Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met asus eee 900 en ubuntu  (gelezen 4005 keer)

Marc1986

  • Gast
probleem met asus eee 900 en ubuntu
« Gepost op: 2009/08/21, 00:34:08 »
Hallo,

ik heb een probleem met mijn netbook, ik draai nu een klein maandje op ubuntu 9.04 en alles gaan eigenlijk perfect draait goed en snel, en ben helemaal genezen van windows.... maar nu gooit hij een aantal keer per minuut mijn draadloze verbinding eruit, de normale lan verbinding met kabel doet het wel gewoon goed. Maar zodra ik via mijn draadloze router het signaal oppak gooit hij hem er na een minuut uit en krijg ik de melding dat ik mijn netwerk sleutel opnieuw moet intoetsen... ik heb al rond gezocht op het forum naar oplossingen maar niks gevonden..... of verkeerd gezocht

het gaat om een asus eee pc 900
met de Atheros AR5BXB63 voor wlan


ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven

Met vriendelijke groet
Marc

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: probleem met asus eee 900 en ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/21, 13:23:10 »
vreemd,, kan het niet zijn dat je router zich nekt met teveel verbindingen mischien [torrents oid].
deze een resetten, power down,, heb je dit al geprobeerd?

deze netbookjes werken normaal gesproken probleemloos vanaf 9.04 namenlijk.

Marc1986

  • Gast
Re: probleem met asus eee 900 en ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/21, 16:05:24 »
vreemd,, kan het niet zijn dat je router zich nekt met teveel verbindingen mischien [torrents oid].
deze een resetten, power down,, heb je dit al geprobeerd?

deze netbookjes werken normaal gesproken probleemloos vanaf 9.04 namenlijk.

heb ik ook al geprobeerd, ik heb denet ook de windows drivers geinstalleerd met ndiswrapper in de hoop dat hij het gaat doen, maar ook niet



Marc1986

  • Gast
Re: probleem met asus eee 900 en ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/21, 16:06:40 »
vreemd,, kan het niet zijn dat je router zich nekt met teveel verbindingen mischien [torrents oid].
deze een resetten, power down,, heb je dit al geprobeerd?

deze netbookjes werken normaal gesproken probleemloos vanaf 9.04 namenlijk.
vanaf 8.04 met de Array kernel ook

persoonlijk zou ik echter eeebuntu erop zetten, die is volledig aangepast aan de eeepc

eeebuntu ga ik ook even proberen, werkt die het zelfde als deze ubuntu ? want nu heb ik ook de netbook-remix

Offline force317

  • Lid
Re: probleem met asus eee 900 en ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/21, 16:44:27 »
Binnen één week heb ik een Asus EEE PC 1000 HE waarop ik EEEbuntu standard of nbr zal installeren, tenzij men mij verzekert dat ik evengoed Ubuntu 9.04 NBR (met wat aanpassingen) kan installeren.

Maar ik lees op de forums van eeebuntu dat het bij de installatie wel eens kan mislopen. Kies je voor een installatie op de gehele schijf dan loopt hij wel eens vast na 5% van de installatieprocedure. Gebeurd dit ook met Ubuntu 9.04 NBR ? Is dit een algemeen installatieprobleem bij EEEbuntu EN Ubuntu ?

Om het op te lossen moet je wat aan de partities gaan rommelen. Iemand een GEDETAILLEERDE uitleg tegengekomen hoe je daarbij tewerk moet gaan ?   
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Marc1986

  • Gast
Re: probleem met asus eee 900 en ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/21, 18:38:49 »
Probleem is opgelost.... het is wel een laatste redmiddel geweest maar het heeft gewerkt...

ik heb een nieuwe router gekocht, ik had een netgear router en nu heb ik een linksys en geen probleem meer

iedereen bedankt  :)

Offline force317

  • Lid
Re: probleem met asus eee 900 en ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/22, 07:02:04 »
Hieronder de link waar melding wordt gemaakt van dit probleem.

http://forum.eeebuntu.org/viewtopic.php?f=46&t=2929
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

FrSu

  • Gast
Re: probleem met asus eee 900 en ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/30, 19:53:35 »
@ Arie: Heb problemen met mijn Asus eeePC 1000H wireless verbinding, Ubuntu 9.04. Zie ander topic onder Internet. Het gedoe met mijn Ralink RT 2860 lijkt niet hoopgevend als ik vanmiddag alle zaken lees die ik gevonden heb.

Wil wel graag met Linux(naast de bestaande XP) werken, ook met draadloos.

Wat adviseer je me: EEEbuntu, Easy Peasy, UNR?

Groet,
Frits

FrSu

  • Gast
Re: probleem met asus eee 900 en ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/30, 20:24:34 »
Heb net Easy Peasy op USB gezet. Wil dit eerst eens proberen. Of is EEE beter in de draadloos ondersteuning?

FrSu

  • Gast
Re: probleem met asus eee 900 en ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/30, 20:45:03 »
OK, Arie. eeebuntu download loopt.

Raad je me aan eerst de Linux zaken via een partition programma te verwijderen? Of kan het er gewoon overheen?

Trouwens, als de aangepaste kernel de oplossing is, zou dat voor meerdere vragenstellers hier op het forum de oplossing zijn. Ik krijg het idee dat een hoop Asus Ubuntu "probeerders" dit niet weten.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/30, 20:47:37 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: probleem met asus eee 900 en ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2009/08/30, 20:51:20 »
OK, laat het hier weten hoe het gegaan is.

FrSu

  • Gast
Re: probleem met asus eee 900 en ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2009/08/30, 23:48:51 »
Komt elke keer bij 75% foutmelding dat er niet genoeg schijfruimte is. Heb via de live USB de partitie grootte al aangepast, groot deel op unallocated gezet etc. Fout komt telkens terug. Wat nu?

Als ik na de foutmeling in Partition editor kijk zie ik dat de win partitie onevenredig groot geworden is. Vreemd hoor.

Er stond nog een SDA 3 op, ik denk een recovery verhaal van XP. Die heb ik verwijderd. :o Nu liep hij wel door. Kijken of ik zo terug kan komen via het netbookje. :D

Bingo! So fa so good. Even updates binnen halen. XD
« Laatst bewerkt op: 2009/08/31, 00:14:33 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: probleem met asus eee 900 en ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2009/08/31, 18:28:36 »
Ging iets fout met de updates, draadloos werkt nog (steeds) niet, helaas... :|
Nog maar even weer bedraad aansluiten.

Edit: Heb de volgende zaken nu aangevinkt staan, had eerst de 2de regel ook aangevinkt, maar die is na 172 updates weer uitgevinkt. Moet deze weer aan?

En hoera!!! Wireless werkt nu ook! XD XD
« Laatst bewerkt op: 2009/08/31, 19:18:39 door FrSu »