Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden  (gelezen 3598 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Gepost op: 2011/10/06, 06:38:55 »
Ik las vanochtend het nieuws, en ik schrok wel even: Steve Jobs is overleden! Ik wil hierbij toch even een draadje openen. Ondanks dat niet iedereen hier van hem hield, is 56 jaren veel te vroeg om heen te gaan. Rust in Vrede, Steve.

http://nos.nl/artikel/279568-apple-boegbeeld-steve-jobs-56-overleden.html

Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/06, 08:40:19 »
Buy stock. Nao.(*)

(*) Disclaimer: RIP Steve.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Tom

  • Lid
Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/06, 08:46:55 »
56 jaar inderdaad veel te vroeg ,geldt voor iedereen trouwens ... spijtig. :|
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline jabuca

  • Lid
Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/06, 08:49:58 »
Inderdaad, 56 jaar is veel te vroeg!! Ook iemand die de wereld iets moois heeft nagelaten!
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Dave

  • Lid
Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/06, 12:18:38 »
Een groot man die veel voor de computerwereld heeft betekend.
De huidige generatie kent dan misschien van Apple enkel nog de gadgets, het zij zo.
 

Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/06, 15:32:32 »
Groot man met grote visie. Niemand, maar dan ook werkelijk verdient zo'n dood met zo'n ziekte op zo'n leeftijd.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/06, 18:15:07 door Prosper »

Offline JvH

  • Lid
Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/06, 16:46:48 »
Respect voor Steve Jobs, RIP.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/06, 18:15:58 door Prosper »

Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/06, 18:16:50 »
moderator-opmerking:

ik heb er even een héél grove borstel doorgehaald. Als we verder gewoon kunnen schrijven, OK, anders slotje en prullenbak...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/06, 19:03:30 »
Noujazeg. Had dan mijn eerste reactie laten staan. Die was nog netjes. Beetje vreemd, Prosper...

Trouwens, aan de commentaren hier te zien zijn er nog meer die hem niet zullen missen: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/10/steve-jobs/

Ik blijf erbij: respect en RIP. Heeft veel betekend, maar nu ie dan weg is, zal ik hem niet missen. Misschien kom ik hem in het hiernamaals nog wel eens tegen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/06, 20:19:45 »
Bij de dood van iemand reageert men altijd in het extreme en dan bedoel ik beide richtingen op.
De ene heeft niets dan goeds over de dode en de ander weet niet hoe blij hij moet zijn.

Voor mij mag er een slotje op en nog liever zie ik het kompleet verdwijnen.

Wil best een stukje van een mail die ik heb gehad van de moeder van een overleden vriend van mij heb gehad.
Dan begrijp je ook waarom ik niet rauwig ben om zijn dood en begrijp je ook waarom zijn moeder het hem wel toewenste.

Ik heb 12 mails gehad over de dood van hem en sorry maar ik vind de verheerlijking van deze man niet op zijn plaats en zelfs beledigend naar een hoop mensen.
Daar zou ook wel eens respect naar uit mogen gaan.

Offline Dave

  • Lid
Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/06, 20:28:39 »
We zitten hier op een computer forum en deze man heeft heel veel voor de computer wereld betekend, zeker in de beginjaren.
Ook de windows gebruikers profiteren hier nog steeds van.
interface, muisgebruik noem maar op.


Dat bedrijven uitgroeien tot multinationals met dito bedrijfsvoering doet hier verder niets aan af.

Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/06, 20:31:27 »
Bij de dood van iemand reageert men altijd in het extreme en dan bedoel ik beide richtingen op.
De ene heeft niets dan goeds over de dode en de ander weet niet hoe blij hij moet zijn.

Voor mij mag er een slotje op en nog liever zie ik het kompleet verdwijnen.

Wil best een stukje van een mail die ik heb gehad van de moeder van een overleden vriend van mij heb gehad.
Dan begrijp je ook waarom ik niet rauwig ben om zijn dood en begrijp je ook waarom zijn moeder het hem wel toewenste.

Ik heb 12 mails gehad over de dood van hem en sorry maar ik vind de verheerlijking van deze man niet op zijn plaats en zelfs beledigend naar een hoop mensen.
Daar zou ook wel eens respect naar uit mogen gaan.

Het is zeldzaam dat het gebeurd dat ik het met je eens ben, maar ik ben het met je eens.

Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/06, 20:48:04 »
Noujazeg. Had dan mijn eerste reactie laten staan. Die was nog netjes. Beetje vreemd, Prosper...

Trouwens, aan de commentaren hier te zien zijn er nog meer die hem niet zullen missen: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/10/steve-jobs/

Ik blijf erbij: respect en RIP. Heeft veel betekend, maar nu ie dan weg is, zal ik hem niet missen. Misschien kom ik hem in het hiernamaals nog wel eens tegen.

Mijn reactie was veel softer en is ook verwijderd; ik maakte duidelijk dat ik nog steeds niet weet hoe ik over enerzijds het fenominale van het computerwezen moet denken tegenover anderzijds alle misstanden die de bonzen veroorzaken en instand houden. Ik heb vanuit mijn hart en geweten gereageerd; CENSUUR.
Heb toevallig gekeken naar een docomentaire van de vpro over google in China. Die is gekomen en gegaan omdat hij niet overweg kon met de censuur die daar heerste.
Hier een link waaruit duidelijk wordt dat ook dit Apple en Steve Jobs is.

http://nos.nl/artikel/219449-apple-erkent-misstanden-in-china.html
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/06, 21:04:17 »
Uiteraard heeft iedereen recht op een mening over Steve Jobs. Je kunt je echter afvragen of een 'in memorium' draad nu echt de plaats is om deze te uiten.

Ik sluit me bij femke98 aan.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #14 Gepost op: 2011/10/06, 21:19:00 »
We zitten hier op een computer forum en deze man heeft heel veel voor de computer wereld betekend, zeker in de beginjaren.
Ook de windows gebruikers profiteren hier nog steeds van.
interface, muisgebruik noem maar op.


Dat bedrijven uitgroeien tot multinationals met dito bedrijfsvoering doet hier verder niets aan af.


Het gaat niet om de bedrijfsvoering maar om de persoon Steve Jobs.
Die man heeft voor heel veel leed gezorgd bij heel veel mensen en dat heeft totaal niets met zijn bedrijf of bedrijfsvoering te maken.
Hij is daar letterlijk voor over lijken gegaan en heeft zijn eigen medewerker eruit gegooid omdat hij aan kanker leed en dus niet meer nuttig was voor het bedrijf. Ook bij het overlijden van deze persoon is er een hoop gebeurd en ik kan je zeggen, daar lusten de honden geen brood van.
Zijn moeder heeft de brief die ze van Steve jobs ontving nooit aan haar zoon durven geven al was het aan hem gericht.
En nu moet iedereen rauwig zijn om iemand die nu aan kanker leed en is overleden aan deze ziekte.
Nee dankje dat gaat er bij mij niet in. Ook niet om wat hij dan wel niet voor de gebruiker heeft betekend. Ook dat is relatief.

Ik kan hier een naam neer zetten die indirect voor veel ontwikkeling en innovatie heeft gezorgd maar ik weet nu al dat ik dan reacties krijg van schande en hoe durf je.
Voor mij is er wel wat verschil maar ik kan je zeggen dat er ook bij de ex en huidige medewerkers er toch een soort juich sfeer was op 3 mails na omdat die dicht bij die overleden vriend van mij stonden.
Ik kan je wel zeggen dat zijn moeder hem wel met die persoon vergelijkt en ik durf haar niet tegen te spreken.

Weet ook dat jij en al die anderen niet weten wat er werkelijk gebeurde bij het o zo mooie bedrijf Apple en wat Steve Jobs zijn aandeel was in veel leed bij veel mensen want dat word stil gehouden.
Anderen sluiten graag hun ogen omdat ze verliefd zijn op die o zo leuke Apple producten. Sorry ik kan dat niet en ik zie dit topic anders dan de meeste hier.
Sorry maar als je techniek ziet als iets wat voor de mensheid iets betekend dan kan ik je daar niet in volgen. Voor dit alles had men familie, vrienden en kennissen die iets voor je betekende en er voor je waren. Volgens mij is dat nog zo en dat kun je niet vervangen door techniek. Techniek is luxe en meer niet.

Uiteraard heeft iedereen recht op een mening over Steve Jobs. Je kunt je echter afvragen of een 'in memorium' draad nu echt de plaats is om deze te uiten.

Ik sluit me bij femke98 aan.

Zo vraag ik mij af of een 'in memorium' draad wel op zijn plaats is voor deze man.
Hopelijk worden al zijn wandaden in de komende tijd ook belicht al ben ik bang dat, dat niet zal gebeuren en dat er een hoop censuur over zal gaan.

Offline heir4c

  • Lid
Re: In Memoriam: Apple-topman Steve Jobs overleden
« Reactie #15 Gepost op: 2011/10/06, 21:21:46 »
Slotje tot nader order.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu