Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Rommelen met de installatie van Wine en Windows Explorer, wat nu?  (gelezen 1101 keer)

Hoi, ik probeerde net Wine en Windows Explorer te installeren, maar ik heb er een beetje een zootje van gemaakt denk ik. Eerst installeerde ik Wine via het software centrum, maar ik ging ook nog even zoeken in Google omdat ik expliciet Windows Explorer nodig heb voor het programmeren van mijn website. Ik vond toen onder andere deze website: http://www.ehow.com/how_6216510_install-internet-explorer-linux.html wat uik toen heb toegepast maar dat werkt niet en volgens mij heb ik dan een oude versie.

Ik weet nu even niet meer wat ik moet doen en hoe ik kan controleren hoe mijn instellingen nu zijn. Kan het sowieso kwaad dat ik diverse manieren heb gebruikt? Hoe kan ik het eventueel herstellen?

Ik werk met Ubuntu 11.04

--> Ikke beginner  XD <--
« Laatst bewerkt op: 2011/07/10, 15:06:32 door bcmerlin »


Re: Rommelen met de installatie van Wine en Windows Explorer, wat nu?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/10, 14:45:36 »
Ok, gelezen. Waar moet ik beginnen?

Ik begrijp dat jij me niet zou aanraden om Wine te installeren. Heb je dan een alternatieve optie voor me? Ik gebruikte voorheen de webcreator van one.com om mijn website te editen, maar deze werkt alleen in Windows Explorer. Dat is de reden van mijn ge-experimenteer.

En als ik dan toch Wine zou willen installeren, hoe weet ik dan wat ik net gedaan heb? Dus, hoe de-installeer ik?

En kan ik trouwens die dubbele berichten hier verwijderen? Ik klik steeds op citaat als ik mijn bericht wil aanpassen ipv op verander. Lekker suf, maar dan staat er dus ineens een dubbel bericht wat voor zover ik zie niet verwijderd kan worden door mij.

« Laatst bewerkt op: 2011/07/10, 14:50:01 door bcmerlin »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Rommelen met de installatie van Wine en Windows Explorer, wat nu?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/10, 14:49:22 »
Ik begrijp dat jij me niet zou aanraden om Wine te installeren. Heb je dan een alternatieve optie voor me?

Tweevoudige opstart. Voor Windowsprogramma's raad ik..... Windows aan.  :)

Citaat
Dus, hoe de-installeer ik?

a. sluit Wine (en alle programma's die gebruikmaken van Wine).

b. Locaties - Persoonlijke map
werkbalk: Beeld - vink aan: Verborgen bestanden weergeven

c. verwijder de map .wine

d. Start Wine: die maakt nu een nieuwe verborgen map .wine aan, met daarin de schone standaardinhoud.

Re: Rommelen met de installatie van Wine en Windows Explorer, wat nu?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/10, 14:56:23 »
Ok, a tm c uitgevoerd.

d. Start Wine: die maakt nu een nieuwe verborgen map .wine aan, met daarin de schone standaardinhoud.
Je schrijft nu start Wine. Maar die heb ik toch net verwijderd?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Rommelen met de installatie van Wine en Windows Explorer, wat nu?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/10, 15:00:10 »
OK, dat wist ik niet. Maakt niet uit. De boel is nu schoon.  :)


Ik heb je geadviseerd om de User Agent te veranderen...

Ik heb je geadviseerd om de User Agent te veranderen...

Oja, klopt. Maar wat is dat dan precies? Wat doet het?

-- Ik heb die add-on net toegevoegd aan Firefox, maar nu nog doneren om het te kunnen gebruiken. Is er niks gratis?
« Laatst bewerkt op: 2011/07/10, 16:06:09 door bcmerlin »

Ik heb je geadviseerd om de User Agent te veranderen...

Oja, klopt. Maar wat is dat dan precies? Wat doet het?

-- Ik heb die add-on net toegevoegd aan Firefox, maar nu nog doneren om het te kunnen gebruiken. Is er niks gratis?
Welnee joh, hij staat in het menu Extra.

Ok, gevonden. Hoe werkt dit? Want ik heb hem nu staan op Windows Explorer 8 maar hetgeen ik wil doen in mijn webcreator werkt nog steeds niet. Zie bijlage.