Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu server + mediacenter  (gelezen 1683 keer)

antond

  • Gast
Ubuntu server + mediacenter
« Gepost op: 2008/08/29, 21:57:06 »
Beste leden van het forum!,

Ik lees vaak op het forum en het is al vaak een oplossing geweest, alleen nu heb ik iets wat ik wil proberen maar ik kan er nergens iets over vinden.

Wat ik wil proberen is een installatie van Ubuntu server, waar ik als het nodig is op een manier een mediacenter kan opstarten en afsluiten terwijl de server gewoon doordraait.

Kan het gewoon door het opstarten van X of moet je dan helemaal opnieuw opstarten. Of kan het goed door een virtueele pc op te starten??

Alvast bedankt,
Anton

P.S. Als het probleem niet helemaal duidelijk is wil ik natuurlijk graag nog wat uitleg geven!!!

Ubuntu server + mediacenter
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/29, 23:24:20 »
Als het hier een webserver betreft die 24/7 aan het www hangt zou ik het afraden.
Of je moet echt de boel goed configureren zodat je niet allemaal gaten in je systeem hebt zodat je systeem snel gehackt kan worden....

Maar in principe kan het wel natuurlijk.

Wat ik niet snap is waarom je het multimedia gedeelte wilt uit zetten ??
Lijkt me een zinloze actie.
Het is ook helemaal niet nodig aangezien er geen sources gebruikt worden zodra je geen films bekijkt.

Hoe je verder die HTPC wilt gebruiken eg wat voor software je ervoor wilt gebruiken vertel je ook niet...

Maar lijkt me het beste dat je eerst eens Linux-MCE gaat bekijken.
http://www.linuxmce.org/
Als je deze zowel als desktop + HTPC geinstalleerd hebt kan je achteraf nog wat LAMP onderdelen installeren.
Wil je website's erop zetten of wat FTP gebeuren zou je Virtualmin ( Dit is van Webmin) erop kunnen zetten, zodat je remote je webserver kan beheren.

Gemak van Virtualmin installeren is dat je verder geen LAMP onderdelen hoeft te installeren omdat Virtualmin dit zelf doet voor je.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D