Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Karmic] Problemen met LTris, LBreakout2 en TuxPuck  (gelezen 542 keer)

[Karmic] Problemen met LTris, LBreakout2 en TuxPuck
« Gepost op: 2010/01/15, 18:05:45 »
Ik heb dit ondertussen al op verschillende computers met Ubuntu 9.10 (Karmic) gevonden.
Na het spelen van een eenvoudig spelletje zoals LTris, LBreakout2 en TuxPuck zijn er altijd problemen met het afsluiten van de applicatie.

Als je LTris of LBreakout2 wil afsluiten kan je wel verder werken met het OS, maar de window waarin het spel draait wordt zwart, en de applicatie sluit niet af. Bij TuxPuck krijg je zelfs je muis niet uit de window uit, en ook daar hangt de app.
Allemaal gewoon geïnstalleerd uit de standaard repo's van Ubuntu.

Ik vroeg me af of anderen misschien ook eens konden testen of het probleem ook bij hun voorkomt, enkel in combinatie met andere software, of met bepaalde hardware (alle PCs hier hebben Intel IGPs).
Als het probleem zich nog steeds voordoet maak ik best een bugreport aan, alhoewel ik een beetje verdwaal in Launchpad...

Re: [Karmic] Problemen met LTris, LBreakout2 en TuxPuck
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/18, 17:09:05 »
Niemand ?

Offline JvH

  • Lid
Re: [Karmic] Problemen met LTris, LBreakout2 en TuxPuck
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/19, 11:56:25 »
Heb je al geprobeerd deze spellen vanuit de terminal te starten? Misschien dat er dan foutmeldingen te zien zijn die je verder op weg helpen.

Re: [Karmic] Problemen met LTris, LBreakout2 en TuxPuck
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/19, 18:02:04 »
Ik heb net Ltris gedownload en ik zie ook dat als ik hem afsluit het scherm zwart word.
De systeemmonitor geeft bij mij ook aan dat Ltris 96% tot 116% van mijn cpu gebruikt.
Hij gebruikt het wachtkanaal futex_wait_queue_me.
Ik kan hem pas na 5 keer op beëindigen klikken beëindigen.
Ik snap er ook niks van.

edit:
terminal geeft dit aan:
job@ubuntu9:~$ ltris
LTris 1.0.11
Copyright 2002-2005 Michael Speck
Published under GNU GPL
---
Looking up data in: /usr/share/games/ltris
/home/job/.lgames/ltris.conf: file not found
Mode 640x480x16 Window valid
Mode 640x480x16 Fullscreen valid
Saving highscore chart in: /var/games
« Laatst bewerkt op: 2010/01/19, 18:03:51 door jobvdnoort »
Van Ubuntu 6.10 naar Ubuntu 12.10 met een rare amazon bug.