citaat van: pjotr123
De visuele effecten zijn inderdaad een stuk zwaarder gaan wegen. Je kunt ze wellicht beter uitzetten. Of meer geheugen toewijzen aan je videokaartje, indien het een kaartje is met gedeeld geheugen: liefst 256 MB.
het rare is, dat als ik de visuele effecten uitzet, het systeem nog trager wordt! en dat blijft ook zo na een restart.
Merkwaardig. Is het een opgewaardeerde 7.10 of een schone installatie van 8.04?

hardy heron veel zwaarder dan gutsy?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/07, 11:04:38 »
het is een schone installatie, ik had eerst een upgrade, maar toen was het ook
ik dacht toen nog dat het aan de upgrade lag en heb toen een schone instal gedaan
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
hardy heron veel zwaarder dan gutsy?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/07, 11:08:23 »
Citaat van: tiemenhakvoort
het is een schone installatie, ik had eerst een upgrade, maar toen was het ook
ik dacht toen nog dat het aan de upgrade lag en heb toen een schone instal gedaan
Op welk stuurprogramma draait je Nvidia videokaart?

hardy heron veel zwaarder dan gutsy?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/07, 12:26:28 »
ik heb gewoon de restricted driver via ubuntu gebruikt, dat is nvidia-glx-new
er lijkt nu trouwens vooruitgang te zijn, ik heb bij softwarebronnen bij tabblad updates, de laatste 2 bronnen ook aangevinkt (hardy-proposed en hardy-backports)
daarna kreeg ik 78 extra updates, waar ook de nvidia glx driver bij zat, na dit geinstalleert te hebben, gaan de desktopeffecten weer net zo vloeiend als bij 7.10
ook lijkt na de rest van de updates het systeem in zijn geheel iets sneller, maar misschien is dat psychisch:)
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
hardy heron veel zwaarder dan gutsy?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/07, 15:07:20 »
Mooi, maar proposed en backports zou ik nu echt weer uitschakelen. Op een gegeven moment krijg je gegarandeerd ooit eens problemen met een "onrijpe" proposed update.

hardy heron veel zwaarder dan gutsy?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/07, 16:08:31 »
ok ze zijn weer uitgezet, maar wat is dan eigenlijk het nut van die proposed en backport updates?
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
hardy heron veel zwaarder dan gutsy?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/07, 16:21:34 »
Citaat van: tiemenhakvoort
ok ze zijn weer uitgezet, maar wat is dan eigenlijk het nut van die proposed en backport updates?
proposed = *voorgestelde updates* die nog uitgeprobeerd moeten worden. Kunnen mogelijk een instabiel systeem veroorzaken. Ik heb daar ervaring mee......  :-(

backports = *nieuwere versies* van programma's, dan de programmaversies die in de normale pakketbronnen zitten. Kunnen eveneens mogelijk een instabiel systeem veroorzaken.

Offline Tom

  • Lid
hardy heron veel zwaarder dan gutsy?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/07, 17:35:35 »
En bij Backports staat ook...Niet ondersteunde updates.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

xubuntufan01

  • Gast
hardy heron veel zwaarder dan gutsy?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/07, 17:44:55 »
Ik heb het idee dat Hardy ook veel zwaarder draait dan Gutsy. Zo kon ik de Gutsy LiveCD wel draaien in mijn AMD Athlon 1700 met 512 DDR geheugen en de Gutsy LiveCD niet. Ze moeten zich echt schamen bij Ubuntu. Ik kies voor Ubuntu omdat ik juist zo weinig mogelijk aan mijn bestaande computerconfiguratie wil veranderen. En dan bedoel ik met name het geheugen, de processor en de grafische kaart.

Vriendelijke groet,

Xubuntufan01

PS: Ik heb nog steeds vertrouwen, dat het allemaal goed komt ...