Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canonical begint Ubuntu One  (gelezen 35036 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #50 Gepost op: 2009/05/13, 23:13:43 »
Citaat
Murphy says that Canonical does not plan to build native Windows and Mac OS X clients for Ubuntu One, but he says that third-party developers could potentially do it by porting the underlying components of the Linux client to other platforms and then building platform-specific shell integration features on top.
Jammer. Dat valt me heel erg tegen.

Waarom valt je dat tegen? Canonical steekt er alleen *zelf* geen geld in, om progjes te maken voor Windows en Mac OS. Begrijpelijk, want Canonical heeft niet veel geld. Het geld dat ze hebben, steken ze liever in de ontwikkeling van Linux. Een uitstekende keuze, waar ik helemaal achter sta.

Maar het staat andere partijen gewoon vrij om die Win/Mac-progjes wel te maken. Nou, prima toch?

Offline lizardman

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #51 Gepost op: 2009/05/14, 12:42:27 »

 vind het vooral bizar dat het niet op 8.04 werkt, die wordt nog 2 jaar ondersteund

bovendien hoort zoiets ( in mijn ogen dan ) platform onafhankelijk te werken

Is waarschijnlijk alleen een kwestie van dependencies backporten.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline MartijnB

  • Lid
    • http://www.mbastiaan.nl
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #52 Gepost op: 2009/05/14, 16:17:47 »
Waarom valt je dat tegen? Canonical steekt er alleen *zelf* geen geld in, om progjes te maken voor Windows en Mac OS. Begrijpelijk, want Canonical heeft niet veel geld. Het geld dat ze hebben, steken ze liever in de ontwikkeling van Linux. Een uitstekende keuze, waar ik helemaal achter sta.

Maar het staat andere partijen gewoon vrij om die Win/Mac-progjes wel te maken. Nou, prima toch?
Ik vind het ook prima dat ze het zo aanpakken hoor, begrijp me niet verkeerd, maar mij zullen ze niet snel als klant hebben. Ik heb Windows en Linux nodig voor mijn dagelijks werk en dan is Dropbox toch een stuk handiger.

Wel fijn dat ze open API's maken, dan kunnen we er makkelijk front-ends voor maken.

Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #53 Gepost op: 2009/05/14, 16:36:23 »
http://webwereld.nl/nieuws/58221/ubuntu-komt-met-betaalde-clouddienst.html#source=sub1

Ook doorgedrongen op webwereld. Het valt me op dat webwereld veel en positief schrijft over open source.

Offline ubby

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #54 Gepost op: 2009/05/14, 17:04:47 »
Citaat van: MartijnB
Ik heb Windows en Linux nodig voor mijn dagelijks werk en dan is Dropbox toch een stuk handiger.

Ik denk dat er snel genoeg een versie voor OS X en Windows komt die gemaakt is door derden.
Dropbox loopt nu nog voor maar daar zou verandering in kunnen komen want Ubuntu One is nog in een pril stadium.



Offline MartijnB

  • Lid
    • http://www.mbastiaan.nl
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #55 Gepost op: 2009/05/14, 17:29:18 »
Ik denk dat er snel genoeg een versie voor OS X en Windows komt die gemaakt is door derden.
Ik denk het ook, maar het zou toch fijn zijn als je met je problemen bij Canonical aan kunt kloppen als je betalende klant bent..

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #56 Gepost op: 2009/05/14, 17:53:14 »
Ik neem aan dat je toch wel op andere locaties zonder Ubuntu als OS, via een web interface je files in ieder geval kunt benaderen? Of dat dat in ieder geval binnenkort mogelijk is?
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline MartijnB

  • Lid
    • http://www.mbastiaan.nl
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #57 Gepost op: 2009/05/14, 18:29:50 »
Er is al een basis ja. De uitgebreide interface wordt aan gewerkt.

Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #58 Gepost op: 2009/05/14, 18:48:17 »
en ik wacht nog steeds op mijn mailtje , zou dit wel handig vinden on bepaalde bash bestanden door te sturen naar  pc's enz ik heb er eentje gemaakt die mappen verwijderd toevoegd software aanpast enz , lijkt me vooral makkelijk voor meerdere pc's

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #59 Gepost op: 2009/05/16, 19:57:58 »
Ben ook nog steeds aan het wachten, aangezien ik zeer snel me netbookje ga halen is het toch wel handig denk ik!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #60 Gepost op: 2009/05/16, 20:46:00 »
Ik heb gister me eigen aangemeld. Vandaag mail gekregen dan ik mee kan doen. Ik ga deze meteen uitproberen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #61 Gepost op: 2009/05/16, 21:11:45 »
het is niet eerlijk,, ik al de 12e aangemeld en nog geen mail gehad :(

Offline lizardman

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #62 Gepost op: 2009/05/17, 11:03:08 »
What's in a name.....
Er is ondertussen aardig wat opschudding ontstaan omtrent de naam 'ubuntuone'.
Zelfs de Grote Sabdfl zelf heeft zich er mee moeten bemoeien...

Read all about it:....
De discussie begon als een bugmelding op launchpad:  https://bugs.launchpad.net/ubunet/+bug/375345
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline MartijnB

  • Lid
    • http://www.mbastiaan.nl
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #63 Gepost op: 2009/05/17, 11:51:12 »
Ik ben nu ook uitgenodigd :).

De installatie-instructies zijn creatief en makkelijk, ik ga eenzelfde systeem maar eens implementeren op mijn sites.

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #64 Gepost op: 2009/05/17, 13:14:46 »
ik heb me net aangemeld en meteen een email gehad , ik heb  even wat software moeten downloaden en installeren en de eerste bestanden geüpload en het ziet er allemaal  goed uit  ^-^

Gr Hans,

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #65 Gepost op: 2009/05/17, 14:20:46 »
zelfde melding hier,, lijkt op gewoon willekeur wie toegang krijgt en wie niet.

gewoon netjes wachten dan maar en vingertjes kruisen :)

Offline MartijnB

  • Lid
    • http://www.mbastiaan.nl
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #66 Gepost op: 2009/05/17, 14:25:43 »
Ik gok dat ze naar je karma kijken ;)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #67 Gepost op: 2009/05/17, 14:27:57 »
lekker dan,, dan kom ik nooit aan de beurt XD

Offline lizardman

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #68 Gepost op: 2009/05/17, 15:23:22 »
Eergisteren stonden er meer dan 10K mensen op de wachtlijst.... ik denk dat die eerder langer is geworden dan korter. Maar de ppa's zijn al public gemaakt, dus waarschijnlijk zal het wel niet meer lang duren.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #69 Gepost op: 2009/05/17, 15:25:31 »
zelfde melding hier,, lijkt op gewoon willekeur wie toegang krijgt en wie niet.

gewoon netjes wachten dan maar en vingertjes kruisen :)

heel raar allemaal , hier was het even aanmelden en meteen een mail =D , ik moet zeggen dat het super goed werkt 8)
iedereen die moet wachten  ga even naar de stamkroeg en neem een lekker drankje op mij rekening XD

Gr Hans,

Offline lizardman

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #70 Gepost op: 2009/05/17, 15:31:52 »
Citaat
Currently in limited beta, new invitations are sent regularly

Ik denk dat de uitnodigingen in random order gaan.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #71 Gepost op: 2009/05/17, 21:27:23 »
Ik gok dat ze naar je karma kijken ;)

+1 denk ik ook. Ik kan anders ook niet verklaren waarom ze bepaalde mensen voortrekken
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline lizardman

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #72 Gepost op: 2009/05/21, 15:56:50 »
Door de drukte die de UDS die na het weekend begint met zich meebrengt, zullen er de komende week waarschijnlijk niet veel uitnodigingen verstuurd worden vrees ik...
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline lizardman

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #73 Gepost op: 2009/05/21, 16:03:58 »
Het is eigenlijk ook nog niet echt gelanceerd, het is een 'limited beta'. Op de UDS zal het gepresenteerd worden. En dan moet het natuurlijk wel een beetje werken, vandaar een beperkte test denk ik om de belangrijkste bugs te vinden(en op te lossen), maar niet overspoeld te raken met te veel bugmeldingen en vragen.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #74 Gepost op: 2009/05/28, 16:56:24 »
Ik zit nu al een week op een invite te wachten.
Duurt 't bij jullie ook zo lang of haten ze mij gewoon?


edit: *terug lees*


edit2:
Ik denk dat de uitnodigingen in random order gaan.
(-.-') !!!
« Laatst bewerkt op: 2009/05/29, 17:04:28 door Luuk58 »