Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie airmon-ng, aireplay-ng  (gelezen 2549 keer)

Offline qwyrp

  • Lid
Installatie airmon-ng, aireplay-ng
« Gepost op: 2008/11/27, 12:17:16 »
Hoi,

Hoe kan ik airmon-ng, aireply-ng etc precies installeren?
Staan vlgs mij niet in SYNAPTIC

Grt,
Peter
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300

Re: Installatie airmon-ng, aireplay-ng
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/27, 12:32:51 »
aircrack-ng installeren via Synaptic. airmon-ng, aireplay-ng, airodump-ng, etc. maken deel uit van dat pakketje.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie airmon-ng, aireplay-ng
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/27, 12:36:14 »
Ik heb altijd wat moeite met het bieden van hulp voor deze inbraakgereedschappen. In 99,99 % van de gevallen wil de vraagsteller het gebruiken voor misdadige doeleinden. Ook al beweert een vraagsteller, dat hij het wil gebruiken om de veiligheid van z'n eigen netwerk uit te proberen. Jaja....

Offline jemark

  • Lid
Re: Installatie airmon-ng, aireplay-ng
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/27, 14:17:33 »
Ik heb altijd wat moeite met het bieden van hulp voor deze inbraakgereedschappen. In 99,99 % van de gevallen wil de vraagsteller het gebruiken voor misdadige doeleinden. Ook al beweert een vraagsteller, dat hij het wil gebruiken om de veiligheid van z'n eigen netwerk uit te proberen. Jaja....
inderdaad... wie gaat nu z'n eigen netwerk inbreken? ;)
« Laatst bewerkt op: 2008/11/27, 14:45:45 door jemark »

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Installatie airmon-ng, aireplay-ng
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/27, 14:27:12 »
deze gereedschappen staan in synaptic pakketbeheer. en maken zo deel uit van ubuntu. een computer is altijd te gebruiken als hacker-tool.
maar om een signaal af te geven aan de vragensteller zou je in kunnen brengen dat ubuntu geen ¨rebel-distro¨ is, en de vragensteller nog eens wijzen op zijn eigen verantwoordelijkheid als gebruiker. daar houdt onze verantwoordelijk mijn inziens echt op.