Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe "bevries" ik het scherm bij afsluiten Ubuntu 12.04 LTS  (gelezen 429 keer)

hoe "bevries" ik het scherm bij afsluiten Ubuntu 12.04 LTS
« Gepost op: 2014/11/29, 19:51:45 »
Aan het eind van een shut-down verschijnen er altijd een aantal berichten (monitor-stijl) op het beeldscherm.
Ik wil deze graag kunnen lezen maar ze gaan zo snel, dat dat niet lukt.
Hoe vertraag of bevries ik de monitor-output op dat moment, zodat ik alle meldingen kan analyseren?
Bvd voor alle hulp
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline jan11000

  • Lid
Re: hoe "bevries" ik het scherm bij afsluiten Ubuntu 12.04 LTS
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/29, 20:11:23 »
Misschien pauze drukken op toetsenbord, is een gok.
Denk dat je in de logboeken moet gaan zoeken, daar kun je ook op tijd terug kijken.

Als je daar soms fouten ziet, met afsluiten of opstarten, is normaal(meestal), dan is linux wat aan het proberen, wat dan niet werkt, en gaat dan verder, is met opstarten ook vaak.
Als je pc normaal werkt, stop daar dan geen tijd in.

Re: hoe "bevries" ik het scherm bij afsluiten Ubuntu 12.04 LTS
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/29, 21:45:57 »
Ik stel deze vraag omdat ik soms in een flits namen van programma's zie waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit heb opgestart, en dan doel ik niet op de normale "low-level" linux-opstartzaken. maar dingen als lillypond en timidity, die kennelijk in het opstart-programma  zijn opgenolem zonder commando mijnerzijds.
Dus wil ik graag onderzoeken hoe die opgestart kunne zijn.
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Re: hoe "bevries" ik het scherm bij afsluiten Ubuntu 12.04 LTS
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/29, 21:56:54 »
Dat zijn beide muziekprogramma's, mogelijk worden die als 'hulpjes' gestart door een ander programma dat je zelf hebt geïnstalleerd. Kijk eens bij Sessie en Opstart in Instellingen (of hoe dat precies heet in Ubuntu), misschien kun je daar iets uitvinken.

Re: hoe "bevries" ik het scherm bij afsluiten Ubuntu 12.04 LTS
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/29, 22:17:21 »
@Paul Matthijse:
Bij Opstarten staat helemaal niets en bij sessie ook niet
Ik zou zelf wel graag een aantal programma's willen laten opstarten zoals bv een emailprog  een tekstverwerker en een paar browsers, maar heb geen idee hoe ik dat moet doen, want ik weet niet welke commando's ervoor nodig zijn om die bij de opstart gelijk te laten beginnen zodat ik ze niet steeds uit de opstartbalk hoef aan te klikken.
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)