Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pagina wordt maar half geprint  (gelezen 3752 keer)

etiennemo

  • Gast
pagina wordt maar half geprint
« Gepost op: 2007/11/16, 22:32:45 »
Hoi hoi,

Ik ben nieuw op het forum en eerlijk gezegd ook wel nieuw met Linux (ubuntu Gutsy)
Ik heb de software vanavond geinstalleerd op mijn thintune systeempje.
ik heb ook mijn printer de hp psc1350 aangesloten en deze werdt automatisch geinstalleerd.
Ik heb deze gedeeld naar mijn vista laptop. Ook hier is de printer geinstalleerd.
als ik nu een print opdracht geef vanuit windows gaat het tot halverwege de pagina goed daarna gaat de printer over de rooie.

Ik ben toen gaan kijken op de linuxprinting.org pagina en ik heb daar een file gedownload voor de hp psc 1310.
de huidige driver was voor de 1300. Als ik de driver wil installeren dan wordt er aangegeven dat er niets meer te installeren valt.

ook na een restart van het systeem is het probleem nog niet verholpen.

is iemand bekend met het probleem? Of kan iemand aangeven in welke hoek ik het probleem moet zoeken/vinden.

pagina wordt maar half geprint
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/17, 13:11:40 »
Dag Etiennemo,

Welkom!
Allereerst: je printer wordt in Ubuntu dus direct herkend en geinstalleerd. Dat betekent dus, dat het probleem niet bij de driver ligt, want ik neem aan dat je in Ubuntu wel gewoon kunt printen.

Je maakt er vervolgens een gedeelde printer van. Hoe heb je dat gedaan? Ik denk namelijk dat het daaraan ligt.

Als je printer direct door Gutsy wordt geinstalleerd, is het niet verstandig om zelf allerlei paketten ervoor te downloaden. Dit kan alleen maar fout gaan (tenzij een ervaren linuxer dit adviseert, maar dat is vooralsnog niet het geval).

Ik denk dat de fout bij Windows zit, of in je "netwerkje". Kennelijk gaat er iets mis in de communicatie tussen windows en de printer.

Kijk hier eens:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/17775

Succes!

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
pagina wordt maar half geprint
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/17, 22:18:46 »
Ik had dit laatst ook vanuit de browser. Gebruik je toevallig ook firefox om van daar te printen?

etiennemo

  • Gast
pagina wordt maar half geprint
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/18, 10:35:53 »
Het printen in ubuntu gaat goed, of dit nou met openoffice of firefox gebeurt maakt niet uit.
Ik heb  de printer in vista verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd en nou gaat het wel goed, alleen lijken me de letters een beetje dubbel te worden.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
pagina wordt maar half geprint
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/18, 12:47:46 »
Citaat van: etiennemo
Het printen in ubuntu gaat goed, of dit nou met openoffice of firefox gebeurt maakt niet uit.
Ik heb  de printer in vista verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd en nou gaat het wel goed, alleen lijken me de letters een beetje dubbel te worden.
Dat kan te maken hebben met dat je je printer opnieuw moet uitlijnen dat moet zo af en toe met inktjet printers. Kijk daarvoor in de handleiding van je printer.

pagina wordt maar half geprint
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/18, 16:00:00 »
@ Raggar,
Het lijkt mij, dat dit probleem zich alleen voordoet vanuit Windows, en dat er vanuit Ubuntu geen enkel probleem is. Dan ligt het niet aan de printer.

@ Etiennemo,
Het blijft handig om te weten, hoe je de printer gedeeld hebt? Misschien ligt daar ergens een klein probleem.
En anders ligt het probleem in Vista en dan wordt het voor mij ook wazig want ik ken Vista niet zo goed..... (ik weet wel dat er nog al eens hardware-problemen zijn).

etiennemo

  • Gast
pagina wordt maar half geprint
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/18, 18:52:44 »
Ik heb de printer gedeeld door in het menu systeem -> beheer -> afdrukken -> tabblad server settings het vinkje te zetten bij share published printers connected to this system.

Als ik de printer rechtstreeks aansluit op de laptop met vista dan gaat het printen wel goed. het zit hem dus ergens in het hele systeem.

pagina wordt maar half geprint
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/18, 19:35:21 »
Ah.
Juist.
Heb je in Vista de printer ook gedeeld? Volgens mij moet dat namelijk wel. Dat kan de reden zijn, dat de communicatie naar de printer niet vlekkeloos verloopt.
Als hij echter in Vista al gedeeld wordt (dat kun jij bevestigen of alsnog doen), en het werkt niet, dan weet ik het ook even niet meer..... Ik zoek even met je mee.

P.S.
Heb je hier al gekeken?
https://help.ubuntu.com/community/Printers#head-0465b926aefc56dcde4409baa06db2012c0434d5
Niet om van je af te zijn :-)) integendeel, ik vind het wel gezellig. Maar er staat wellicht iets in over jouw probleem.


Misschien dat er ook een "netwerk-kenner" bij kan komen? Kan het zijn dat Vista gewoon niet goed gaat in zulk een deling van printers? (wat een mooie zin zeg)

etiennemo

  • Gast
pagina wordt maar half geprint
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/19, 20:30:48 »
@sisosteven

Ik heb de printer opnieuw geinstalleerd volgens de wijze in de link die je gaf.

het probleem is opgelost!!!

bedankt voor de hulp allemaal.

pagina wordt maar half geprint
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/19, 23:27:07 »
Uitstekend :-)
Graag gedaan - daar is dit forum voor ;-)