Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VPN 'killswitch'  (gelezen 292 keer)

VPN 'killswitch'
« Gepost op: 2015/11/03, 16:42:41 »
OS = Xubuntu 14.04 / VPN platform = OpenVPN

Ik heb een betaalde VPN account. Soms valt de VPN verbinding plotseling weg zonder dat ik dit in de gaten heb. De VPN provider heeft voor Ubuntu/Linux niet zoiets als een 'killswitch'-optie : zodra de VPN software merkt dat de VPN verbinding verbroken is, wordt de netwerkverbinding direct verbroken en krijg je een melding, zodat je niet data lekt zonder dat je dit in de gaten hebt.

Ik heb al gegoogled, maar niet zo gauw iets bruikbaars gevonden.

Kent iemand software (liefst uit de repos) die dit kan bewerkstelligen? Of een andere (liefst simpele) manier?

Thx!
Een boek doet het altijd...

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: VPN 'killswitch'
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/03, 19:56:53 »
Dat kan via iptables.

Re: VPN 'killswitch'
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/05, 13:35:12 »
Ik heb voor IP-tables gezocht hoe en wat, maar dit is voor mij iets te complex.

Ik stuitte echter op VPN Demon en dit is voor mij de oplossing. Simpel en het werkt perfect. Hieronder de instructies zoals het voor mij werkt :

Installing VPNDemon as an Application

1) Download from https://github.com/primaryobjects/vpndemon (“Download ZIP”)
2) In Downloads > right click > Extract Here > rename 'vpndemon-master' folder to 'vpndemon' and copy the folder to the Documents folder
3) CLI > cd ~/Documents/vpndemon
4) CLI > sudo bash install.sh
5) After installing, open the start menu and search for VPNDemon. Right-click the result and select "Add to Panel" or "Add to Desk
6) Indien de app 'Zenity' (via synaptic) nog niet is geinstalleerd, moet dit alsnog gebeuren. Maar waarschijnlijk is deze reeds geinstalleerd.
Een boek doet het altijd...