Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual boot ubuntu op striped set  (gelezen 490 keer)

elginno

  • Gast
Dual boot ubuntu op striped set
« Gepost op: 2007/10/18, 22:45:29 »
Beste forumleden,

Ik wil graag voor het eerst in m'n leven linux installeren, naast Win XP.
Hiervoor heb ik reeds een partitie vrijgemaakt (20gb) - fat 32
Ik heb 2 sata schijven van 320 gb gestriped (dus tot 1 hdd gemaakt in principe) de rest van de 6 partities zijn in ntfs.
Bij een poging Gutsy te installeren kan ik alleen maar een van m'n 2 schijven selecteren en derhalve formatteren / opnieuw partitioneren. Ik kan geen bestaande partities selecteren.
Heeft iemand een suggestie hoe ik Gutsy kan installeren op m'n vrije partitie (d:)?
Ik ben erg benieuwd, want het ziet er erg slick uit allemaal.
Hoop op help,

Elgin.

Offline dude

  • Lid
Dual boot ubuntu op striped set
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/18, 23:35:10 »
Citaat van: elginno
Beste forumleden,

Ik wil graag voor het eerst in m'n leven linux installeren, naast Win XP.
Hiervoor heb ik reeds een partitie vrijgemaakt (20gb) - fat 32
Ik heb 2 sata schijven van 320 gb gestriped (dus tot 1 hdd gemaakt in principe) de rest van de 6 partities zijn in ntfs.
Bij een poging Gutsy te installeren kan ik alleen maar een van m'n 2 schijven selecteren en derhalve formatteren / opnieuw partitioneren. Ik kan geen bestaande partities selecteren.
Heeft iemand een suggestie hoe ik Gutsy kan installeren op m'n vrije partitie (d:)?
Ik ben erg benieuwd, want het ziet er erg slick uit allemaal.
Hoop op help,

Elgin.
Dit is wat ik zou proberen:

Kun je die vrije en lege partitie eraf flikkeren? (Dan moet je wel opletten dan je geen partitie verwijderd die je ergens voor gebruikt...)

Bij het installeren van ubuntu krijg je op enig moment de keuze tussen de manier waarop je het wil installeren. Al ik me niet vergis zijn er dan 3 opties:

- Guided
- Guided & use free disk space
- Manual

Kies de optie "use free disk space"